Bethesda visar inte The Elder Scrolls VI eller Starfield på E3 2019

Permalänk
Melding Plague

Bethesda visar inte The Elder Scrolls VI eller Starfield på E3 2019

Årets E3-mässa bjuder på en rad spelnyheter från Bethesda, men The Elder Scrolls VI och Starfield är inte två av dem. Det bekräftar företagets Todd Howard under PAX East 2019.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju verkligen fram emot ES6 så lite info vore ju fint förstås men detta var ju väntat. De har väl knappt hunnit starta utvecklingen så ingen vits att visa något som är säkert minst tre år bort från släpp eller så.

Blir säkert ett av dragplåstren för nya generationen konsoler gissar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Hedersmedlem

Var tvungen att kolla två gånger för att se till att det inte var ett aprilskämt. Men jag undrar vad de ska visa på E3... nytt Doom-gameplay och en Fallout 76-expansion? Bethesda kommer inte vara populära efter det i så fall.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd

Är detta verkligen värt en nyhetsartikel?

Och vad skulle de visa egentligen. TES6 är långt bort.

Permalänk
Medlem

Hoppas mer information gällande TES6 kommer inom snar framtid

Permalänk
Sjusovarn

Hoppas de insett att de måste byta motor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ser ju verkligen fram emot ES6 så lite info vore ju fint förstås men detta var ju väntat. De har väl knappt hunnit starta utvecklingen så ingen vits att visa något som är säkert minst tre år bort från släpp eller så.

Blir säkert ett av dragplåstren för nya generationen konsoler gissar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Med lite tur och deras tidigare fiaskon så hoppas man ju på att de kanske tar ett år eller två extra dessutom och löser problemen med motorn eller bygger om den

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Som redan sagts, man får hoppas Fallout 76 kaoset ringde i väckaklockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Hoppas de insett att de måste byta motor.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer inte hända, de gick ju ut för ett tag sen och försvarade sin motor.

Spelen de gör ser ut som Morrowind med smink, orkar inte med deras spel med samma buggar och stel combat varje gång längre.

Permalänk
Medlem

Kommer ni på redaktionen vara på E3:p?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av My2nd:

Hoppas de insett att de måste byta motor.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas verkligen det!

Skrivet av LeVvE:

Kommer inte hända, de gick ju ut för ett tag sen och försvarade sin motor.

Spelen de gör ser ut som Morrowind med smink, orkar inte med deras spel med samma buggar och stel combat varje gång längre.

Sant men jag hoppas iom floppen som var fallout 76, skriverierna om deras motor osv har gjort att man tänkt om

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Är detta verkligen värt en nyhetsartikel?

Och vad skulle de visa egentligen. TES6 är långt bort.

Håller med. En sk. icke-nyhet.

Kan tipsa Swec-redaktionen om lite andra nyheter att skriva om. Till exempel "Valve visar inte Half-life 3 på E3".

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Bättre att det får ta tid än att det blir ett hastjobb.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hjälpsam

Sitter och köttar Morrowind nu, något moddad för modern upplösning och bättre texturer

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

April april?

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Skräll att de inte hade något material, de snöt ju ihop världens mest generiska teaser bara för att få käft på folk.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att nya TES blir bra, varit så dåligt med bra open world single player spel på sistonde.

Permalänk
Medlem

Jag är inte så säker på att nya TES blir bra. Det har gått utför med åren sedan Daggerfall.

Den här dokumentärskaparens dokumentär om Elderscrolls serien säger det bättre än jag kan.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Sitter och köttar Morrowind nu, något moddad för modern upplösning och bättre texturer

Vad för moddar rekommenderas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Jag gissar att de kommer att försöka sälja FO76 (igen) på E3, nu som spelbart.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nästa TES på en ny motor.... 2043.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Akerhage:

Vad för moddar rekommenderas?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag började med att skumma igenom denna;
https://wiki.nexusmods.com/index.php/Morrowind_graphics_guide

Lite osäker på vad som hamnade där hemma, får kolla efter jobbet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

@Alucius: så du vill att vi ska se en dokumentär för att förstå ditt inlägg ^^,? isf.. judarna hade det jobbigt under andra världskriget , kan inte riktigt förklara men du kan se schindlers list så förstår du vad jag menar

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Hoppas de insett att de måste byta motor.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror datorspelare som kan väldigt lite om 3D utveckling och grafikmotorer som säger att dom måste byta motor bör tänka om lite, grafikmotorer kan alltid uppgraderas och byggas på. Och Betsheda har redan sagt att både Elder Scrolls 6 och Starfield kommer använda Creation Engine. Och jag är väldigt säker på att Bethsedas utvecklare är mer än kapabla till att föra över deras grafikmotor till nästa generation av next-gen spel.

Och ja som sagt under PAX East 2019 för några dagar sedan så sa Todd Howard att dom kommer fortsätta med Creation Engine.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

April april?

Tror också det är ett aprilskämt. Varför ska de meddela det den första april?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Tror datorspelare som kan väldigt lite om 3D utveckling och grafikmotorer som säger att dom måste byta motor bör tänka om lite, grafikmotorer kan alltid uppgraderas och byggas på. Och Betsheda har redan sagt att både Elder Scrolls 6 och Starfield kommer använda Creation Engine. Och jag är väldigt säker på att Bethsedas utvecklare är mer än kapabla till att föra över deras grafikmotor till nästa generation av next-gen spel.

Och ja som sagt under PAX East 2019 för några dagar sedan så sa Todd Howard att dom kommer fortsätta med Creation Engine.
https://www.youtube.com/watch?v=UpyHKCo1Odo

Tror datorspelare som spelat relativt lite TES som säger att dom inte bör byta motor bör tänka om lite.

Parafraserandet åsido, jag har inga som helst problem med grafiken i Creation Engine. Med rätt ljus- och vädermoddar är den fullt tillräcklig för mina behov. Men det är scriptmotorn som är undermålig. Och de verkar aldrig få riktigt ordning på den. Trots att Skyrim uppdaterades 42338236 gånger i olika versioner och SE fick en rejäl "overhaul" så blev det inte bra. Även med världens (i mitt tycke) mest hängivna modcommunity kvarstår en stelhet som kommer av att motorn helt enkelt inte klarar av att göra ett lika inlevelserikt spel som man borde kunna förvänta sig av Bethesda på 2020-talet.

Dessutom är det sällan som just scriptandet fått kärlek av Bethesda. De försöker fixa bättre grafik i varje ny generation i deras spelserier... inte sällan på bekostnad av inlevelseförmågan, meta och själva spelvärdet.

Permalänk
Medlem

Vi har ju The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja få ett nytt Fallout istället, alternativt att dom konverterat Fallout 76 till singleplayer och lagt till content och buggfixar.

Min Fallout klåda har kommit tillbaka

Permalänk
Medlem

"...Anledningen till att den åldrande spelmotorn används är enligt Howard de kraftfulla verktygen den erbjuder för utvecklare och även moddare."

Varför spendera tid (läs: pengar) på att bygga ny spelmotor samt släppa patchfix, när du har en armé av moddare som frivilligt (läs: gratis) gör det åt dig.

Rent ekonomiskt så vore det dumt av Todd att byta spelmotorn, så självklart kommer han att försvara det beslutet in i det sista.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Att dom ska avända samma motor som alla gamla spel är pinsamt. Kommer inte se eller kännas bra MEN buggarna blir nog som vanligt underhållande ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.