min asus 27'' skärm väldigt seg att starta

Permalänk

min asus 27'' skärm väldigt seg att starta

tja tänkte kolla med alla här om någon har haft detta problem eller vet vad det kan vara. det är så att en dag skulla jag sätta igång datorn från strömsparläge och datorn startade men skärmen var svart och den blå strömknappen på skärmen blinkar med jämna mellan rum och jag startade om datorn ungefär 5 gånger och sen hoppa den igång men nu verkar det vara ännu svårare att få igång skärmen och testat byta strömkabel och ingen skillnad och händer inget om jag trycker på strömknappen heller men när den väl hoppar igång är det inge fel men innan den gör det som lyser strömknappen på två olika sätt den går från stark sken till svagt sen tillbaka och efter den gjort så typ några gånger så verkar den hoppa igång väldigt konstigt kan det vara att skärmen är på väg att ge up har haft den sen 2012 tror jag.

specs
i5 3570k
16gb ddr3 1600mhz
gtx 980
ssd 128gb
hdd 2tb
600watt

skärm asus ve278q

övrigt med datorn är den hur snabb som helst så det kan väl inte vara fel på datorn?

Permalänk
Avstängd

@morsan2411:
När jag hade gtx970, hade jag liknande problem.
Nytt bios i grafikkortet löste problemet.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

@Mange43: skärmen blinkar även fast den inte är inkopplad också och är samma om man drar ut strömkabeln och sätter in den igen:P men efter ett tag startar den xD

Permalänk
Medlem

@morsan2411: Nu har jag ju inte samma men min gamla Benq blir får upp Benq loggan sen blir den svart sen tar det ungefär 15 sec innan man ser något. Kanske är så att skärmen börjar ge upp? På min så börjar touch knapparna ge upp så jag har slutat stänga av den på grund av att den kanske inte startar igen om jag stänger av den med touchen
Denna har jag och vet inte men det kanske är vanligt att med gamla skärmar att det blir så?
https://www.inet.se/produkt/2205180/benq-24-xl2420z-led-144hz...

Edit: kollade upp din skärm på google nu, har en sån fast 24".