SweClockers föregår Artikel 13 – inför förmoderering av alla inlägg

SweClockers föregår Artikel 13 – inför förmoderering av alla inlägg

Det nya upphovsrättsdirektivet från EU får konsekvenser för SweClockers, som inom kort börjar moderera alla inlägg och trådstarter innan de publiceras på sajten.

Läs hela artikeln här

Ni fick mig faktiskt ända till att jag skulle kommentera.

Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerat 2019-04-01 07:20: Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *gif*

hahahaha :´D

Senast redigerat 2019-04-01 07:22: Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *meme*

Bra initiativ, jag ser fram emot mindre debatt och mer strömlinjeformade åsikter.

Senast redigerat 2019-04-01 07:22: Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13

Toppen! Folks egna åsikter hör inte hemma på internet!

Senast redigerat 2019-04-01 07:29: Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13

Ha nu ska vi allt se!

Edit: What, censur?! ^

Senast redigerat 2019-04-01 07:30: Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *länk*

Att det alltid är en stor mängd människor som råkar rösta fel i dessa val med enorma konsekvenser är för mig helt obegripligt. Med den lönen ska man åtminstone lyckas trycka på rätt knapp 100 % av gångerna (även om man har obegripliga åsikter).

Och! April april

Ha ha! ***** ***** din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill!

Äntligen

Granskningen går väldans snabbt med tanke på att inläggen postas direkt 😉

Ja folks åsikter hör inte hemma på intenet så bra där SweC.

Bästa någonsin ni gjort måste jag rösta för!

#Aprilfools

Har längtat till denna dag! Tack Swec som tar första steget mot ett bättre internet

Hahahha, fyfan, bästa aprilskämtet på mycket länge. Satan va ni fick mig där.

@benonikenobi: Ja, det "skulle ju börja" fr.o.m. 1a maj

Borde inte alla profilbilder behövas artikel trettonfieras också? /jk

**** ** ***** ***.

Men gud vad dum jag känner mig, jag trodde på det tills jag insåg vilket datum det är idag.

/Lifooz

*Fria åsikter har tagits bort från detta inlägg.*

Det är helt rätt. Jag tycker även att sweclockers kunde anställa 100st seniora datatekniker som svarar på "enkla frågor" innan de publiceras. T.ex. frågan när jag starar spelet Battlefield 5 får jag en blåskärm, vad är felet? En sådan fråga borde ju moderaterna på sweclockers lösa utan att frågan ens publiceras. En annan fråga av samma enkla typ: Jag är sugen på ett nytt spel, vilken rekommenderar ni? Ja det anser jag att moderaterna ska svara på utan att behöva publicera frågan.

Skrivet av Lifooz:

Men gud vad dum jag känner mig, jag trodde på det tills jag insåg vilket datum det är idag.

/Lifooz

Trodde faktigst på det också tills jag kom ihåg vad det är för datum idag

Men att inlägg måste godkännas innan de kommer upp på sidan, är inget nytt då det faktigst finns forum som har det, vilket iaf. för min del gjorde det lite mer trovärdigt.

Perfektö

Ni fick mig, blää

Skrivet av Belzader:

Trodde faktigst på det också tills jag kom ihåg vad det är för datum idag

Men att inlägg måste godkännas innan de kommer upp på sidan, är inget nytt då det faktigst finns forum som har det, vilket iaf. för min del gjorde det lite mer trovärdigt.

Jovars, jag har stött på sådana forum jag med. Sjukt störande om man vill starta en diskussion med någon och måste vänta på att skiten skall bli godkänt liksom

/Lifooz

Tji fick jag! Haha!

Kom på det efter halva artikeln.

God Morgon börjar ni såhär tidigt?

Skrivet av Crille90:

Jajamen! Sätter mig och lurkar i forumet, skriver artiklar alt. halvsover från när tåget går 7 på morgonen.

Inte ett aprilskämt!

Jag märker på kommentarerna att många verkar tro att detta är ett aprilskämt. Även om vi på SweClockers, så där i efterhand, kunde ha valt en bättre dag att publicera denna artikel på, så är det här med artikel 11 och 13 etc inget aprilskämt.

Det här är dock inte en fråga om censur, tvärtom. När man driver en site som SweClockers så är det i slutändan vi själva som bestämmer över vad vi vill ska kunna skrivas på sajten. Det här är inget unikt för SweClockers. Alla, oavsett man heter Facebook eller Flashback har samma rättigheter på den fronten, och det är inte censur om det inte är staten som går in och stoppar dig från att driva en egen webbsida eller tjänst.

Jag ser förhandsmodereringen som ett bra verktyg för oss att kunna ta till vara vår rättighet att styra över vad vi publicerar. Även om syftet med förhandsmodereringen är tänkt att hjälpa oss efterleva den nya lagstiftningen så ser jag även möjligheterna att använda den här funktionen från och med nästa månad.

Jag kan avslöja att det hela kommer implementeras som en mobilapp (så vi kan moderera snabbt var vi än är) där vi får se inläggen i en app. De intressanta inläggen swipar vi höger på, de ointressanta åt vänster. Det blir en nytt spännande dynamiskt sätt för oss moderatorer att interagera med forumet och vara en del av communityt och hjälper oss att främja bra inlägg. Till exempel genom att i köprådsforumet filtrera bort inlägg som förespråkar AMD Ryzen 7 eller Intel Core i5-processorer för speldatorer.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderdator)

Skrivet av Crille90:

På morgonen är det oftast lättast att lura folk eftersom alltsom dagen fortlöper blir folk mer vaksamma.