Dator för enklare musikproduktion köpes

Permalänk

Dator för enklare musikproduktion köpes

Tjenare!

Jag är ute efter en dator att använda till enklare musikproduktion men som gör jobbet utan seghet. Jag har önskemål om fyrkärnig processor (typ i5), minst 8 gb minne, minst 120 gb ssd. Grafikkort behövs inte.

Har du något som motsvarar mina specs någorlunda, skriv en rad. Bor i Göteborg. Tänker mig något i 1000-2000-kronorsklassen.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Har du möjligtvis ett chassi? Jag finns i Stockholm men kan skicka komponenterna
Jag har följande:
Intel Core i7-2600k + Asus P8P67
8GB DDR3 1600MHz
SSD 128GB
EVGA 430W-nätagg

Då behöver du egentligen bara ett chassi, tror jag ska ha Intel-kylaren jag kan skicka med, för en komplett burk. Är det intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@chrippe7: Det är bra komponenter för mitt ändamål, har dock inget chassi. Har nätagg. Har du modellen på moderkortet?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

@chrippe7: Det är bra komponenter för mitt ändamål, har dock inget chassi. Har nätagg. Har du modellen på moderkortet?

Uppdaterade mitt inlägg, är detta:
https://www.asus.com/Motherboards/P8P67/

Permalänk

@chrippe7: Tack för infon. Hade behövt chassi, windows och dvd-brännare men kan ge 800 kr + frakt för komponenterna, minus nätagget om du vill behålla det själv.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Har dvd-läsare som du kan få gratis ifall det krisar. Har också USB-dac samt ett litet midikeyboard från musikbörsen jag proddat med. Bara skicka PM vid intresse.

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk

Kollat runt massor på internet men det är svårt att hitta nåt som är lämpligt avvägt. P.g.a. att jag inte behöver grafikkort är det oftast kontorsdatorer som stämmer in, men ofta är det nån grej jag hade behövt ändra – sätta in en SSD, eller sätta in en HDD om det endast finns 128 gb lagring som SSD, utöka från 4 gb minne ... men jag har ingen aning om hur lätt/svårt det är att byta sånt i kontorsdatorer. Jag förmodar att en disk alltid borde gå att få in, men minne vet jag inte.

Är det något kontorsmärke som är extra bra/extra dåligt vad gäller komponentutbytbarhet? De jättesmå formfaktorerna, är det kört att byta då?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s