Hardware unboxed rankar de 5 bästa processorer 2019 just nu

Permalänk
Medlem

Hardware unboxed rankar de 5 bästa processorer 2019 just nu

https://www.youtube.com/watch?v=7R1a6q0l9Ak intressant vad ni tycker när 4 av 5 inte är intel

Permalänk
Medlem

Ser inget problem med att 4 av 5 inte är Intel. Skulle det vara det?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Ser inget problem med att 4 av 5 inte är Intel. Skulle det vara det?

När man läser det mesta här så är intel outstanding när det gäller allt , är intresserad varför intel är bäst på allt fast oberoende testare tycker annorlunda

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anton studs:

När man läser det mesta här så är intel outstanding när det gäller allt , är intresserad varför intel är bäst på allt fast oberoende testare tycker annorlunda

Det är många som handlar varumärken snarare än egenskaper och det gäller inte bara cpuer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fanboys är en stor faktor i dessa lägen. Jag sitter på en 2600 just nu, dock va det lite av ett tillfälligt köp fram tills zen2 kommer. Men när jag köpte den, så ansåg jag att den gav mest för pengarna. Är en 9900k snabbare, absolut. Men är den värd pengarna? Inte i mina ögon.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Känner inte riktigt igen mig i det ni säger. Tycker att många rekommenderar AMD, men det beror ju lite på vad man tänkt göra också.

Har man en tajt budget kommer man ofta längst med AMD men om man kan betala lite extra för att få fler fps så visar test efter test att det är intel.

Permalänk
Medlem

Känner inte heller igen mig i beskrivningen, men samtidigt så är ju många på forumet fokuserade på gaming och just där så vinner ju intel.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Känner inte heller igen mig i beskrivningen, men samtidigt så är ju många på forumet fokuserade på gaming och just där så vinner ju intel.

I alla lägen över hela spektrumet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

I alla lägen över hela spektrumet ?

Nästan, men inte helt. Finns en del saker ryzen är bättre på (samma segment, ej samma pris).
Men oftast är det väldigt nichade situationer.

Men allt beror ju på hur man definierar bäst, utan syn till pris är det ju bara hoppa på allt möjligt extremt.
Men i så gott som alla användbara scenarion är Intel snabbare. Men AMD är helt klart billigare för snarlik prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Nästan, men inte helt. Finns en del saker ryzen är bättre på (samma segment, ej samma pris).
Men oftast är det väldigt nichade situationer.

Men allt beror ju på hur man definierar bäst, utan syn till pris är det ju bara hoppa på allt möjligt extremt.
Men i så gott som alla användbara scenarion är Intel snabbare. Men AMD är helt klart billigare för snarlik prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du vill påstå att intel 8400 är bättre för gaming än 2600x och det är ett användbart scenario ? har sett detta i flera inlägg men stämmer detta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Så du vill påstå att intel 8400 är bättre för gaming än 2600x och det är ett användbart scenario ? har sett detta i flera inlägg men stämmer detta ?

Läsa igen, samma segment, ej samma pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

I alla lägen över hela spektrumet ?

Det här är ett entusiastforum, det är inte konstigt att det mest efterfrågas vad som faktiskt presterar bäst, inte mest prisvärt i budgetsegmentet.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det här är ett entusiastforum, det är inte konstigt att det mest efterfrågas vad som faktiskt presterar bäst, inte mest prisvärt i budgetsegmentet.

Fast någonstans borde det väl finnas en gräns? Hur många tusenlappar kan man lägga på 9900K innan den extra prestandan inte längre är försvarbar i de flestas ögon? Även entusiaster är väl i viss mån prismedvetna och att eka Intel's mantra om att bäst prestanda är det enda som spelar roll oavsett pris leder knappast till en bättre upplevelse för användaren, utan bara till en fetare plånbok för Intel.

Sen är det också hål i huvidet att man ska ha den "starkaste" CPU'n när man sitter på ett grafikkort som inte hade flaskats av Ryzen. Så jag vet inte. om "Entusiaster" är samma sak som "Intel-evangelister så visst, men annars inte.

Jag tycker testet är bra och balanserat och visar hur det faktiskt ser ut i verkliga scenarion.

Har man ett 2080TI så räcker inte Ryzen till, men med tanke på totalpriset av både 9900K och 2080TI så borde skaran som har den kombinationen vara ganska liten, eller?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.