Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Idag släptes/släpps det, kan man spela det än? Vad är era erfarenheter av detta otroligt lovande spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du kan spela det.
Spelet verkar kul än så länge, spelat 1 timma och 36 minuter.
Dock så gillar jag inte att spelet är så blurry samt att jag vill kunna ändra ljus styrkan/Fov i spelet
Men det flyter på bra med 1070/I7 5960X i 1440p Ultra men i 4k så får jag cirka 40-60fps i medium.
har märkt 1 bug än så länge och det är att varje gång jag laddar om pistolen så skjuter den 1 skott
Spelet får 7/10 av mig pga att jag tycker spelet känns tomt på något vänster,vet inte riktigt varför men jag hoppas de lägger in mer saker i spelet eller så är det jag som spelar spelet fel haha
Kommer som sagt vänta tills de jag ska spela med sen slutat jobbet så man kan lira ett par timmar kanske

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Fov är bara att ändrat i options, första jag gjorde innan jag ens tryckte play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

@ExcZist: Fov är bara att ändrat i options, första jag gjorde innan jag ens tryckte play.

Då måste jag vara helt blind för jag har inte hittat någon Fov än XD
Ska ta och kolla upp det
Tack!

Permalänk
Medlem

39% positiva reviews på Steam i skrivande stund.. Riktigt synd, känns ju knappast värt att skaffa bara för miljön.
Ni som spelat några timmar, skulle det kunna räddas av några uppdateringar eller är det kört?

Permalänk
Medlem

P3 Spel har streamat sedan kl 12 idag. Koncensus är samma som hos alla andra: platt och innehållslöst.

https://www.twitch.tv/p3spel

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Idag släptes/släpps det, kan man spela det än? Vad är era erfarenheter av detta otroligt lovande spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Har spelat det i en timma än så länge, och det verkar lovande. Med småbarnsfamilj är koordinerat coop nästintill omöjligt så det blir SP. Jag har snart utforskat första ön, och robotarna är fanimig tuffa. Dom gillar att gänga ihop sig, och finns det fler precis utanför stridzonen så drar striden till sig fler som undersöker vad som händer.

Jag har inte påbörjat några regelrätta uppdrag, utan har bara utforskat, men so far är innehållet lite torrt men det är verkligen förtidigt för att säga att hela spelet är bu eller bä.

Edit: Efter att ha kört en stund till, så ansökte jag om återbetalning.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom: Vill du utveckla lite mer om varför du valde att söka återbetalning? Har sett fram emot det här spelet länge men sitter och väntar på vettiga recensioner

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar och börjat reta mig på alla buggar. Men de fixas nog efter hand.
Råkat ut för objekt som är i luften, såsom stenar.
Lootväskor och lådor är osynliga och inne i andra objekt ibland.
Loot respawnar när man fast travelar.
Gubben fastnar lite överallt.
Musen slutade att funka att sikta med.
Saker blir inte blöta när det ösregnar.
mm
Otroligt lite fiender, vilket kanske inte är en nackdel.
Ska vänta på ett par patcher, gav ändå bara 200kr för ett fysiskt ex.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk

Känns lite som när man spelade far cry (1) för första gången, en enmansarmé som ska ta sig till målet, vilken väg man tar bestämmer man själv.
Rätt skoj, men något som inte uppskattas är att man kan bli utslängd för att man tappar kontakten med STEAM. What the hell, behöver inte internet för att det ska vara spelbart.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

@iBurningMan: Vill du utveckla lite mer om varför du valde att söka återbetalning? Har sett fram emot det här spelet länge men sitter och väntar på vettiga recensioner

Jag har också sett fram emot detta spel ett tag nu men efter 24 minuter spelade så kunde jag ej stå ut längre och sökte återbetalning. Tycker det bara var väldigt tråkigt och inte mycket som hände helt enkelt. Eller så kanske har man blivit gammal och inte tycker om spel längre, vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

@iBurningMan: Vill du utveckla lite mer om varför du valde att söka återbetalning? Har sett fram emot det här spelet länge men sitter och väntar på vettiga recensioner

Jag har också sett fram emot det länge. Blev medveten om kommande releasen den 3/3 och förköpte spelet. Spelet har sina starka sidor, utan tvekan. Ljudeffekterna är helt otroliga som det smattrande regnet och naturen ser verkligen svensk ut. Men robotarna är inte det minsta otäcka, metoden att leta ledtrådar till vad som har hänt blir tråkigt i längden. Jag följde streamen i förrgår med Fisk på Twitch och det såg betydligt roligare ut när han spelade i coop än vad det är att spela själv.

Har också haft några lustigheter med blinkande texturer, mest på avstånd men även på nära håll, som förtar känslan. Nej för mig så blev det inte alls så lyckat som jag hade hoppats på. Jag lever dock lite på hoppet att spelet är tillräckligt popis för att göra en DLC där man kan utforska en större riktig stad.

Summa sumarum;
Jag dissar inte spelet i sig, men det känns rätt halvfärdigt. T.ex. när det inte är någon riktig fara i att dö, utan man bara trycker på Enter så får man lite hälsa och kan fortsätta panga robotarna tills man går ner för räkning. Igen.

Ifall någon på Avalanche hänger här; Jag syftar på Linköping

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är kul men det jag störde mig hemskt mycket på är att det verkar ha det sämsta logsystemet jag har sett, det är väldigt förvirrande att organisera sig inne bland loggarna så man vet vad som ska göras och inte, speciellt när man spelar fler än 1.

På tal om att spela fler än 1 så lyckades min kompis flera ggr starta någon telefonsvarare eller liknande och fick höra på något meddelande, jag hörde ingenting och när jag väl kommer dit så är telefonsvararen klar med sitt och går inte att starta igen. Finns ingenstans i loggarna att lyssna på de här meddelandena heller så de är helt förlorade för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Jag tycker spelet är kul men det jag störde mig hemskt mycket på är att det verkar ha det sämsta logsystemet jag har sett, det är väldigt förvirrande att organisera sig inne bland loggarna så man vet vad som ska göras och inte, speciellt när man spelar fler än 1.

På tal om att spela fler än 1 så lyckades min kompis flera ggr starta någon telefonsvarare eller liknande och fick höra på något meddelande, jag hörde ingenting och när jag väl kommer dit så är telefonsvararen klar med sitt och går inte att starta igen. Finns ingenstans i loggarna att lyssna på de här meddelandena heller så de är helt förlorade för mig.

Beror på. Var han hosten? Det är väl Host som får allt det roliga när uppdraget är slut, så du borde kunna spela om det ensam.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Lego Master

Satt lite drygt tre timmar med Generation Zero igår kväll, tills Steam tyckte att jag spelat nog och kopplade ner.

Jag tycker spelet är mer välpolerat nu än under Betan, men grundkonceptet är ju detsamma.
Många har klagat på att världen är tom och att det inte finns så mycket att göra. Men jag tror att man då missförstått skaparnas intentioner; stämningen är själva spelet.

Jag knallar runt och bara myser. Världen är gruvligt lik min uppväxt på Vikbolandet utanför Norrköping, jag bara älskar det. Skjuta robotar är ju kul och så, men hela svenskheten i att det är lite tråkigt ibland, men sjukt vackert är en fullträff för mig.

Just Cause (från samma studio) är ett Hollywoodifierat bombastiskt knasäventyr där koncentrationssvårigheter snarare är en tillgång för att kunna skifta mellan alla random grejjor som går att göra.

Generation Zero är mer en Absolut med en grankvist. Det krävs ett mått av självförakt för att få ut något vettigt ur det, men när man väl hamnar i rätt sinnesstämning är det episkt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Satt lite drygt tre timmar med Generation Zero igår kväll, tills Steam tyckte att jag spelat nog och kopplade ner.

Jag tycker spelet är mer välpolerat nu än under Betan, men grundkonceptet är ju detsamma.
Många har klagat på att världen är tom och att det inte finns så mycket att göra. Men jag tror att man då missförstått skaparnas intentioner; stämningen är själva spelet.

Jag knallar runt och bara myser. Världen är gruvligt lik min uppväxt på Vikbolandet utanför Norrköping, jag bara älskar det. Skjuta robotar är ju kul och så, men hela svenskheten i att det är lite tråkigt ibland, men sjukt vackert är en fullträff för mig.

Just Cause (från samma studio) är ett Hollywoodifierat bombastiskt knasäventyr där koncentrationssvårigheter snarare är en tillgång för att kunna skifta mellan alla random grejjor som går att göra.

Generation Zero är mer en Absolut med en grankvist. Det krävs ett mått av självförakt för att få ut något vettigt ur det, men när man väl hamnar i rätt sinnesstämning är det episkt.

Spelar du the hunter: call of the wild? Ger detta lir något mervärde i sådana fall? Har ju haft en ide att de kunde dragit nytta av det liret och slängt in lite älg, rådjur, varg och annat att jaga inte bara robotar. Men då blir de völ mindre ai bydget för robotar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Lego Master

@oqvist:
Nope, inte spelat theHunter alls faktiskt. Vet vad det är däremot.

Jag vet inte, jag är väl kanske partisk. Jag tycker bara att Generation Zero gifter sig så jävla bra med Den Blomstertid Nu Kommer i stämning och koncept. Och den såg jag två gånger bara för nån vecka sen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Så, tidsfråga då innan de implementerar ett Battle Royal läge, för att rädda det som räddas kan...

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@oqvist:
Nope, inte spelat theHunter alls faktiskt. Vet vad det är däremot.

Jag vet inte, jag är väl kanske partisk. Jag tycker bara att Generation Zero gifter sig så jävla bra med Den Blomstertid Nu Kommer i stämning och koncept. Och den såg jag två gånger bara för nån vecka sen.

Jag tänkte också på den filmen när jag spelade! Känns nästan som en del inspiration har dragits därifrån!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Lego Master

@Louwsy Shroom:
Jag är inte säker. Den Blomstertid Nu Kommer släpptes sommaren 2018, då borde rimligtvis Generation Zero varit i produktion rätt länge. Snarare har man dragit inspiration från Simon Stålenhag (vilket man förnekar), vilket råkar sammanfalla rätt bra med filmen förutom att inga robotar förekommer (spoiler?).

Det är väl som med Armageddon och Deep Impact. Ibland går det troll i vissa teman.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@iBurningMan:
Jag är inte säker. Den Blomstertid Nu Kommer släpptes sommaren 2018, då borde rimligtvis Generation Zero varit i produktion rätt länge. Snarare har man dragit inspiration från Simon Stålenhag (vilket man förnekar), vilket råkar sammanfalla rätt bra med filmen förutom att inga robotar förekommer (spoiler?).

Det är väl som med Armageddon och Deep Impact. Ibland går det troll i vissa teman.

Har absolut noll koll på produktionstiden för det här spelet, men det kan stämma det du säger. Visst det är ett rätt litet spel i sig men ändå på sina områden välgjort så det bör ju ha tagit god tid att färdigställa. I vilket fall; Nu blev man sugen på att se filmen igen. Det var nog en av 2018's höjdpunkter på bio

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Spelat runt 5 timmar igår och tyckte det var rätt kul, speciellt om man spelar med folk.
Har märkt 2 buggar och 1 är att så fort jag laddar så skjuter vapnet 1 skott och att dator musen slutade funka men Tabbade bara ut och in i spelet så var det löst.
Questerna som finns var ju helt ok dock blir det lite letande då kartan inte visar exakt vart man ska.
Men jag satt säkert 15 minuter i menyn och lyssnade på låten då jag tyckte att den var så lik Terminators main Theme

Permalänk
Lego Master

Fun fact: detta är ett av VÄLDIGT få FPS-spel jag gärna lirar med handkontroll!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 6 timmar tillsammans med tre st bekanta har inte haft så roligt på länge, det är väldigt roande att spränga sina bekanta med gasoltuber och annat elakt. Idag så kommer vi troligen tävla hur långt med kan få dom andra att flyga iväg. Spelet är vackert, ljussättningen imponerar på mig iallafall.

Önskan om mer innehåll finns där men det stör mig inte så mycket utan kommer fortsätta utforska spelet tillsammans med 3 bekanta.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom: Nä tyvärr så var det jag som startade spelet och sedan bjöd in honom :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamr00:

39% positiva reviews på Steam i skrivande stund.. Riktigt synd, känns ju knappast värt att skaffa bara för miljön.
Ni som spelat några timmar, skulle det kunna räddas av några uppdateringar eller är det kört?

Steam recensenter ska man inte ta bokstavligt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Årets mest missförstådda spel. Spelade med min son i 2 1/2h igår kväll. Det är ju helt fantastiskt stämningsfullt, just pga att det är så tomt, men det är ju det som är poängen. ALLA är försvunna - vad har hänt? Tyst och spöklikt, precis som man vill att ett sånt här spel ska vara. Hade det inte varit för att dottern ska hämtas på dagis efter jobbet hade jag nog tusan flexat ut lite tidigare för att komma hem och *host* börja med middagen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Årets mest missförstådda spel. Spelade med min son i 2 1/2h igår kväll. Det är ju helt fantastiskt stämningsfullt, just pga att det är så tomt, men det är ju det som är poängen. ALLA är försvunna - vad har hänt? Tyst och spöklikt, precis som man vill att ett sånt här spel ska vara. Hade det inte varit för att dottern ska hämtas på dagis efter jobbet hade jag nog tusan flexat ut lite tidigare för att komma hem och *host* börja med middagen.

Jag tänker så här med. Det är en poäng att det är tomt. Det är stämningen i spelet.
Det är klart att folk blir besvikna om dom startar ett spel som dom trodde var helt annorlunda.
Eller om dom mest gillar massa action.
Läs på innan ni köper ett spel är mitt råd.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@Joppis: Nä, tyvärr tycker jag nog att man har inspirerats lite väl mycket av Stålenhag utan att ge honom cred eller samarbeta med honom. Inte minst eftersom det är själva miljöerna och nostalgin som är behållningen med spelet.

Permalänk
Skrivet av JJS:

@Joppis: Nä, tyvärr tycker jag nog att man har inspirerats lite väl mycket av Stålenhag utan att ge honom cred eller samarbeta med honom. Inte minst eftersom det är själva miljöerna och nostalgin som är behållningen med spelet.

Att tänka på är ju att stålenhag och Avalanche inspirerats av samma saker under samma förutsättningar. Mutant är bra mycket äldre. Stålenhag var ju inte heller först. Det gör förvisso inte saken lättare att de faktiskt hade samtal om temat. Komplicerat i vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Årets mest missförstådda spel. Spelade med min son i 2 1/2h igår kväll. Det är ju helt fantastiskt stämningsfullt, just pga att det är så tomt, men det är ju det som är poängen. ALLA är försvunna - vad har hänt? Tyst och spöklikt, precis som man vill att ett sånt här spel ska vara. Hade det inte varit för att dottern ska hämtas på dagis efter jobbet hade jag nog tusan flexat ut lite tidigare för att komma hem och *host* börja med middagen.

Alla är försvunna och alla hus ser plötsligt likadana ut. All inredning är densamma. Alla bilar har plötsligt fått samma registreringsskyltar. Mycket mystiskt indeed.

Man ser vad man vill se. Om du har kul så är jag glad för din skull, och kan bara uppmuntra dig till att lira vidare. Men att säga att majoriteten upplever en bra produkt som en dålig sådan innebär - kort och gott - att distributören gjort något fel: antingen i sin marknadskommunikation eller i utformningsarbetet med produkten.

//G

Visa signatur

---