var kan man skaffa Liquid Electrical Tape?

Permalänk

var kan man skaffa Liquid Electrical Tape?

jag behöver Liquid Electrical Tape för att täcka ledljus på grafikortet som inte går att inaktivera.

har biltema/jula en sådan? https://www.amazon.de/Starbrite-Liquid-Electrical-Tape-schwar...

tack.

Permalänk
Permalänk
Lego Master

@Airikr99:
Transparent lim för att täcka LEDs? Låter kontraproduktivt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Varför måste det vara just det där limmet. Bara att ta något vanligt icke-transparent (och icke metalliskt).
Kan rekommendera Marin och teknik som borde finnas på Clas O.

Edit: https://www.clasohlson.com/se/Foglim-Casco-Marin-&-Teknik/34-...

Det där är absolut inte vad personen söker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Varför måste det vara just det där limmet. Bara att ta något vanligt icke-transparent (och icke metalliskt).
Kan rekommendera Marin och teknik som borde finnas på Clas O.

Edit: https://www.clasohlson.com/se/Foglim-Casco-Marin-&-Teknik/34-...

Det där är absolut inte vad personen söker.

är det där svart lim eller?

Permalänk
Rekordmedlem

Du vill alltså "släcka dioderna" ? De lär gå att ta bort men du kan måla över dem med det mesta, gummifärgen "plasti dip" som länkades från Biltema går ganska enkelt att riva av om du vill ta bort den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nagellack fungerar lika bra

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Nu läste du lite väl snabbt va?

Loctite 3863 Circuit +

Högledande silverfyllning för reparation av skador i slingan i dimbakruta och i tryckta kretsar. Hög ledningsförmåga. Snabb och enkel reparation.

Permalänk
Skrivet av m0s:

Nagellack fungerar lika bra

nice. tror du svart nagellack täcker dioden bra?

har inte lust att köpa dyra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

är det där svart lim eller?

Ja precis, väldigt tät så den borde täcka väldigt bra. Blir som gummi och borde inte vara så svår att få bort.
Nagellack kan jag tänka behöver några lager för att verkligen täcka. Samma sak med färg från exempelvis Humbrol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

nice. tror du svart nagellack täcker dioden bra?

har inte lust att köpa dyra saker.

Ta det billigaste du kan hitta bara, täcker inte ett lager är det bara att dra på ett till.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Ja precis, väldigt tät så den borde täcka väldigt bra. Blir som gummi och borde inte vara så svår att få bort.
Nagellack kan jag tänka behöver några lager för att verkligen täcka. Samma sak med färg från exempelvis Humbrol.

För att ytterligare krångla till diskussionen, jag hade nog varit rätt försiktig med nagellack om jag trodde mig vilja få bort det i framtiden. Är inte heller helt säker på att nagellack är baserat på lösningsmedel man vill ha i närheten av plastdetaljer.

Humbrol-modellfärg är i sådana fall en mycket bättre idé tycker jag. Den är relativt lätt att skrapa bort från blanka ytor med en nagel, och är väl dessutom vattenbaserad, det enda man kanske bör tänka på där är att låta den torka lite extra innan man kopplar in och startar upp datorn igen

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

För att ytterligare krångla till diskussionen, jag hade nog varit rätt försiktig med nagellack om jag trodde mig vilja få bort det i framtiden. Är inte heller helt säker på att nagellack är baserat på lösningsmedel man vill ha i närheten av plastdetaljer.

Humbrol-modellfärg är i sådana fall en mycket bättre idé tycker jag. Den är relativt lätt att skrapa bort från blanka ytor med en nagel, och är väl dessutom vattenbaserad, det enda man kanske bör tänka på där är att låta den torka lite extra innan man kopplar in och startar upp datorn igen

jag ska bara täcka 2 väldigt små dioder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

jag ska bara täcka 2 väldigt små dioder.

Mjo, men LEDs är ju i allmänhet kapslade i plast, och jag tänkte mig att du kanske vill ha möjlighet att återställa det nångång i framtiden

Modellfärg säljs precis som nagellack i rimligt små förpackningar för typ 25 kronor styck. Skönt att slippa ha en liter färg eller nåt kvar efter att ha gjort dina två små duttar

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Mjo, men LEDs är ju i allmänhet kapslade i plast, och jag tänkte mig att du kanske vill ha möjlighet att återställa det nångång i framtiden

Modellfärg säljs precis som nagellack i rimligt små förpackningar för typ 25 kronor styck. Skönt att slippa ha en liter färg eller nåt kvar efter att ha gjort dina två små duttar

lade på lite nagellack. det täcker ungefär 60% av ljuset ca.

kan du länka till en modellfärg 25 kr?

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts så finns plastidip på ex mekonomen. Annars är der väl bara att klippa/skära till en bit svart eltejp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Som tidigare sagts så finns plastidip på ex mekonomen. Annars är der väl bara att klippa/skära till en bit svart eltejp?

Skickades från m.sweclockers.com

Testade det tidigare. Ljuset läckte under och vid sidorna.
Jag tillför lite mer nagellack senare idag. Får se hur det går. I värsta fall lägger jag även på lite eltejp.
Men det är bra så som det är nu. Ljuset stör inte min sömn längre.

Permalänk
Medlem

Känns väl som detta egentligen hade kunnat lösts med en liten tub svart silicon? Smeta på ett tunt lager så hindrar det att ljuset smiter ut, kostar inte många kronor heller. Istället för att hålla på med massa färg och annat konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Känns väl som detta egentligen hade kunnat lösts med en liten tub svart silicon? Smeta på ett tunt lager så hindrar det att ljuset smiter ut, kostar inte många kronor heller. Istället för att hålla på med massa färg och annat konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

kan du länka till en liten tub svart silicon?

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråden lite snabbt!
Någon som vet om silikon fungerar likadant som

https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/farg-och-lac...

när man ska isolera elkablar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Funderat på en grej, överhettar inte leddar om man täcker över dem?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Gigerkatt:

Funderat på en grej, överhettar inte leddar om man täcker över dem?

Inte nödvändigtvis, beror ju helt på konstruktionen hur de kyls och om man tex tar en högeffektled så leder de ju oftast ut största delen av värmen med nån mekanisk koppling mot en kylfläns

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.