Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av martak:

Beställde precis en sån här:Samsung 32" 144Hz 1440p

Riktigt bra pris nu

Skrivet av markiiie:

Fint! Jag kollade på så gott som samma skärm fast 27” och en hundralapp billigare, här

Tänkte att hoppet från 24-27” som det skulle bli för mig kan vara lagom med tanke på avståndet till skärmen där jag sitter. Men kan jag få 32” för samma pris är det ju svårt att inte överväga det.

Ska man våga? 😩

Skickades från m.sweclockers.com

Argh! Varför kommer ni med sådana tips nu när jag inte har råd?! 😩

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Argh! Varför kommer ni med sådana tips nu när jag inte har råd?! 😩

Hehe, jag tyckte det var tur den saknade Free/G-sync så jag slapp fundera för mycket. Nu skippar jag det tills vidare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Hehe, jag tyckte det var tur den saknade Free/G-sync så jag slapp fundera för mycket. Nu skippar jag det tills vidare...

HAHA du är inte ensam tryckte nästen hem en skärm men när jag läst och såg att den saknade G-sync så blev det nopp tar det en annan gång xD

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av markiiie:

Fint! Jag kollade på så gott som samma skärm fast 27” och en hundralapp billigare, här

Tänkte att hoppet från 24-27” som det skulle bli för mig kan vara lagom med tanke på avståndet till skärmen där jag sitter. Men kan jag få 32” för samma pris är det ju svårt att inte överväga det.

Ska man våga? 😩

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska du absolut!
Själv har jag börjat fundera på en 32-tummare efter att ha använt en 27-tummare (i 16:10-format) i elva år.
Den är aningen högre än vanliga 27-tummare (i 16:9-format), men jag har börjat känna att lite mer höjd inte skulle skada ...

Jag gillar förresten den här lite annorlunda 27-tummaren som nog skulle få de flesta att höja på ögonbrynen!
https://www.eizo.se/flexscan/ev2730q-bk/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Argh! Varför kommer ni med sådana tips nu när jag inte har råd?! 😩

För att vi är elaka personer som vill dig ont 😂

Förresten, lite off topic, är det nytt att man kan få upp emojis i Windows genom att trycka Win+. eller har det funnits ett tag? Känns som att jag inte hänger med.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Angående samsungskärmen på elgiganten.
Kan man köpa en skärm som saknar freesync/gsync i dagens läge? Hur är det med freesync? Är inte det endast en mjukvara, har fått för mig det. Eller det krävs faktisk hårdvara i skärmen?

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4865643 annrs finns ju denna till ett bra pris, med freesync och HDR. Bara väntar pp att den ska sänkas i pris i några butiker man kan lita på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Förresten, lite off topic, är det nytt att man kan få upp emojis i Windows genom att trycka Win+. eller har det funnits ett tag? Känns som att jag inte hänger med.

Det kom i version 1803 så har funnits i ett år ungefär

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

@napahlm: Har inte använt freesync eller gsync och känner inte att jag är "utan" någonting viktigt för mig

Kolla lite videos så ser du vad tekniken gör.
Och ja det krävs en specifik monitor som har denna hårdvara för att det ska fungera.

Freesync finns i en rad olika utföranden så se till att du köper en skärm som verkligen klarar freesync och inte bara på pappret.

De freesync och gsync gör är att de låser skärmens refresh rate till samma som grafikkortets. Dvs kör du ett spel och du har 80FPS så kommer skärmen justeras till 80Hz.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

@napahlm: Har inte använt freesync eller gsync och känner inte att jag är "utan" någonting viktigt för mig

Kolla lite videos så ser du vad tekniken gör.
Och ja det krävs en specifik monitor som har denna hårdvara för att det ska fungera.

Freesync finns i en rad olika utföranden så se till att du köper en skärm som verkligen klarar freesync och inte bara på pappret.

De freesync och gsync gör är att de låser skärmens refresh rate till samma som grafikkortets. Dvs kör du ett spel och du har 80FPS så kommer skärmen justeras till 80Hz.

Okej tack för infon. Hur är det då om man köper en skärm med 100+ hz. Måste man ställa om grafiken för att klara 100 fps för att få bäst bild, dvs tappar man något på att köra i låst 60 fps på en 100+ Hz skärm?
Det är väl där tekniken med freesync kommer in i bilden (no pun intended)? Jag har ju inte grafikkort till att trycka ut mer än 60 fps i dagens spel med mid-high inställningar.

Permalänk
Medlem

@napahlm: Om du ska nyttja 144hz så ska du ju ligga däromkring i spelen också
De är dock skillnad även utanför spelen på en 144hz mot en 60hz skärm, musen flyter lite bättre

Om du ligger runt 60hz i spelen och inte planerar på att uppgradera ditt grafikkort så spelar det inte någon större roll att du har en 60hz skärm eller en 144hz skärm.

Jag brukar ligga runt 120-200fps i de flesta spelen men låser FPSen till 144. Då slipper man en massa tearing. Blir som ett manuellt freesync ;D

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk

Fick detta på mailen av ComputerSalg, bara jag som tycker att det är underligt?

”Nedanstående rader är tyvärr rapporterade som utgångna av vår leverantör.

Det innebär att vi inte kan leverera följande varurader:
2307957 - Samsung - DDR4 - 32 GB - LRDIMM 288-stifts - 2133 MHz / PC4-17000 - CL15 - 1.2 V - Load-Reduced - ECC”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteamGames:

Fick detta på mailen av ComputerSalg, bara jag som tycker att det är underligt?

”Nedanstående rader är tyvärr rapporterade som utgångna av vår leverantör.

Det innebär att vi inte kan leverera följande varurader:
2307957 - Samsung - DDR4 - 32 GB - LRDIMM 288-stifts - 2133 MHz / PC4-17000 - CL15 - 1.2 V - Load-Reduced - ECC”

Skickades från m.sweclockers.com

Ett annat sätt att säga "fel prissättning". Var kanske lite för bra för att vara sant?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Ett annat sätt att säga "fel prissättning". Var kanske lite för bra för att vara sant?

Det trodde jag med först, sedan gick jag in på orderstatus och där står det leverans 2019-07-10z

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteamGames:

Det trodde jag med först, sedan gick jag in på orderstatus och där står det leverans 2019-07-10z

Skickades från m.sweclockers.com

Ja underligt minst sagt. Har du mailat kundtjänst och kollat med dem?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Ja underligt minst sagt. Har du mailat kundtjänst och kollat med dem?

Slängde iväg ett mailet för någon timme sedan, får se vad dom säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteamGames:

Slängde iväg ett mailet för någon timme sedan, får se vad dom säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdatera oss gärna om hur det går!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@hellmix:

Vill du ha ett 32" 144hz med G-sync för 3500kr lär du nog vänta ett bra tag.

Dock tycker jag själv att den borde minst ha haft freesync.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Samtidigt är väl FreeSync inte någon garanti för något. Jag har läst många som är kritiska till vissa skärmars implementation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@hellmix:

Vill du ha ett 32" 144hz med G-sync för 3500kr lär du nog vänta ett bra tag.

Dock tycker jag själv att den borde minst ha haft freesync.

Ibland så kommer det såna guldkorn men än så länge har ej några G-sync skärmar nått den nivån men än så länge lever hoppet.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Asus ROG Claymore för 899 kr. Värt pengarna?

"trådbunden, nordisk, cherry mx red, rgb ljus, avtagbar numpad, mekanisk"

https://www.komplett.se/product/912539/gaming/gamingmus-tange...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Asus ROG Claymore för 899 kr. Värt pengarna?

"trådbunden, nordisk, cherry mx red, rgb ljus, avtagbar numpad, mekanisk"

https://www.komplett.se/product/912539/gaming/gamingmus-tange...

Jag funderar också på en sån. Lite synd bara att de inte har mjukvara till osx bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urioz:

Jag funderar också på en sån. Lite synd bara att de inte har mjukvara till osx bara

Skickades från m.sweclockers.com

Okej. Jag har en M750 plus två andra mekaniska tangentbord (varav en helt ny) så jag kommer inte köpa något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickysoda:

Huawei Q2 WiFi mesh kit (3-pack) för 1295 ist för 3295.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/router-oc...

Vågar man skaffa dessa tro eller kommer man bli mer övervakad än innan? Någon som har dessa och är nöjd? Bra programvara?

Mvh freron

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var det någon som fick skrivaren från Kontorsgiganten? Alltså Brother HL-L2310D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akkaniclas:

Var det någon som fick skrivaren från Kontorsgiganten? Alltså Brother HL-L2310D.

Beställd min igår, fick bekräftelse bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fujitsus:

Beställd min igår, fick bekräftelse bara

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick min order makulerad men jag är nyfiken på om någon annan fått något annat besked Du har inte fått din order makulerad?

Permalänk
Medlem

Har vi någon bra manual för Mindfactory och Mailbox.de? 840 sidor att leta igenom annars om ingen vet

Sugen på 8GB ZOTAC GeForce RTX 2080 AMP Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail) för 699€
https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-ZOTAC-GeForce...

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av akkaniclas:

Jag fick min order makulerad men jag är nyfiken på om någon annan fått något annat besked Du har inte fått din order makulerad?

Va, nej!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freron:

Vågar man skaffa dessa tro eller kommer man bli mer övervakad än innan? Någon som har dessa och är nöjd? Bra programvara?

Mvh freron

Skickades från m.sweclockers.com

Kinesiska staten vill gärna att du köper dem!

Permalänk
Skrivet av fujitsus:

Va, nej!

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdatera mig gärna om hur det går