EU röstar igenom Artikel 11 och Artikel 13

Permalänk
Medlem

"Feltrykning"

Ok. Ursäkta språket här i förhand men hur i H-VETE lyckas man med något så urbota dumt i ett sammanhang som detta?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0bz:

Någon som vet hur det kommer fungera rent praktiskt?

Ett upphovsrättsfilter är omöjligt att skapa skulle jag säga.
Antingen kan någon etablerad upphovsrättsorganisation själv ta fram en och stämpla den som godkänd. Eller så kan man inte göra det.
Det finns inget regelverk man kan skapa som kan upptäcka upphovsrättsskyddat material nämligen utan att ha en databas med allt som är upphovsrättsskyddat. Och det är omöjligt att ha en sådan databas eftersom allt som skapas just nu är också skyddat.

Permalänk

RIP Youtube?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krabbtumme:

Frågan är ju hur lämplig man är i sin position om man kan hävda "feltryckning" i en omröstning i EUROPAPARLAMENTET.

Skickades från m.sweclockers.com

Blir fel ibland vad jag förstått. Både i riksdag och i EU så det finns väl en del felmarginal i alla omröstningar troligen. Kanske fanns motsvarande på andra sidan som gjorde samma sak.
Med det sagt så känns det inte riktigt som man skött sitt uppdrag om man inte reder ut hur man ska trycka. Det är just vid röstningen det gäller och varför man har den positionen så gör man bort sig där så är det... ja ganska trist.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trikomannen:

RIP Youtube?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej nej. Youtube har redan content filter på plats så de behöver troligen inte göra någon anpassning alls. Eller ja, möjligen anpassningar för kommande regelverk men det där är minor. Content blir redan filtrerat och youtube finns ju kvar idag så det lär finnas framöver också.
Det är inte där problemet ligger.
Snarare är det väl mindre aktörer som kan få problem som i dagsläget inte har de musklerna att lägga på content filtering.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sidde:

Du tror att det bara gäller IT-frågor? Såfort man själv blir kunnig inom ett annat område så ser man samma sak där.
Ta tex inom sportskytte/jakt eller segling/båtliv som är frågor jag ser en hel del från. Det är exakt samma sak där.

Jodå, det gäller det mesta. Är själv jägare, djurägare, sportflygare och rc-pilot så engagerad i ganska mycket som influeras av politik men ser få saker som dikterar framtiden så mycket som just internets framtid.

Den kontrollerar information kontrollerar världen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Datavetare

Ni får vara snälla mot våra stackars Europaparlamentariker, lyckades fota deras knappar och lätt att göra ett misstag där...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Frågan är ju hur lämplig man är i sin position om man kan hävda "feltryckning" i en omröstning i EUROPAPARLAMENTET.

Svenskt röstvelande sticker ut.

Citat:

I genomsnitt har varje Europaparlamentariker gjort 6,7 ändringar under perioden (drygt ett år). Närmare 24 gånger har en fransk ledamot ändrat sig medan svenskar och greker ändrat sig nästan tolv respektive drygt tio gånger.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Ett upphovsrättsfilter är omöjligt att skapa skulle jag säga.
Antingen kan någon etablerad upphovsrättsorganisation själv ta fram en och stämpla den som godkänd. Eller så kan man inte göra det.
Det finns inget regelverk man kan skapa som kan upptäcka upphovsrättsskyddat material nämligen utan att ha en databas med allt som är upphovsrättsskyddat. Och det är omöjligt att ha en sådan databas eftersom allt som skapas just nu är också skyddat.

Ingen fara, copyswede to the rescue! Dom fixar biffen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

inte oväntat, händer få bra grejer nu för tiden, every man for themselves känns det som, pensionen kan man glömma, sjukvården är värdelös, skattetrycket blir allt högre och våldet ökar.

vart ska man dra? det är frågan.

Permalänk
Medlem

F i chatten

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Socialdemokraterna som enda svenska parti som stödde det här förslaget, det är felaktigt att ni går ut att säger att även Sverigedemokraterna stod bakom förslaget.

Källa: https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/posts/2117799335...

Ok om en av SD-ledarmötena hade röstat fel, men när båda "råkar" trycka på fel knapp ... känns föga troligt, känns snarare planerat i förväg.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Så en feltryckning förstörde internets framtid lul

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Så en feltryckning förstörde internets framtid lul

Nej., de har korrigerat feltryckningarna. Att däremot S vände plötsligt och röstade Ja förändrade allt.

Permalänk
Medlem

Haha som man bäddar får man ligga.
Njut av ert underbara EU nu.

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 600T - Mobo: Asus P8P67 - CPU: Intel i7 2600K - CPUkylare: Corsair Hydro H80 - RAM-minne: 12 Gb Corsair Dominator - GPU: EVGA 680GTX FTW+ 4GB - PSU: Corsair AX 850 GOLD - HDD: Intel 330 Series 2.5 OS: W7 Pro - Keyboard: Logitech Illuminated

Permalänk
Medlem

En tyst minut för de fria Internet som har blivit de låsta. "We will not forget, we had fun together".

Ska bli intressant hur de kommer påverka Sweclockers hoppas inte allt för negativt eller inte alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Hå hå ja ja.

Nu är det två år tills det skall vara på plats, och ett EU-val ganska nära inpå. Så förhoppningsvis får det folk att engagera sig och inte rösta in idioter i parlamentet nästa gång. Julia Reda har gjort ett kanonjobb för PP den här mandatperioden, så jag vet ju vilka jag skall rösta på, och även om de inte skulle komma in så har de i alla fall gratis valsedlar till nästa gång om de får över en procent. Lätt värt enligt mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Snyggt av SD... svårt jobb att antingen rösta ja eller nej....

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd

Nu får man väl anta' att det ändå inte spelat någon roll. Så länge svaret varit "nej" så fortsätter påverkan från lobbygrupper och frågan kommer att komma upp igen och igen till dess att svaret blir "ja". Då är man nöjd och låter det bli fastställt.

Det är ju bara att inse: lobby-/intressegrupper har enormt stor makt.

Permalänk
Medlem

För mig helt obegripligt att någon kan rösta för detta...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Avstängd

Jag sa att dem skulle rösta igenom det om folk inte gjorde detta till en större grej och Drev på emot politikerna. alla ni som sa att detta aldrig kunde gå igenom Kolla vilka det var som fällde den avgörande rösten för detta och fundera på om dem verkligen är såna ni vill rösta på.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Nej., de har korrigerat feltryckningarna. Att däremot S vände plötsligt och röstade Ja förändrade allt.

Problemet är dock att korrigeringen inte förändrar något. Hade 3 Sverigedemokrater röstat fel, så hade det inte haft någon betydelse för resultatet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sidde:

Nej., de har korrigerat feltryckningarna. Att däremot S vände plötsligt och röstade Ja förändrade allt.

Skrivet av daskedennis:

Snyggt av SD... svårt jobb att antingen rösta ja eller nej....

Stämmer inte det som @Sidde skriver menar du? Om det korrigerats så spelar det ju ingen roll, eller hur?

Permalänk
Medlem

Och politiker undrar varför hatet ökar mot dom...

Vi får se hur detta utspelar sig i EU-valet om två månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Stämmer inte det som @Sidde skriver menar du? Om det korrigerats så spelar det ju ingen roll, eller hur?

Tyvärr, korrigeringar påverkar inte utfallet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

vad innebär detta i praktiken? kommer det börja gälla om först 2 år?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Varsågod och rösta om vilket väder du vill ha imorgon.
Din röst spelar ändå ingen roll men tack för att du röstade länge leve dikta...demokrati.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Sidde @muSashi @videopac Det går inte att "korrigera" en röst i efterhand. En röst ligger fast oavsett vad något parti eller dagspress felaktigt skriver. Det går att protokollföra att man som ledamöt avsåg att rösta annorlunda, men inte mer än så. Nu påstår även Socialdemokraterna att Marita Ulvskog också röstade fel. Om det stämmer hade alltså hennes och SD:s röster räckt för att förändra Artikel 11 och 13.

Skeptikern i mig funderar på hur många fler partier i andra EU-länder som försöker få det till att en eller flera av deras ledamöter röstade "fel" i syfte att blidka sina väljare inför valet.

Marita Ulvskog sägs ha "röstat fel" fast tvärtemot SD:s ledamöter (dvs. hon ska ha avsett rösta emot att förändra de mest kontroversiella delarna). Hennes röst hade således inte påverkat utfallet enligt vad jag ursprungligen skrev.
Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

En tyst minut för de fria Internet som har blivit de låsta. "We will not forget, we had fun together".

Ska bli intressant hur de kommer påverka Sweclockers hoppas inte allt för negativt eller inte alls.

Censuren är redan hård på Internet. Konton försvinner på Twitter, Youtube, Facebook. Temporära blockader av användare på Facebook. Shadow banning på Twitter. Går inte att länka till antal sidor på Facebook. Allt klassas som "fake news" och tas då bort i SANN 1984-ANDA.

När kommer det bli uppenbart att vi lever i George Orwells 1984. En bok som förövrigt var en varning för han hade kontakter bakom kulisserna.

Snart kommer det väl bli olagligt att ifrågasätta det påståda klimathotet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@Sidde @muSashi @videopac Det går inte att "korrigera" en röst i efterhand. En röst ligger fast oavsett vad något parti eller dagspress felaktigt skriver. Det går att protokollföra att man som ledamöt avsåg att rösta annorlunda, men inte mer än så. Nu påstår även Socialdemokraterna att Marita Ulvskog också röstade fel. Om det stämmer hade alltså hennes och SD:s röster räckt för att förändra Artikel 11 och 13.

Skeptikern i mig funderar på hur många fler partier i andra EU-länder som försöker få det till att en eller flera av deras ledamöter röstade "fel" i syfte att blidka sina väljare inför valet.

Tack för att du redde ut detta, verkar vara en massa delade uppfattningar i sociala medier och vanlig media.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233