Nintendo Switch lanseras i två nya varianter till sommaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

På tiden. Den var i slöaste lagret redan när den kom. Det jag skulle vilja ha är webbläsare som både klarar av youtube, netflex och såklart swelockers. Behovet av detta handlar inte om att jag ej har råd att köpa en surfplatta utan att jag ej har plats i min ryggsäck för att ha all bröte.

Tror inte nån bryr sig huruvida du har råd med både surfplatta och spelkonsol, men tack för infon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Infiniti:

Tror inte nån bryr sig huruvida du har råd med både surfplatta och spelkonsol, men tack för infon.

Skickades från m.sweclockers.com

Min poäng var att behovet av att kunna ersätta surfplattan är inte att man har råd att köpa en begagnad surfplatta för 200kr. Utan för att man ej vill bära med sig en massa saker hela tiden. Samma sak gäller laptops, en gammal P4a går säkert köpa för 50kr, men orsaken till varför man vill att switch ska kunna ersätta en laptop är i många fall inte en ekonomisk fråga utan en praktisk. (man vill ej släpa på en laptop hela tiden)

Detta leder till att för många är övrig funktionalitet på swicth är viktig. Och övrig behöver ej vara att köra fullversion av photoshop utan en webbläsare som klarar youtube, netflex och sweclockers är gött för den stora skaran. Att även kunna läsa word och excelfiler så räcker det för de flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Min poäng var att behovet av att kunna ersätta surfplattan är inte att man har råd att köpa en begagnad surfplatta för 200kr. Utan för att man ej vill bära med sig en massa saker hela tiden. Samma sak gäller laptops, en gammal P4a går säkert köpa för 50kr, men orsaken till varför man vill att switch ska kunna ersätta en laptop är i många fall inte en ekonomisk fråga utan en praktisk. (man vill ej släpa på en laptop hela tiden)

Detta leder till att för många är övrig funktionalitet på swicth är viktig. Och övrig behöver ej vara att köra fullversion av photoshop utan en webbläsare som klarar youtube, netflex och sweclockers är gött för den stora skaran. Att även kunna läsa word och excelfiler så räcker det för de flesta.

Jag tror det är en väldigt liten kundgrupp som väljer bort Nintendos 1st party-titlar därför att de inte kan titta på netflix, sweclockers, word eller excel på samma enhet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Var det därför mitt sjätte sinne sade "köp inte än, vänta."

när då? för två år sen när switch kom? vi som har ägt en switch ett tag har haft mycket kul på den under tiden, bortsett från vissa specifika zoner i zelda har jag aldrig märkt något lagg alls. Köper man switch för råprestanda och AAA titlar så har man köpt fel konsol från början.

gen 1 funkar redan idag extremt bra till det den är till för.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

*Lägger undan pengar för Switch Pro*

Aldrig ångrat mitt köp av originalswitch och spelat många fullträffar på den genom dessa två år. Men hade som alltid varit najs med en step-up och än trevligare portabel grafik Eftersom man investerat i två dockstationer redan så hoppas jag också att den nya är kompatibel rent fysiskt med den.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dumbullen:

Jag tror det är en väldigt liten kundgrupp som väljer bort Nintendos 1st party-titlar därför att de inte kan titta på netflix, sweclockers, word eller excel på samma enhet

Skickades från m.sweclockers.com

Men det påverkar hur ofta man har med den i ryggsäcken och då använder den, vilket påverkar köp av spel.
Jag själv har en Nitendo switch sedan någon månad efter release, inget direkt fel med konsolen. Det är bara det att den tar väldigt mycket plats i ryggsäcken och den kan inte på något sätt ersätta ens en surfplatta till något förutom att spela på..

Hade det varit så att den stora skaran kunde använda switchen till att surfa på och se på filmer så kan platsen i väskan bättre motiveras. Det blir annars lite såhär över det hela med ens ryggsäck när man ska släpa med sig allt: https://www.youtube.com/watch?v=H7acaFnXKz0

För en +10 år sedan var jag motståndare till ultraportabla datorer för studenter, de fick betala runt 15 000kr för en dator med riktig dålig prestanda. Men för många var utrymmet som frigjordes i väska väldigt viktig. Tar vi en nintendo swicth med fodral så tar den upp väldigt mycket plats och jag och många har därför aldrig med den i väskan när vi är ute.

Permalänk
Medlem

Det var bra för de sa hade inget switch och funderade på att köpa en. Men de som har redan ett vanligt variant av konsol det är faktisk rent slöseri med pengar..IMHO

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

*Lägger undan pengar för Switch Pro*

Aldrig ångrat mitt köp av originalswitch och spelat många fullträffar på den genom dessa två år. Men hade som alltid varit najs med en step-up och än trevligare portabel grafik Eftersom man investerat i två dockstationer redan så hoppas jag också att den nya är kompatibel rent fysiskt med den.

Jag hade gärna sett stöd för trådlös laddning iallafall i Premium modellen. Väldigt skönt att koppla in sladd för att ladda, oavsett batteritid. Dockningsstationen är så redan något bättre men trådlös laddning hade varit riktigt fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Switch är ersättaren för 3DS. Det handlar troligen om en prisvänligare Switch-modell som ska locka över 3DS-ägarna.

Dubbla skärmar är nog på gott och ont på väg bort helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vet jag redan och de tycker jag är bra för då kan man köra samma spel som resten av Switcharna istället för att ha ett separat segment för handhållna enheter och spel. Ultimata kompromissen tycker jag, lite segt med sämre prestanda men kompromiss somsagt

Det tror jag med, lite trist dock då de är ett kul och välfungerande koncept för de mesta men men allt är inte här föratt stanna.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

På tiden. Den var i slöaste lagret redan när den kom. Det jag skulle vilja ha är webbläsare som både klarar av youtube, netflex och såklart swelockers. Behovet av detta handlar inte om att jag ej har råd att köpa en surfplatta utan att jag ej har plats i min ryggsäck för att ha all bröte.

Det finns en gratis youtube-app redan, bara att ladda ner från nintendos e-store.
Nettflix-support hänger på om netflix vill utveckla en app till switch, inga större hinder än så.

Webbläsare finns dold och går att aktivera genom att byta dns. Något otympligt men fullt möjligt.
https://www.imore.com/how-use-hidden-web-browser-nintendo-swi...

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Angående dual screen så kan de kanske fixa fästen åt joycons på långsidorna så man håller enheten i porträttläge med dedikerade skärmytor för övre och nedre skärmen. Hade funkat för mig åtminstone.

Sen ett tillbehör så man kan lägga in sina spel vore trevligt, alternativt full support i e-shop (gärna med något system för att få kopior på spel man redan äger fysiskt)

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är ju att den enligt artikeln kanske kommer sakna touch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

På tiden. Den var i slöaste lagret redan när den kom. Det jag skulle vilja ha är webbläsare som både klarar av youtube, netflex och såklart swelockers. Behovet av detta handlar inte om att jag ej har råd att köpa en surfplatta utan att jag ej har plats i min ryggsäck för att ha all bröte.

Exakt jag kände så 1989 när Gameboy kom. Polare köpte denna, men de hade problem med otydlig display i solljus. Jag tänkte om jag bara väntar lite längre så kommer det en bättre bärbar konsol. Och nu 2019 så kommer det en portabel spelenhet som spöar denna med hästlängder. Oj vad avundsjuka mina vänner från 1989 kommer bli när jag visar upp denna.

Du skulle bara väntat till 1991 istället, och köpt en Game Gear, jävlar vad avundsjuka dina vänner hade blivit!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sega_Game_Gear

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hoppas dom inte kallar dom för New Switch bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Hoppas dom inte kallar dom för New Switch bara...

U Switch Mii
😏

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Problemet är ju att den enligt artikeln kanske kommer sakna touch.

Kanske går att lösa med smart penna av något slag? Men ja, det låter krångligt då mycket på DS bygger på touch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag hade gärna sett stöd för trådlös laddning iallafall i Premium modellen. Väldigt skönt att koppla in sladd för att ladda, oavsett batteritid. Dockningsstationen är så redan något bättre men trådlös laddning hade varit riktigt fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta min fråga men - trådlös laddning? Varför? Hur skulle det förbättra din upplevelse att behöva lägga konsollen ner och spela på den i en obekväm vinkel? Rimligtvis är väl sladd bättre för detta ändamål?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jeffan97:

Det vet jag redan och de tycker jag är bra för då kan man köra samma spel som resten av Switcharna istället för att ha ett separat segment för handhållna enheter och spel. Ultimata kompromissen tycker jag, lite segt med sämre prestanda men kompromiss somsagt

Det tror jag med, lite trist dock då de är ett kul och välfungerande koncept för de mesta men men allt är inte här föratt stanna.

Billigaste Switchen = en billig Switch. Känns osannolikt att den lär vara långsammare än dagens Switch eller att den skulle vara kompatibel med 3DS-spel. Isåfall måste man troligen i princip stoppa in 3DS hårdvara i Switchen vilket är dyrt. Man måste även överdimensionera skärmen så man kan använda en lösning likt 2DS. Jag hade gillat om det hänt, är bara Switch som saknat bakåtkompatibilitet med förra generationens handhållna konsol men vore nog mer en lösning för den dyrare modellen.

Något Nintendo gjort bra med 3DS är ändå att de supportat plattformen i nu över två år med nya spel trots att 3DS är en döende plattform med Switch som ersättare.

Men ja, i slutändan beror det på vad ryktena nu slutar i förstås. Hoppas på något bra här.

Skrivet av Dumbullen:

Ursäkta min fråga men - trådlös laddning? Varför? Hur skulle det förbättra din upplevelse att behöva lägga konsollen ner och spela på den i en obekväm vinkel? Rimligtvis är väl sladd bättre för detta ändamål?

På samma vis som du använder trådlös laddning med exempelvis telefoner. Jag använder min Switch mest handhållet och hade gärna lagt den på en laddplatta när jag spelat klart för att smidigt ladda upp den till nästa spelsession.

Permalänk
Medlem

@anon159643: HAHAHAHAHAHAHAHA! FAN VA BRA, Gjorde min kväll !

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necragaming:

visste inte att det var touch skärm, använder man den?

I Darkest Dungeon är det faktiskt guld, i övrigt så har jag nog aldrig använt den

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Varför har ni rapporterat ett spekulativt rykte som om det var bekräftat?

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

På samma vis som du använder trådlös laddning med exempelvis telefoner. Jag använder min Switch mest handhållet och hade gärna lagt den på en laddplatta när jag spelat klart för att smidigt ladda upp den till nästa spelsession.

Använder inte trådlös laddning på telefoner heller pga jag tycker det är klumpigt. Vill kunna använda den även när den laddar, därav frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot några nya intressanta spel... mer än ny hårdvara.

Permalänk
Medlem

Personligen anser jag att Nintendo gjort ett dåligt jobb med nya premium titlar till Switchen så jag kommer stiga av tåget här vilket jag varit med på sen Nintendo 8 bitars.

Till Switchen har det egentligen bara varit super Mario Odyssey(2017), Zelda och Mario Kart 8(2017) och The Legend of Zelda: Breath of the Wild(2017) som vi spelat riktigt mycket. Min förhoppning var att det skulle komma fler Nintendo premium titlar som skulle tilltala oss men tyvärr inte. Även om dessa 3 spel är RIKTIGT bra så är det inte tillräckligt för att köpa ytterligare en ny konsol från Nintendo.

Vårt Switch har stått helt orört sen vi köpte Playstation 4 för 6 månader sedan och kanske är det bra läge nu att sälja det innan värdet sjunker allt för mycket.

Självklart har jag full förståelse för de som redan siktat in sig på en ny konsol från Nintendo, anser man att deras utbud är mer än tillräckligt så är det en riktigt fin spelmaskin.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Blir det RTX stöd må tro...

Permalänk
Avstängd

Frågan är: 60fps 1080p native eller blire fortf 20-30 1080p med suddig bild?
Om det senare så är ju emu 10 gånger bättre på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det inte kommer spel som bara går att köra på de nya switcharna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jimmy:

Personligen anser jag att Nintendo gjort ett dåligt jobb med nya premium titlar till Switchen så jag kommer stiga av tåget här vilket jag varit med på sen Nintendo 8 bitars.

Till Switchen har det egentligen bara varit super Mario Odyssey(2017), Zelda och Mario Kart 8(2017) och The Legend of Zelda: Breath of the Wild(2017) som vi spelat riktigt mycket. Min förhoppning var att det skulle komma fler Nintendo premium titlar som skulle tilltala oss men tyvärr inte. Även om dessa 3 spel är RIKTIGT bra så är det inte tillräckligt för att köpa ytterligare en ny konsol från Nintendo.

Vårt Switch har stått helt orört sen vi köpte Playstation 4 för 6 månader sedan och kanske är det bra läge nu att sälja det innan värdet sjunker allt för mycket.

Självklart har jag full förståelse för de som redan siktat in sig på en ny konsol från Nintendo, anser man att deras utbud är mer än tillräckligt så är det en riktigt fin spelmaskin.

Zelda Awakening är en självklarhet:
https://www.fz.se/nyhet/279082-det-hander-zelda-links-awakeni...

Jag håller annars med om ett dåligt spelutbud. Det är typ bara zelda, Labo Variety Kit och Snipperclips som jag har tyckt varit roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Billigaste Switchen = en billig Switch. Känns osannolikt att den lär vara långsammare än dagens Switch eller att den skulle vara kompatibel med 3DS-spel. Isåfall måste man troligen i princip stoppa in 3DS hårdvara i Switchen vilket är dyrt. Man måste även överdimensionera skärmen så man kan använda en lösning likt 2DS. Jag hade gillat om det hänt, är bara Switch som saknat bakåtkompatibilitet med förra generationens handhållna konsol men vore nog mer en lösning för den dyrare modellen.

Något Nintendo gjort bra med 3DS är ändå att de supportat plattformen i nu över två år med nya spel trots att 3DS är en döende plattform med Switch som ersättare.

Men ja, i slutändan beror det på vad ryktena nu slutar i förstås. Hoppas på något bra här.

På samma vis som du använder trådlös laddning med exempelvis telefoner. Jag använder min Switch mest handhållet och hade gärna lagt den på en laddplatta när jag spelat klart för att smidigt ladda upp den till nästa spelsession.

Menar du att 3DS skulle slutat supportas för ca 2årsen egentligen eller hur menar du? För i min mening så har den supportats långt längre än så.

Men håller med, kan i princip garantera att den inte blir bakåtkompatibel, inget som behövs heller då vi är i en ny era nu. DS eran är ju trots allt 15 år nu.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Till Switchen har det egentligen bara varit super Mario Odyssey(2017), Zelda och Mario Kart 8(2017) och The Legend of Zelda: Breath of the Wild(2017) som vi spelat riktigt mycket. Min förhoppning var att det skulle komma fler Nintendo premium titlar som skulle tilltala oss men tyvärr inte. Även om dessa 3 spel är RIKTIGT bra så är det inte tillräckligt för att köpa ytterligare en ny konsol från Nintendo.

Mario Kart 8 och The Legend of Zelda: Breath of the Wild finns även till Wii U.
Så frågan är hur värt det är att köpa en Switch för de spelen om man redan har kört de på Wii U.
Fördelen på Switch är att man kan välja om man vill köra de stationärt eller portabelt.
Medan Wii U blir bara stationärt, om man inte räknar räckvidden från Wii U plattan till själva konsolen.
Man får också köpa spelen på nytt igen om man vill gå från att köra de på Wii U till att köra de på Switch.

Skulle du säga att det är värt att köpa Switch för Mario Odyssey om man redan har Mario Kart 8 och Breath of the Wild på Wii U ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mario kart 8 deluxe var ett givet köp för mig. Även om jag äger till Wii u också.

Så många fler vänner som köpte Switch och att i nästan två år ha haft alltid några att spela med har varit så mycket roligare.

Smashbros och Mario kart till Wii u hade jag bara två stycken i bekantskapskretsen. Så ytterst sällan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller