Vad är ett godtagbart andrahands värde på RTX 2080ti?

Permalänk
Medlem

Vad är ett godtagbart andrahands värde på RTX 2080ti?

Hej!

Jag har kommit över ett Nvidia RTX 2080ti som jag planerar att sälja så snart som möjligt. Jag har inte ens tagit ut kortet ur dess förpackning. Hur mycket kan man tänka sig att lägga ut det för?

Permalänk
Hedersmedlem

Nypris minus 25-30%.

Permalänk

garanti

Visa signatur

life is a game forever

Permalänk

är det referens kort ?

Visa signatur

life is a game forever

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte om det är ett founders edition eller inte men det är nog korrekt att anta att det inte är det. Kortet har inte någon garanti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag bör kanske tillägga att jag vann kortet i en tävling och det är därför jag inte vet jättemycket om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Arelich:

Jag bör kanske tillägga att jag vann kortet i en tävling och det är därför jag inte vet jättemycket om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad står det på förpackningen står det msi asus eller bara nvidia?

Permalänk
Medlem

Nu går jag inte ens i tankar att köpa ett sådant kort men skulle själv värdera ett kort med kvitto/garanti 10-15% mer än ett vunnet kort, finns ju inga garantier att det ens fungerar och sen har vi ju det här med att 2080Ti's minnen verkar dö på vissa kort efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Vad står det på förpackningen står det msi asus eller bara nvidia?

Bara Nvidia!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Nu går jag inte ens i tankar att köpa ett sådant kort men skulle själv värdera ett kort med kvitto/garanti 10-15% mer än ett vunnet kort, finns ju inga garantier att det ens fungerar och sen har vi ju det här med att 2080Ti's minnen verkar dö på vissa kort efter ett tag.

Ja jag tänkte så jag också. Jasså det lät ju inte alls speciellt bra, finns det något sätt jag kan kolla vilket minne kortet har utan att bryta förseglingen på paketet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vågar folk köpa kort utan garanti? I och med de varit en del problem med 2080 ti så kan de ju vara rätt många tusenlappar i sjön om de krånglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Vågar folk köpa kort utan garanti? I och med de varit en del problem med 2080 ti så kan de ju vara rätt många tusenlappar i sjön om de krånglar.

Jag tänker samma sak med just 2080Ti. Utan garanti hade jag chansat och betalat ca 4000 även om det är nytt i förpackning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det finns gott om ersättnings exemplar av tillverkare av dessa kort som säljs i butik som "fyndvaror" eller demo produkter från ca: 10k och uppåt, men då får man ju garanti på grejorna.

Testa tradera annars. Vanliga Rtx 2080 brukar gå för 6-7k så rimligtvis borde du få ett par tusenlappar extra för ett Ti.

Permalänk

Går de inte få garanti om man registrerar sig på hemsida längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag tänker samma sak med just 2080Ti. Utan garanti hade jag chansat och betalat ca 4000 även om det är nytt i förpackning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag undrar om detta verkligen är en legitim oro dock? Slutade inte de defekta korten produceras för ett bra tag sedan? I och med att jag vann kortet i en tävling som hölls av Nvidia själva (väldigt nyligen, fick hem kortet i förrgår) och priset skickades ut av dem så känns det som att de inte borde gett ut ett kort med defekt minne. Är det något annat fel på kortet är ju det en jäkla otur dock..

Vad tror ni? Tror ni att de skulle ta ett kort från en gammal batch och riskera att få kritiken att de gav ut defekta kort utan garanti och kallade det ett pris?

Blev verkligen jätteorolig nu när jag börjat läsa mer om detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Går de inte få garanti om man registrerar sig på hemsida längre?

Det framgår i avtalet för vinsten (då jag fick kortet i en tävling) att ingen garanti finns på kortet just för att det är en vinst från en tävling

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Arelich: ok bara tänkte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelich:

Det framgår i avtalet för vinsten (då jag fick kortet i en tävling) att ingen garanti finns på kortet just för att det är en vinst från en tävling

Skickades från m.sweclockers.com

vilken tävling var det som du van ?

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

Av serienummer att döma så producerades kortet 18-12-24 om jag tyder serienummret korrekt dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

vilken tävling var det som du van ?

Tävlingen de hade under CES

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Arelich: Om du inte öppnar förpackningen och kontrollerar vilka minnen det är på det, så gör det väldigt klart för köpare att det INTE finns garanti på kortet.

Det är Micron minnen som har bråkat mest.

Helt ärligt så skulle jag själv inte köpa ett sådant kort utan garanti. Det har varit för många med problem tyvärr.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Arelich:

Jag undrar om detta verkligen är en legitim oro dock? Slutade inte de defekta korten produceras för ett bra tag sedan? I och med att jag vann kortet i en tävling som hölls av Nvidia själva (väldigt nyligen, fick hem kortet i förrgår) och priset skickades ut av dem så känns det som att de inte borde gett ut ett kort med defekt minne. Är det något annat fel på kortet är ju det en jäkla otur dock..

Vad tror ni? Tror ni att de skulle ta ett kort från en gammal batch och riskera att få kritiken att de gav ut defekta kort utan garanti och kallade det ett pris?

Blev verkligen jätteorolig nu när jag börjat läsa mer om detta..

dyker ju fortfarande upp exemplar med dåliga minnen så även om kortet bara är ~3 månader gammalt så är det ju ingen garanti att det inte har minnesproblemet och helt utan garanti äns från tillverkaren är det ju ren chansning om man får ett ok kort eller en dyr dörrstop.

ett begegnat kort från någon som köpt det har man ju iaf tillverkarens garanti att backa upp en med om man råkat ut för en begagnad dörrstop.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Arelich: Om du inte öppnar förpackningen och kontrollerar vilka minnen det är på det, så gör det väldigt klart för köpare att det INTE finns garanti på kortet.

Det är Micron minnen som har bråkat mest.

Helt ärligt så skulle jag själv inte köpa ett sådant kort utan garanti. Det har varit för många med problem tyvärr.

Jaa jag har förstått att det är där de flesta haft problem, därför tänker jag att eftersom de slutade tillverka kort med micron minnen innan det här kortet troligtvis tillverkades borde det vata okej.

Skulle gärna öppna och kolla men jag har inte hårdvara som är kompatibel med kortet så jag kan inte ens kolla för att vara säker :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

dyker ju fortfarande upp exemplar med dåliga minnen så även om kortet bara är ~3 månader gammalt så är det ju ingen garanti att det inte har minnesproblemet och helt utan garanti äns från tillverkaren är det ju ren chansning om man får ett ok kort eller en dyr dörrstop.

ett begegnat kort från någon som köpt det har man ju iaf tillverkarens garanti att backa upp en med om man råkat ut för en begagnad dörrstop.

Börjar inse att jag kommer behöva leta på nån polare med hårdvara som kan ta kortet så att jag kan se om det fungerar innan jag säljer, om inte för min egen skull för att avgöra priset så för köparens skull.. skulle känna mig som ett riktigt hål om någon blev pålurad en dörrstop med coola fläktar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelich:

Börjar inse att jag kommer behöva leta på nån polare med hårdvara som kan ta kortet så att jag kan se om det fungerar innan jag säljer, om inte för min egen skull för att avgöra priset så för köparens skull.. skulle känna mig som ett riktigt hål om någon blev pålurad en dörrstop med coola fläktar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skriv var du bor. Säkert någon som är villig att prova det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Min kompis köpte sin första rtx 2080 ti i jan 2019 han är på 3dje kortet den har hållit längst första 2 dog efter ca 1 vecka skulle aldrig köpa den kanske om den inte var nytt utan du använt den ka ske 6 mån

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelich:

Det framgår i avtalet för vinsten (då jag fick kortet i en tävling) att ingen garanti finns på kortet just för att det är en vinst från en tävling

Skickades från m.sweclockers.com

Fan vad dumt att dom inte lämnar garanti bara för att det är ett kort du vann. Synd att du inte verkar ha användning för det själv för det är ett fint kort. Kolla om du har någon polare som vill ha det och lämna en privat pengarna tillbaka om kortet går paj innan 6 månader. På den tiden så bör problem dykt upp om det är kass

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelich:

Jag undrar om detta verkligen är en legitim oro dock? Slutade inte de defekta korten produceras för ett bra tag sedan? I och med att jag vann kortet i en tävling som hölls av Nvidia själva (väldigt nyligen, fick hem kortet i förrgår) och priset skickades ut av dem så känns det som att de inte borde gett ut ett kort med defekt minne. Är det något annat fel på kortet är ju det en jäkla otur dock..

Vad tror ni? Tror ni att de skulle ta ett kort från en gammal batch och riskera att få kritiken att de gav ut defekta kort utan garanti och kallade det ett pris?

Blev verkligen jätteorolig nu när jag börjat läsa mer om detta..

I.o.m att du vann kortet från Nvidia borde det vara garanti på kortet, sen om den gäller om du säljer det är en annan fråga.

Men du kan ju fråga Nvidia om hur det fungerar med garantin om du ger bort kortet som present till tex en släkting.

Edit: Såg att Nvidia inte lämnar nån garanti på kortet... Skräp tycker jag. Då är det bättre att testa kortet först, kanske t.o.m ganska länge (1/2 år eller så) för att vara säker på att det inte dör tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

I.o.m att du vann kortet från Nvidia borde det vara garanti på kortet, sen om den gäller om du säljer det är en annan fråga.

Men du kan ju fråga Nvidia om hur det fungerar med garantin om du ger bort kortet som present till tex en släkting.

Edit: Såg att Nvidia inte lämnar nån garanti på kortet... Skräp tycker jag. Då är det bättre att testa kortet först, kanske t.o.m ganska länge (1/2 år eller så) för att vara säker på att det inte dör tidigt.

"FURTHER, I UNDERSTAND THAT THE PRIZE IS AWARDED "AS IS" WITHOUT A
WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, STATUTORY OR OTHERWISE,
INCLUDING BUT NOT LIMITED TO, ANY IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, OR NONINFRINGEMENT OF THIRD PARTY
RIGHTS."
Detta är ett citat från avtalet jag skrev på för att ta emot kortet, jag tolkar det som att det innebär att kortet inte har någon garanti iaf. Men jag kanske tolkar det fel..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fan vad dumt att dom inte lämnar garanti bara för att det är ett kort du vann. Synd att du inte verkar ha användning för det själv för det är ett fint kort. Kolla om du har någon polare som vill ha det och lämna en privat pengarna tillbaka om kortet går paj innan 6 månader. På den tiden så bör problem dykt upp om det är kass

Jaa det känns lite dumt faktiskt, känns just nu som att jag inte vunnit något alls, mer bara att jag givits en grej som är jäkligt krånglig att sälja och dyr som satan att använda..

Eftersom du verkar rätt så påläst, tror du det skulle vara lättare att sälja om jag tar ut det och kollar för att vara säker på att det inte är micron minne? Eller finns det så många andra grejer som kan gå fel med kortet att det kommer vara svårt att sälja ändå?

Skickades från m.sweclockers.com