Anton bjuder på energidryck

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Anton bjuder på energidryck

Våran kära kodare @klorixx tyckte att vårat läskförråd på kontoret började bli lågt och tog på sig att hitta två energidrycker.
Dagen till ära står Golden Eagle och Ronin, där båda kanske är en kopia av en annan dryck med en röd tjur på burken.

Oavsett så handlade det inte om någon smaksensation eller energikick för den delen heller.

#SweLäskers

Permalänk
Hjälpsam

Twitch-fester är kända för zen-meditation och harmoni ja

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Finns det nå sorgligare än ett tomt kylskåp?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fluf:

Twitch-fester är kända för zen-meditation och harmoni ja

Verkligen. Speciellt när alla trevliga människor bjöd på hallonsaft. Goda tider.

Permalänk
Medlem

Sweclockers demografi är väl alldeles för gamla för energidrycker?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boggus:

Sweclockers demografi är väl alldeles för gamla för energidrycker?

Säg inte det till @Kenneth.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

ni skulle ju gjort en egen, något likt denna?
It doesn't make you crash, it makes you make other people crash!
Powerthirst

fel länk
Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Sweclockers demografi är väl alldeles för gamla för energidrycker?

Visste inte att man kunde vara för gammal för att dricka en specifik dryck.

Skulle gissa att snittanvändaren på Sweclockers är runt 30-35, en grupp som med stor sannolikhet drack energidrycker redan för ~10-15 år sedan (f.a. under LAN), och där många antagligen fortfarande dricker det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Mjölk är för bebisar, saft är för barn, läsk är för tonåringar.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Sweclockers demografi är väl alldeles för gamla för energidrycker?

Som småbarnsförälder kan jag säga att jag, iaf för egen del, nyttjar vad helst jag kan (inom rimliga gränser) som ger en faktisk eller upplevd uppiggande effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Sweclockers demografi är väl alldeles för gamla för energidrycker?

Nu tror jag bestämt min herre inte tagit i beaktning utebliven föräldrasömn och näsrynkningar åt kaffe.

Permalänk
Medlem

Burn är iaf en favorit (orginal eller passion). Inte för att jag dricker det speciellt ofta, men när man kliver upp 03:00 för att ge sig ut på fiske så är det rätt behagligt att suga i sig en sån istället för kaffe (det tar jag gärna till frukosten några timmar senare).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Riktiga män dricker mjölk

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Eyyy golden eagle tog sig till Sverige

Permalänk
Medlem

(B)

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
2699V3 1070 64GB 50+TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Defender:

Riktiga män dricker mjölk

Klart, man är en riktig man när mjölkmustaschen blir till.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Hedersmedlem

(b)

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Blå Monster ❤ jag är 32 och dricker energidryck på fredag och lördag kvällar när jag lyckas få datortid. Energidryck + kramsnus + egentid framför datorn = win

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

För mig är det NOCCO, Aminopro eller Heat som gäller p.g.a. smaker.
NOCCOs Miami Stawberry och Blueberry sitter riktigt fint just nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av drwlz:

Burn är iaf en favorit (orginal eller passion). Inte för att jag dricker det speciellt ofta, men när man kliver upp 03:00 för att ge sig ut på fiske så är det rätt behagligt att suga i sig en sån istället för kaffe (det tar jag gärna till frukosten några timmar senare).

Skrivet av Hymer:

Blå Monster ❤ jag är 32 och dricker energidryck på fredag och lördag kvällar när jag lyckas få datortid. Energidryck + kramsnus + egentid framför datorn = win

Skickades från m.sweclockers.com

Monster The Doctor. Bästa energidrycken Smakar mer som Fanta än typ Red Bull och liknande energidrycker

Permalänk
Medlem

Blå Redbull <3

Permalänk
Medlem

Celsius. Den jag fastnat för av alla energidrycker och som ger mitt dagliga behov av koffein. Jag tillhör dem som aldrig lärt sig tycka om kaffe.
Men Celsius med smak av hallon/acai eller apelsin/granatäpple går ned alldeles för lätt och snabbt.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Sweclockers demografi är väl alldeles för gamla för energidrycker?

Haha, sitter du hemma på kammaren och räknar vuxenpoäng? Svimma inte nu men utöver energidrycker tar jag till och med en Piggelin på lunchen då och då (!).

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Riktiga män dricker mjölk

Ja, tjurmjölk! Eller vänta nu...

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Tror jag har testat alla energidrycker som finns av dom ni provade så röstar jag på Golden Eagle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Monster The Doctor. Bästa energidrycken Smakar mer som Fanta än typ Red Bull och liknande energidrycker

Den är inte dum! Ogillar dock stora burkar... Inbillar mig att det smakar bättre ur mindre och smalare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Nu kom man att tänka på Samurai Champloo.
Man kanske skulle köpa en och ställa bredvid dvd boxen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Golden eagle är ju albansk dunderdryck!

Visa signatur

keep on swimming :-)

Permalänk
Medlem

Sockerfri Amper energy ftw. 4:- burken på netto.

Permalänk
Medlem

Hehe skoj att se Golden Eagle, den har jag testat någon gång när jag bodde i Malmö men har för mig att den va ändå hyfsat lik Red Bull i smaken och inte så blaskig som den verkar när ni testade den.