Permalänk
Medlem

Moderkort till Amd 3000 serien

Jag är nyfiken på nya 3600 / 3700 men jag undrar lite ang moderkorten, släpps det nya och bra moderkort direkt i samband med att cpun släpps eller lönar det sig att vänta ett tag om det kommer bättre moderkort till hösten?

Permalänk
Medlem

Ryktena säger att X570-moderkort ska komma samtidigt som 3000-serien. "B550" kommer troligtvis senare om AMD följer mönstret från de två senaste generationerna.

Men man får tänka på att det mesta bara är rykten än så länge, och vi lär inte få veta exakt vilka processorer och moderkort som faktiskt kommer lanseras förrän framåt sommaren.

Permalänk
Medlem

@perost
Jo sant, jag bara tänkte om det gick att säga hur det brukar vara i samband med ny cpu-release, om det kommer bara enkla moderkort i början och efter några månader kommer det bättre kort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddeme:

Jo sant, jag bara tänkte om det gick att säga hur det brukar vara i samband med ny cpu-release, om det kommer bara enkla moderkort i början och efter några månader kommer det bättre kort

AMD har kört tvärtom de senaste generationerna, d.v.s. först har X370/X470 kommit och några månader senare de billigare B350/B450. Och ryktena pekar mot att det kommer bli så även denna gång.

Permalänk
Medlem

@perost

Okej thanx 👍😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det är samma med BIOS-uppdateringar, dom kommer först för "enthusiast" kort, dvs dom grymmare korten, sen, efter proppar blivit släppta, dyker det upp även för dom mer "plånboksvänliga" korten, ungefär 1-2 månader efter.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

@patteSatan
Ja jag är inte ute efter nåt värstinggrejer, jag väljer mellan typ 2700x och tex 3600/3700 och ska inte överklocka så räcker nog med ett medelklass moderkort för mig, så blir väl att vänta till hösten då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

asus

det har redan visats X570 från tillverkare som Asus, dock ej testade.
https://www.tomshardware.com/news/amd-ryzen-x570-motherboard-...

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

@Pauls711
Okej, får vänta och se

Skickades från m.sweclockers.com