Gearbox avtäcker Borderlands 3 och nyversion av första Borderlands

Permalänk
Medlem

Känns som 2019 kommer bli ett väldigt bra spelår med både efterlängtade releaser och positiva överraskningar.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk

Som någon som väntat på Borderlands 3 i många år, och 700+ timmar i bara BL2 kan jag väl säga att jag är....måttligt intresserad. Efter 700 timmar hade det varit kul med något nytt, och kan helt ärligt inte säga något som känns nytt av vad de visat. Pre-sequel hade mer nytt med sitt movement system och behov av syre?

Men får se vad det blir av det, när de väl släppt ett releasedatum. Kan ju dock säga att revealen på PAX East speglar rätt väl vad jag känner om spelet. Kul med korttrick iaf.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixat 1:an till att vara en spelbar upplevelse på PC. Den var riktigt risig, tilm skillnad mot 2:an som var en fröjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har tappat all form av hype för nya spel. Trenden numera är att bli besviken på alla nya spel som släpps. Men man kan ju alltid hoppas på att "denna gång blir det bra" (syftar inte på att Borderlands har varit dåligt förut, snarare tvärtom. Men numera är det standard att bli besviken på nya spel)

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Inaktiv

Ouf jag ser verkligen fram emot detta. 1an var helt nytt koncept för mig som jag fastnade för direkt då.

Sen kom 2an och det var en bra uppgradering, riktigt roligt och det fick en att känna sig badass från början till slut samt den härliga humorn som finns.

pre sequel hade jag svårt för, kändes inte som samma spel.

Och sen jag har längtat efter 3an, det finns nog inget spel som jag längtat mer efter faktiskt. Coop i detta format är guld, får hoppas dom lyckas få till humorn också

Är orolig för att det blir svårt att få till det bättre när ribban sattes högt av borderlands 2 och att detta kan leda till att spelet inte lever upp till förväntningarna.

Hoppas dom inte gjort spelet enbart för det var efterfrågat, utan att dom också hade en idé om hur det skulle göras bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Spelat Ettan Tvåan och The Pre-Sequel , i denna ordning, Ettan var roligast för mig, kanske för att det var nyhetens behag, sedan kommer Tvåan riktigt bra även den, jag var inte lika förtjust i The Pre-Sequel.

Själv spelade jag tvåan först. Älskade den. Sen Pre-Sequel och sist ettan. Tvåan är klar favorit och efter att ha spelat ettan känns den som en väldigt stor förbättring av i stort sett allt. Pre-Sequel var kul men jag gillade den inte alls mycket som de andra. Dock grymt skoj att spela som Claptrap där.

Skrivet av obbeluff:

Jag spelade ettan och måste säga att jag älskade det.
Så polaren och jag skaffade 2an direkt när det kom, men det klickade aldrig, karaktärerna kändes inte lika bra, upplevelsen var inte lika magisk.
Pre-sequal gav jag inte ens en chans.
Men jag må säga att jag blir sugen nu på 3an.

Jag tycker tvåan känns som en klar förbättring från första. Men jag började ju i fel ände så kanske lite partisk. Ettan tyckte jag kändes lite stel. I alla fall när man spelade DLC:erna. Grundspelet var bra. Pre-Sequel missade du inte direkt något. Den vill man nog ha spelat tvåan för. Trean tror jag kan bli grym. Bästa av allt! Kan bli fantastiskt och jag hoppas det!

Skrivet av Wolfgrin:

Känns inte som dom gjort så mycket på dom åren sen 2an släpptes, kunde lika bra varit en expansion till 2an, ser ju likadant ut. Trodde ändå dom skulle våga lite nytt, ändra något som tex ny och kraftfullare grafikmotor.

Ser lite upphottat ut tycker jag. Men det är nog cell shading som gör att det är svårt att visa mycket bättre grafik. Men jag tror nog de polerat en del sedan senaste titeln.

Permalänk
Medlem

Fasnade aldrig riktigt , körde tvåan SP delen ett par timmar men tröttnade. Ser ju coolt ut men ser ju exakt likadant ut som 2an grafikmättigt hade hoppats på lite fetare graffe, men de blir nog skojj. Coolt med 4player coop

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag längtar! Alltså hype i all ära men vad man skratta och hade galen mayhem i 2:an! Ain't no rest for the wicked!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av epaaj:

Själv spelade jag tvåan först. Älskade den. Sen Pre-Sequel och sist ettan. Tvåan är klar favorit och efter att ha spelat ettan känns den som en väldigt stor förbättring av i stort sett allt. Pre-Sequel var kul men jag gillade den inte alls mycket som de andra. Dock grymt skoj att spela som Claptrap där.

Jag tycker tvåan känns som en klar förbättring från första. Men jag började ju i fel ände så kanske lite partisk. Ettan tyckte jag kändes lite stel. I alla fall när man spelade DLC:erna. Grundspelet var bra. Pre-Sequel missade du inte direkt något. Den vill man nog ha spelat tvåan för. Trean tror jag kan bli grym. Bästa av allt! Kan bli fantastiskt och jag hoppas det!

Ser lite upphottat ut tycker jag. Men det är nog cell shading som gör att det är svårt att visa mycket bättre grafik. Men jag tror nog de polerat en del sedan senaste titeln.

GUI:t på ettan verkar bli upphottat så det kommer nog bli minst lika smidigt som tvåan.
Håller med om att tvåans DLCr var riktigt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem

Spelade 2:an (och tillhörande DLC) väldigt mycket, så är ganska taggad på ett nytt BL. Hoppas bara det inte blir exakt samma sak igen, fick det intrycket av trailern.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Har nästan 300 timmar i BL2 och nästan 300 timmar i TPS
Blir lätt 300 timmar igen med BL3

Permalänk
Medlem

Vet vi något om splitscreen-funktionalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Vet vi något om splitscreen-funktionalitet?

Upp till fyra spelare, en funktion som även införs på remastern

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Namnet på nyversionen känns förvillande likt originalets GOTY-utgåva.

Men lika peppad är jag för det!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

1:an kul, 2:an bättre, pre-sequel sög.

Hoppas på att 3:an blir åtminstone lika bra som 2:an.

(Fast frågan är om inte Telltale Games "Tales from the Borderlands" är bäst?)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag tappade räkningen på hur många playthroughs vi hade på mainstoryn i BL2. "Tiny Tina's Assault on Dragon Keep" var helt klart det roligaste DLC:t att spela igenom med tre andra rollspelsnördar.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skyclaw:

Vet vi något om splitscreen-funktionalitet?

Ja det känns lite osäkert. På PC har jag fått köra med mod för att få det splitscreen. Men jag är rätt säker på att splitscreen finns på både xbox och playstation.

Hoppas splitscreen kommer till pc också, är knepigt med mod

Permalänk
Medlem

Tips är att Borderlands handsome collection är uppe på steam för 100kr över 90% rabatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dalthor:

Tips är att Borderlands handsome collection är uppe på steam för 100kr över 90% rabatt.

Skickades från m.sweclockers.com


Rekomenderas!
Köpte den i går, har för mig att jag fick lite rabatt, eftersom jag redan ägde en hel del.
edit stämmer, jag gav 7,75 €, pris för allt 15 €.

https://store.steampowered.com/bundle/8133/Borderlands_The_Ha...
Du får BL2, The Presequal och varenda DLC som finns till dessa två, äger du redan delar, behöver du inte betala för dessa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Limpanax: Nytt jo, perfa.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Hoppas det är roligare är Pre-Sequel. Det var OK men inte alls lika roligt som 2:an som jag spelade igenom flera gånger om.

Lär säkert bli exklusivt till Epic Store med tanke på vad Randy Pitchford (CEO of Gearbox Software) sa på Twitter. Har alla andra Borderlands-spel på Steam så jag väntar till det går att köpa där. Steam borde sänka sin andel de tar från försäljningar till typ 15% istället för 30% Frågan är om det hjälper då Epic helt enkelt köper tidsexklusivitet.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Med ~1.500 timmar i dom tre föregående spelen är ju detta ett givet... köp. Eller nästan givet att jag spelar det i varje fall. Dom kan ju fortfarande sabba allt med microtransaktioner och Epic-exklusivitet. Spela det kommer jag nog ändå att göra. Får dock se om betalningen bli fördröjd med ett år.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Hoppas dom fixat 1:an till att vara en spelbar upplevelse på PC. Den var riktigt risig, tilm skillnad mot 2:an som var en fröjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad var det med 1:an till PC som gjorde det risigt?

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Pentagram:

Vad är det som är nytt då?

Ser ju likadant ut som borderlands 2. Samma stil, ide, omgivning och fiender.

Spelar man inte Borderlands för Storyn alt. loot (read: vapen)?

Tror att om man har spelat igenom 1.an, 2.an och Pre-Sequal kan man nog förvänta sig mer av det i lite ny tappning - Vilket är väl precis vad Borderlands-fans vill ha (vet att jag inte behöver något nytt förutom miljöer och vapen iaf)?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson:

Vad var det med 1:an till PC som gjorde det risigt?

Oj det var många år sedan... Men det jag direkt vill minnas var icke existerande FOV inställning, problem med internetkontakten för kooperativt spel, bråkande DRM.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Oj det var många år sedan... Men det jag direkt vill minnas var icke existerande FOV inställning, problem med internetkontakten för kooperativt spel, bråkande DRM.

De ersatte GameSpy och DRM med Steamworks 2014

Så du klagar på nått som fixades för 5 år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av nubbe:

De ersatte GameSpy och DRM med Steamworks 2014

Så du klagar på nått som fixades för 5 år sedan

Det enda BL1 gjorde dåligt var väl att sakna Linux-stöd skulle jag säga. Som tur är har både BL2 och TPS detta - vågar vi hoppas att det kommer till BL3 och GOTYE också? 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dracc:

Det enda BL1 gjorde dåligt var väl att sakna Linux-stöd skulle jag säga. Som tur är har både BL2 och TPS detta - vågar vi hoppas att det kommer till BL3 och GOTYE också? 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Ja via Wine.
Får hoppas att det kommer till Linux, den tredje April släpps ju uppiffningen av BL 1, klarar den Linux ser det ganska ljust ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Inte jätteimponerad, för likt BL2 som blev ganska tröttsamt på slutet.
Är pessimistisk, blir iallafall inget förköp.

Permalänk
Medlem

Ja jesus.... nu är det bara att hoppas på en sjukskrivning 5-6 månader med bra tajming.