SweClockers föregår Artikel 13 – inför förmoderering av alla inlägg

Permalänk
Melding Plague

SweClockers föregår Artikel 13 – inför förmoderering av alla inlägg

Det nya upphovsrättsdirektivet från EU får konsekvenser för SweClockers, som inom kort börjar moderera alla inlägg och trådstarter innan de publiceras på sajten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ni fick mig faktiskt ända till att jag skulle kommentera.

Skickades från m.sweclockers.com

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *gif*
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

hahahaha :´D

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *meme*
Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, jag ser fram emot mindre debatt och mer strömlinjeformade åsikter.

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13
Permalänk
Medlem

Toppen! Folks egna åsikter hör inte hemma på internet!

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13
Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Ha nu ska vi allt se!

***

Edit: What, censur?! ^

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *länk*
Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Att det alltid är en stor mängd människor som råkar rösta fel i dessa val med enorma konsekvenser är för mig helt obegripligt. Med den lönen ska man åtminstone lyckas trycka på rätt knapp 100 % av gångerna (även om man har obegripliga åsikter).

Och! April april

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Ha ha! ***** ***** din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill!

Permalänk
Medlem

Äntligen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Granskningen går väldans snabbt med tanke på att inläggen postas direkt 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Ja folks åsikter hör inte hemma på intenet så bra där SweC.

Bästa någonsin ni gjort måste jag rösta för!

#Aprilfools

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Har längtat till denna dag! Tack Swec som tar första steget mot ett bättre internet

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Hahahha, fyfan, bästa aprilskämtet på mycket länge. Satan va ni fick mig där.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@benonikenobi: Ja, det "skulle ju börja" fr.o.m. 1a maj

Permalänk
Medlem

Borde inte alla profilbilder behövas artikel trettonfieras också? /jk

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk

**** ** ***** ***.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men gud vad dum jag känner mig, jag trodde på det tills jag insåg vilket datum det är idag.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

*Fria åsikter har tagits bort från detta inlägg.*

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det är helt rätt. Jag tycker även att sweclockers kunde anställa 100st seniora datatekniker som svarar på "enkla frågor" innan de publiceras. T.ex. frågan när jag starar spelet Battlefield 5 får jag en blåskärm, vad är felet? En sådan fråga borde ju moderaterna på sweclockers lösa utan att frågan ens publiceras. En annan fråga av samma enkla typ: Jag är sugen på ett nytt spel, vilken rekommenderar ni? Ja det anser jag att moderaterna ska svara på utan att behöva publicera frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Men gud vad dum jag känner mig, jag trodde på det tills jag insåg vilket datum det är idag.

/Lifooz

Trodde faktigst på det också tills jag kom ihåg vad det är för datum idag

Men att inlägg måste godkännas innan de kommer upp på sidan, är inget nytt då det faktigst finns forum som har det, vilket iaf. för min del gjorde det lite mer trovärdigt.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Perfektö

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Ni fick mig, blää

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Trodde faktigst på det också tills jag kom ihåg vad det är för datum idag

Men att inlägg måste godkännas innan de kommer upp på sidan, är inget nytt då det faktigst finns forum som har det, vilket iaf. för min del gjorde det lite mer trovärdigt.

Jovars, jag har stött på sådana forum jag med. Sjukt störande om man vill starta en diskussion med någon och måste vänta på att skiten skall bli godkänt liksom

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Tji fick jag! Haha!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Kom på det efter halva artikeln.

Permalänk
Medlem

God Morgon börjar ni såhär tidigt?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Crille90:

God Morgon börjar ni såhär tidigt?

Jajamen! Sätter mig och lurkar i forumet, skriver artiklar alt. halvsover från när tåget går 7 på morgonen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Inte ett aprilskämt!

Jag märker på kommentarerna att många verkar tro att detta är ett aprilskämt. Även om vi på SweClockers, så där i efterhand, kunde ha valt en bättre dag att publicera denna artikel på, så är det här med artikel 11 och 13 etc inget aprilskämt.

Det här är dock inte en fråga om censur, tvärtom. När man driver en site som SweClockers så är det i slutändan vi själva som bestämmer över vad vi vill ska kunna skrivas på sajten. Det här är inget unikt för SweClockers. Alla, oavsett man heter Facebook eller Flashback har samma rättigheter på den fronten, och det är inte censur om det inte är staten som går in och stoppar dig från att driva en egen webbsida eller tjänst.

Jag ser förhandsmodereringen som ett bra verktyg för oss att kunna ta till vara vår rättighet att styra över vad vi publicerar. Även om syftet med förhandsmodereringen är tänkt att hjälpa oss efterleva den nya lagstiftningen så ser jag även möjligheterna att använda den här funktionen från och med nästa månad.

Jag kan avslöja att det hela kommer implementeras som en mobilapp (så vi kan moderera snabbt var vi än är) där vi får se inläggen i en app. De intressanta inläggen swipar vi höger på, de ointressanta åt vänster. Det blir en nytt spännande dynamiskt sätt för oss moderatorer att interagera med forumet och vara en del av communityt och hjälper oss att främja bra inlägg. Till exempel genom att i köprådsforumet filtrera bort inlägg som förespråkar AMD Ryzen 7 eller Intel Core i5-processorer för speldatorer.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderdator)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

God Morgon börjar ni såhär tidigt?

På morgonen är det oftast lättast att lura folk eftersom alltsom dagen fortlöper blir folk mer vaksamma.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.