SweClockers föregår Artikel 13 – inför förmoderering av alla inlägg

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att alla användare blir moderatorer, då borde väl allt lösa sig?

Permalänk
Medlem

Halvvägs in i artikeln trillade polletten ner! Well played, good Sirs!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

I was like "Men hur i hela v... ... ... ahaaaaaaaaaaaaaa!!! Good one!"

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Inte sista mars utan första *****.
Inte en chans att jag skulle gå på det

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Bra försök där @jacob!
Men oss lurar ni inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Äntligen är det vår! 😁
Lite väl kallt i morse dock.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Omställningen till detta förbannade "sommartid" tar väldigt hårt på mig (jag mår bäst när klockan är 12 när solen är det), och det känns som jag behöver minst 3-4 veckor innan jag är med i matchen igen, så man kan väl säga att det tog någon minut innan jag kom ihåg vilket datum det är

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Som moderator i andra forum så gick jag inte på denna, manuellt läsa och godkänna +500 inlägg om dagen händer inte.
(utan att ha kollat aktiviteten på swc)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Härligt att se att SweC tar sitt ansvar för ett bättre Internet!

Permalänk
Moderator
Testpilot

* Meddelanden raderade i enl. med artikel 13 *

Jag har nu förmodererat ett antal inlägg av ett stort antal medlemmar då de innehöll memes och annat copyrightskyddat material.

Vänligen tänk på att läsa igenom hela direktiv 13 och 15 innan ni postar era inlägg.

//Dinoman
Moderator

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Det här hade varit roligt om det inte var den faktiska framtiden. Satiren är död.

Permalänk
Medlem

Apri april

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TubularBoy:

Jag föreslår att alla användare blir moderatorer, då borde väl allt lösa sig?

Det är i och för sig nästan vad vi gör med att rekrytera 100 moderatorer, men jag måste säga att jag gillar storskaligheten i ditt tänk. Vi moderater ska inför införandet på utbildningsresa till Kina som har mycket erfarenhet inom att främja samhällsharmoni. Om du blir utvald får du självklart åka med. I framtiden kanske vi har möjlighet att erbjuda alla samma möjlighet till utbildning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg redan i rubriken att det inte var sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Detta var bra gjort, ni lyckas få mig gå på detta fram tills jag börja skumma genom kommentarerna

Jag skyller på att vi ställt om klockan till att behöva gå upp 1 timma tidigare

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av frankof:

Som moderator i andra forum så gick jag inte på denna, manuellt läsa och godkänna +500 inlägg om dagen händer inte.
(utan att ha kollat aktiviteten på swc)

Vi har långt mer än 500 inlägg om dagen. Det är också därför vi i ett första skede söker 100 nya moderatorer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Sluta spoila nu va!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av pv2b:

Jag kan avslöja att det hela kommer implementeras som en mobilapp (så vi kan moderera snabbt var vi än är) där vi får se inläggen i en app. De intressanta inläggen swipar vi höger på, de ointressanta åt vänster. Det blir en nytt spännande dynamiskt sätt för oss moderatorer att interagera med forumet och vara en del av communityt och hjälper oss att främja bra inlägg. Till exempel genom att i köprådsforumet filtrera bort inlägg som förespråkar AMD Ryzen 7 eller Intel Core i5-processorer för speldatorer.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderdator)

Skickades från m.sweclockers.com

Helt ärligt var detta stycke inte en sådan dum idé, minus Tinder och Ryzen kommentaren

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vi har långt mer än 500 inlägg om dagen. Det är också därför vi i ett första skede söker 100 nya moderatorer.

Får man betalt? Jobbar gärna som moderator med en provision som är exponentiellt (positivt) relaterad till antal modererade inlägg per dag!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Meddelande raderat i enlighet med artikel 13.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Detta kan mycket väl vara framtiden...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Icte:

Får man betalt? Jobbar gärna som moderator med en provision som är exponentiellt (positivt) relaterad till antal modererade inlägg per dag!

Det är ett ideellt arbete, men vi har ett internt poängsystem och topplista som mäter antalet stoppade inlägg.

Permalänk
Medlem

n1, tog en stund innan jag kom på att ni driver.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det är ett ideellt arbete, men vi har ett internt poängsystem och topplista som mäter antalet stoppade inlägg.

Påverkar det Sweclockers Social Score?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dlq84:

Påverkar det Sweclockers Social Score?

Sweclockers Social Score är ett annat system för att poängsätta alla medlemmar (inte bara moderatorer), som vi egentligen inte får berätta om än. Men utan att avslöja något så är det omöjligt att veta exakt hur den poängen räknas ut, eftersom det bygger på maskininlärning, med ett neuralt nätverk med tusentals inparametrar. Jag tror dock att det finns få parametrar som inte påverkar Sweclockers Social Score på något sätt.

Poängen påverkar bland annat hur "svårt" det är för oss att swipa höger/vänster på ett inlägg.

Permalänk

Haha! Trodde på det tills jag var tvungen att kolla kalendern

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Knep den redan av att läsa rubriken när den kom upp i ”populära ämnen”

Skrivet av Ozzed:

Omställningen till detta förbannade "sommartid" tar väldigt hårt på mig (jag mår bäst när klockan är 12 när solen är det), och det känns som jag behöver minst 3-4 veckor innan jag är med i matchen igen, så man kan väl säga att det tog någon minut innan jag kom ihåg vilket datum det är

I dagens samhälle gäller det att inte ha en naiv syn oavsett vilket datum eller klockslag det råkar vara!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

femte stycket kom jag till innan jag fattade 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SweClockers leder vägen!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron