SweClockers föregår Artikel 13 – inför förmoderering av alla inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

OnT: Om detta nu stämmer så kommer det ta väldigt mycket tid att granska alla trådar som skapas. En hel avdelning till bara redigera trådar och kommentarer.

Inte OnT: April april ?

Bygg ett system där moderatorer får poäng efter hur många beslut de gör inom en viss tid efter att ett inlägg gjorts och där bara de X första moderingarna får poäng. Låt säga under den första minuten eller de första 15 modereringarna, vad som nu kommer först. Skapa sedan ett gäng med topplistor; flest modereringar, snabbast moderering, de som varierar minst från medelmodereringen, osv.

Fungerar det för dataspel så kommer det fungera för moderering.

Moderatorerna kommer sitta och stirra på telefonen dygnet runt för att kunna svara snabbast!!!

Vad dessa moderatorer dock inte vet är att deras moderering kommer att användas för maskininlärning och att om ett år så kommer det finnas tillräckligt med information för att införa AI-moderering. Den kommer att fungera lika illa som DLSS, men alla inlägg kommer att modereras direkt.

Steget efter är att sweclockers kommer att förbanna, alltså redan vid kontoskapningen, baserat på olika faktorer så som tid mellan tangentbordsnedtryckningar och hur muspekaren rör sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Det där ser ju inge vidare bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om detta inte är ett aprillskämt så kommer jag nog bara radera mitt konto och inte skriva mer här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Kontot avslutas

/ansiktshand lol

Första aprilskämtet jag personligen stött på idag (klockan är nu kvart över två på e.m.), och jag garvade. Så tackar för det!

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Det här aprilskämtet kändes urtvättat redan i natt då flera sidor och forum började verkställa artikel 13 för att "vara på den säkra sidan", och innan direktivet ens har blivit godkänt i rådet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av b00nde:

Om detta inte är ett aprillskämt så kommer jag nog bara radera mitt konto och inte skriva mer här.

Skickades från m.sweclockers.com

Säg till så ansluter jag mig

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Sötast

Jag hoppas verkligen att detta meddelandet måste förmodereras, hade gjort detta så jävla bra

Edit:

Damnit!

Permalänk

Jag fick ändå en liten släng av att det kanske inte är ett aprilskämt om sisådär en 4-5 år, då kanske det bara är en av alla dagliga sanningar..

men tack för ett gött skratt, när man fortfarande ännu får skratta åt det..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på alla tokdårar som vräker ur sig en massa skit på webben känns det nästan som första april varje dag ...

Permalänk
Inaktiv

**bort**

/Mod

***Bort/mod***

Inlägg modererat i enlighet med artikel 13 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ni fick mig faktiskt ända till att jag skulle kommentera.

Skickades från m.sweclockers.com

HAHA samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Omställningen till detta förbannade "sommartid" tar väldigt hårt på mig (jag mår bäst när klockan är 12 när solen är det), och det känns som jag behöver minst 3-4 veckor innan jag är med i matchen igen, så man kan väl säga att det tog någon minut innan jag kom ihåg vilket datum det är

Jag tycker att omställningen är jobbig de första dagarna. Men framåt Torsdag-Fredag har man oftast vant sig.
Kan som sagt var jobbigt i övergången. Men i ett lite längre perspektiv tycker jag ändå att det är positivt att man får mer dagsljus efter jobbet under sommartid.

Jag röstar för att ha dagsljus så länge året om att vintertid inte behövs!

Permalänk
Medlem

▕▔╲┊┊┊┊┊┊┊╱▔▏┊┊┊
┊╲╱╲┊┊┊┊┊╱╲╱┊┊┊┊
┊┊╲┈╲▂▂▂╱┈╱┊┊┊╱╲
┊┊╱┈┈┈┈┈┈┈╲┊┊╱┈┈╲
┊┊▏▕▆▍▂▕▆▍▕┊╱┈┈┈╱
┊▕╭╮┈┳┻┳┈╭╮▏╲┈┈╱
┊┊╲╯┈╰━╯┈╰╱┊╱┈┈╲
┊┊╱┈┈┈┈┈┈┈╲┊╲┈┈┈╲

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Hah, föll för det! Era fanskap Satt precis och lyssnade på vilka aprilskämt mina söner utsatts för på skolan idag och direkt efteråt läser jag detta och tänker "kanske man skulle bli moderator"..........

Permalänk
Medlem

RawrClockers!!!

Permalänk
Medlem

Seriöst... jag gick på det - tills jag skulle in och kommentera...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Den sura smaken satte sig rejält, tittade på kalendern och insåg att detta var ett skämt. puuh

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

ÄR DETTA ETT SKÄMT ELLER?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att swec inte skulle sluta såhär. Nu måste jag unsubba från denna hemsida. Jag som har köpt merch och allt. Fan vad ledsen jag blir.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Inte ok att skämta om såna här hemska grejer EU tvingar på oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av b00nde:

Om detta inte är ett aprillskämt så kommer jag nog bara radera mitt konto och inte skriva mer här.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Bewise:

Säg till så ansluter jag mig

Skrivet av Dizzö:

Jag hade hoppats på att swec inte skulle sluta såhär. Nu måste jag unsubba från denna hemsida. Jag som har köpt merch och allt. Fan vad ledsen jag blir.

April! April! April?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ett bra inititativ och välkomnar våra Sweclocker moderator-overlords. Och som en känd person kan jag hjälpa till att skaffa fram folk som kan slava i era underjordiska bitcoin-gruvor.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Arbetsbördan har vi tänkt på, det är därför vi behöver 100 nya moderatorer.

Och att det skulle döda communityn håller jag inte med om. Jag tror att det blir tvärtom. Att vår moderatorfamilj blir större gör om något den communityn starkare, för resten så tror jag också att en likriktning av inläggen kommer främja sammanhållning och harmoni.

Lägger man till 100 nya moderatorer så har man ju potentialen till ett hyfsat flöde på inläggsgodkännanden så under de omständigheterna hade det nog funkat. Utan att döda något.

Vad är lönen?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Homdax:

Lägger man till 100 nya moderatorer så har man ju potentialen till ett hyfsat flöde på inläggsgodkännanden så under de omständigheterna hade det nog funkat. Utan att döda något.

Vad är lönen?

Det står i artikeln att du väljer själv hur många nollor du vill ha i lön.

Med det sagt så kan jag idag avslöja (för de som var tveksamma) att gårdagens inlägg var ett aprilskämt, även om bakgrunden är helt sann.

Permalänk
Medlem

Varför får man inte skriva SWEXIT för? Det är väl den bästa lösningen???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Eller är SWEXIT för läskigt för sweclockers?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1337

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filbunke:

Moderatorerna kommer sitta och stirra på telefonen dygnet runt för att kunna svara snabbast!!!

Detta gillar vi haha

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av TurboTorsten:

Varför får man inte skriva SWEXIT för? Det är väl den bästa lösningen???

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av TurboTorsten:

Eller är SWEXIT för läskigt för sweclockers?

Skickades från m.sweclockers.com

Läskigt? Nej, men att skriva "SWEXIT! SWEXIT! SWEXIT!" utan att ens försöka argumentera för sin sak bidrar inte med något överhuvudtaget. Har du något vettigt att säga, gör det då. Men att skandera ut ett ord i politisk kontext – oavsett var man står – och inte mer bidrar inte till ett bra samtal och såna kommentarer tar vi bort. Oneliners är förövrigt rätt värdelösa oavsett sammanhang och kontext på ett diskussionsforum.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

**bort**

/Mod

***Bort/mod***

Skrivet av Jacob:

April! April! April?

Jo det sas mycket om det men när jag såg så många borttagna/ändrade meddelanden av moderatorer så hade svårt att se vad som var april april april

Men om detta nu går igenom så kommer det ske sådana förändringar som vi har sett i tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed