Quiz: Kända spelcitat

Permalänk
Medlem

Va i helv...

Nio av tio rätt. Trots att jag bara spelat två av spelen. Vissa gissning tillhörde den kvalificerade sorten men de var fortfarande gissningar.

Undra om man ska köpa en trisslott eller om ens tur är förbrukad för en vecka framöver.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jacob:

Är plågsamt uppenbart att jag spelat för få spel i min dagar och lagt alla timmar på några enstaka guldkorn. 5/10 varav jag kanske kunde 2...

Du har väl inte ens spelat Mass Effect? Salt -> sår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av emilakered:

Du har väl inte ens spelat Mass Effect? Salt -> sår.

Skickades från m.sweclockers.com

Backloggen finns ju. Vi släcker SweClockers ett halvår med motivering att Jacob behöver spela ikapp de viktigaste spelserierna inom genren RPG.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Gillar inte fps eller äventyr så spelat 2 av spelen

Permalänk
Medlem

8/10 lite chans, men kunde fler än vad jag trodde innan jag började. Roligt quiz denna vecka också. Bra jobbat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

3/10 .... Bättre än jag trodde

Permalänk
Medlem

Jahopp, självförtroendet krossat så här på söndagskvällen
4/10, chansade på typ 9/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hah 8/10. Kände inte igen ett enda citat men med uteslutningsmetod och en del tur gick det ganska bra ändå

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

6/10

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

3/10 .... Bättre än jag trodde

Hade ingen förutfattad mening riktigt men fick samma. Hade nog fel på varenda en jag chansade på. Kul quiz : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

8/10 bättre än förväntat

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Fick 6/10. Är hyfsat nöjd ändå.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

3 av 10 rätt riktigt bra med tanke på att jag chansade hejvilt på alla frågorna utom fråga 3, den med Half life 2.
I övrigt ingen koll alls på detta quiz

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

7/10
Chansade på alla utom en

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

7/10 Får ju ändån kallas godkänt !

//Skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

9/10 Korrekta svar!
Bra jobbat, spelexperten själv!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

8/10. Blev själv överraskad.

Permalänk
Medlem

9/10, slant på en men fick rätt på en gissning av en annan.

"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

9/10, klantade till mig på Shodan/GLaDOS men gissade rätt på Halo 3 som jag aldrig spelat så det jämnade väl ut sig.

Permalänk
Medlem

10/10 blev chockad själv, dock gissade jag nån svar

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

8/10. Var någon kvalificerad gissning med som gick hem och två jag var helt lost på . Övriga var solklara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

3 av 10 rätt riktigt bra med tanke på att jag chansade hejvilt på alla frågorna utom fråga 3, den med Half life 2.
I övrigt ingen koll alls på detta quiz

Statistiskt sett inte så bra egentligen. Men tycker du ska vara nöjd ändå!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Inaktiv

4/10 man två av dem var rena chansningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Fråga 4, är om ett spel som har en mängd referenser till populärkultur.

Citatet i frågan är ursprungligen från filmen They Live (1988), som också handlar om ensam hjälte som slåss mot en invasion från yttre rymden.

Roddy Piper gjorde ju den kultscenen, kolla här:

I have come here...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

För enkelt ;). Och varje gång jag tänker på spelcitat så tänker jag på en gammal klassiker.....

"Another visitor! Stay a while, stay forever!".... saknade den i quizzen ;).

Permalänk

8/10, det är nog ett personbästa.
Kände mig säker på 3 eller 4. Resten var ren tur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrpijey:

För enkelt ;). Och varje gång jag tänker på spelcitat så tänker jag på en gammal klassiker.....

"Another visitor! Stay a while, stay forever!".... saknade den i quizzen ;).

Får skylla på att jag inte var född när det släpptes. Får bli till del 2!

Roligt att de två sista frågorna (signerade @JonasT) var svårast.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Lite förvånad, trodde att:

"It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum."
och
"Stay awhile and listen."

Skulle vara de som folk skulle ha lättast för.
Men Monkey island har folk bättre koll på än vad jag kunde tro.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrMadMax:

Lite förvånad, trodde att:

"It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum."
och
"Stay awhile and listen."

Skulle vara de som folk skulle ha lättast för.
Men Monkey island har folk bättre koll på än vad jag kunde tro.

Kick ass and chew bubblegum var lättaste frågan så du kan sänka ögonbrynen igen ;).

Från uppföljningsartikeln:
"Överlägset lättast var fråga nummer fyra med citatet "It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum.". Hela 96,6 procent, motsvarande 6 996 stycken, av deltagarna kände igen citatet och svarade rätt på frågan."

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kick ass and chew bubblegum var lättaste frågan så du kan sänka ögonbrynen igen ;).

Från uppföljningsartikeln:
"Överlägset lättast var fråga nummer fyra med citatet "It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum.". Hela 96,6 procent, motsvarande 6 996 stycken, av deltagarna kände igen citatet och svarade rätt på frågan."

Ja det var lite otydligt skrivet, menade mest att folk hade bättre koll på monkey island än diablo.
Men ja det var en imponerande siffra (96,6)!

Visa signatur