Blizzards strategiklassiker Warcraft: Orcs and Humans och Warcraft II släpps via GOG

Permalänk
Medlem

Mixtra med IRQ
Ställ in DMA
Prova …
"Your sound card works perfectly"
"Your sound card works perfectly"
"Enjoying yourself?"
"It doesn't get any better than this!"

Det var tider det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeaBii:

Mixtra med IRQ
Ställ in DMA
Prova …
"Your sound card works perfectly"
"Your sound card works perfectly"
"Enjoying yourself?"
"It doesn't get any better than this!"

Det var tider det

Mitt minne av Warcraft1 är online spel, första spel jag såg online och var helt hänförd. En äldre bekant hade det och modem så när han kopplade upp och man såg det så bara WAOOOOW.

Men ja, alla gamla spel där man fick ställa in IRQ,DMA har fina minnen av både strul och VICTORY! när man fick det att fungera haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Orcs and Humans var det första spelet jag köpte som grabb efter att ha kört ett demo som kom med en Mac-tidning. Vi hade då en Macintosh Performa 5200 (om jag minns modellnumret rätt). Faktum är att vi har kvar både datorn och spelets originalskiva.

Har för mig att demot slutade med en bana där man hade en eller ett fåtal footmen och blev attackerad av typ 100 orcs. Det var väl meningen att det skulle vara omöjligt men jag och en kompis laddade om banan många ggr för att se om vi kunde "knäcka koden". Vi gick bet...

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, spelade Warcraft 1 på en Macintosh 5300, 100 mhz, med 16 mb ram och 1,2gb hhd. Orcs and Humans var verkligen nåt speciellt och jag fastnade direkt. Det var dessa spel som fick mig gå över från konsol till dator. Minns inte just den session du beskriver från demot men det kanske fanns olika demos.Har för mig att det var två ganska lätta banor för varje ras? Gillar verkligen alla tre spel och WoW, som jag fortfarande spelar då och då. Men jag ser det som en helt annan genre än RTS Warcraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DolphinRage:

Warcraft 2, tveklöst bästa spelmusiken som gjorts, hört soundtracket till det spelet så sjukt mycket.

Minns att jag körde Warcraft på lokala fritidsgården, tycket det var sjukt coolt, men spelet var så jävla svårt, var totalt värdelös på det.
Dock kört igenom 2an många gånger, så bra, älskade designen.
Kommer ihåg att jag hatade 3an pga hur det såg ut, the dark ages of gaming, när de just började göra snuskfula 3d figurer av allt. Slutade i princip spela spel alls i en drös år för att jag hatade den jävla skabbiga kantigheten på allt utan några detaljer alls, ansikten på gubbar såg ju ut som att vild seriemördare skurit bort ansiktet på någon och smetat fast det på en fyrkantig sten, var totalt omöjligt för mig att fatta att någon gillade det där. Underbart nu när äntligen tekniken är bra nog för att konstnärerna kan göra snygga saker igen (utan sprites).

Musik var grym för att inte tala om röstskådespeleriet ellet vad man nu ska kalla det. ”Yes my lord”, ”Badwalt”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

lite saftigt med 100 spänn för ett 25 år gammalt spel.. men men alla får göra som de vill

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon56869:

lite saftigt med 100 spänn för ett 25 år gammalt spel.. men men alla får göra som de vill

Jo, men du får ju faktiskt två spel i det priset.

Man betalar väl egentligen mer för servicen att man snyggat till dem mjukvarumässigt och håller efter dem, reparerat multiplyer (säger man iaf...), etc.

Men, joo...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ska inte de här spelen komma till Battlenet/Blizzard appen?

Tror inte blizzard /Activision har lust å satsa pengar på en sån konvertering av spelet så det funkar på nyare system, för ve å fasa om dom inte gör minst 300% vinst på produkten för då dyker väl deras aktie med minst 10% 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Är det någon som märker grafisk skillnad på Warcraft II? Trots att antialiasing och antistrofik filtrering är på så ser jag ingen som helst skillnad?

Kör med trådlös mus och märker input lag på den samtidigt som pekaren kan försvinna när man bläddrar bland menyerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DolphinRage:

Kommer ihåg att jag hatade 3an pga hur det såg ut, the dark ages of gaming, när de just började göra snuskfula 3d figurer av allt. Slutade i princip spela spel alls i en drös år för att jag hatade den jävla skabbiga kantigheten på allt utan några detaljer alls, ansikten på gubbar såg ju ut som att vild seriemördare skurit bort ansiktet på någon och smetat fast det på en fyrkantig sten, var totalt omöjligt för mig att fatta att någon gillade det där. Underbart nu när äntligen tekniken är bra nog för att konstnärerna kan göra snygga saker igen (utan sprites).

samma här! gillade inte alls 3an för hur fult det var och att de ändrat art stilen, inte samma "brutalitet" som i 2an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Orcs and Humans var det första spelet jag köpte som grabb efter att ha kört ett demo som kom med en Mac-tidning. Vi hade då en Macintosh Performa 5200 (om jag minns modellnumret rätt). Faktum är att vi har kvar både datorn och spelets originalskiva.

Har för mig att demot slutade med en bana där man hade en eller ett fåtal footmen och blev attackerad av typ 100 orcs. Det var väl meningen att det skulle vara omöjligt men jag och en kompis laddade om banan många ggr för att se om vi kunde "knäcka koden". Vi gick bet...

Skickades från m.sweclockers.com

En liten flashback när det gäller Warcraft I demo till Mac.

Menyn custom game fanns med i demot men när man klickade på knappen så stod det att man vara tvungen att köpa spelet. MEN om man tryckte på C (hot key) så kom man in och kunde välja custom map och vilka armeér man ska starta upp med. Valde man trupper som inte fanns med i kampanjen, som t ex katapult, cleric, wizard mm så bestod trupperna endast av buggig grafik.

Förmodligen var det inte utvecklat för att dessa trupper skulle ingå, men av någon anledning gick det att starta upp med dom. Varje gång man hade dom synliga på skärmen så orsakade det en krash och datorn hängde sig. Men om man hade dom utanför dvs endast i minimapen så fungerade det. Riktigt skumt. Enda som fungerade att ha synligt på skärmen var Knights.

Varje gång motståndarna attackerade med dessa trupper så var man tvungen att ha fokus utanför striden, annars kraschade datorn varje gång

Permalänk
Medlem

Satan. Man har lirat sin beskärda del av Blizzardspel.

Wc, wc2.. Wc3 har jag nog 10,000h play.. Sc, Sc2.
D1.. D2 Lod har man också pinsamt många timmar ingame.. :/
Åtminstone så blev man aldrig en sann Wow-junkie. Men blev beten av Dota 2 trollet istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

warcraft 2 introt gav nostalgi

Permalänk
Medlem

Har kvar originalskivorna till både WC och WC2