Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Fy fan så goda de är. tips

även den från brutal brewing, riktigt god.

Stigbergets Trouble Sleep Imperial stout ..12%, nice artwork..

Highland Park

Ängöl's Gudars Skymning 10%, kvalité i klass med tidigare Dubbel Vetebock.

Skrivet av Pantsoff:

Haha varför Zero? Minst lika mycket om inte mer socker i den Vodkan

Varken vodka eller Coca-Cola zero innehåller några kolhydrater, så det är väl jämnt skägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Olle78:

Varken vodka eller Coca-Cola zero innehåller några kolhydrater, så det är väl jämnt skägg?

Om ni tror sprit inte innehåller snabb energi motsvarande kolhydrater så måste jag tyvärr säga att det är tvärt om , alkohol är enormt energirikt och saknar totalt näringsvärde.

Skrivet av mr_sQuinty:

Om ni tror sprit inte innehåller snabb energi motsvarande kolhydrater så måste jag tyvärr säga att det är tvärt om , alkohol är enormt energirikt och saknar totalt näringsvärde.

Jo, jag vet att etanol har ett energivärde - jag bara påpekade att vodka normalt inte innehåller socker. Jag har nyligen börjat äta LCHF och då märkt att många verkar tro att vodka är sockerrikt av någon anledning.

Och sen var det inte jag som drack groggen heller!

Skrivet av Loxus:

Jag är väl lite ölnörd, men Pripps är väl bland dom sämsta ölen jag vet...tänk vad smak kan vara olika 😁

Haha ja du är inte den första som "klankat ner" på Pripps, och jag får ta och hålla med, 3.5 är ju hemskt lam, 2.8 har jag inte smakat, har inte smakat någon av de starkare heller bortsett från då 7.2an som jag tycker är väldigt god då faktiskt

På tal om 7.2, så finns det ju en sort som heter just Sjukommatvåan, men den är riktigt vidrig. Luktar som den inte riktigt jäst färdigt, dricker du en så stinker hela rummet halvkasst öl, och man blir riktigt risig i magen av den. Smakar inte rent nånstans heller, nej usch.

Det finns ju femkommatvåan också, den är "okej", inget fel på den och ganska god men inget man höjer till skyarna direkt.

Blir nog 1-2 Pripps 7.2 även ikväll.

Jag tillhör en av de gamla dinosaurier som fortfarande lirar CS (Source) och det är väldigt trevligt med en öl bredvid!

Avnjuter en 50/50 mix av Norrlands guld och Falcon här, inte i samma glas då men. Bäst att grunda lite innan solstormen når hela Sverige kl 22:00 och det förväntas norrsken i hela landet.

Wheats the officer problem. En hopfenweizen Collab från stigberget. Allt från stigberget är ju bryggt i vad jag antar är ölhimmelen.

Skrivet av mr_sQuinty:

Party pooper

riktigt god och prisvärd min husöl sedan nåt år tillbaka

Skrivet av Peter77:

Haha ja du är inte den första som "klankat ner" på Pripps, och jag får ta och hålla med, 3.5 är ju hemskt lam, 2.8 har jag inte smakat, har inte smakat någon av de starkare heller bortsett från då 7.2an som jag tycker är väldigt god då faktiskt

På tal om 7.2, så finns det ju en sort som heter just Sjukommatvåan, men den är riktigt vidrig. Luktar som den inte riktigt jäst färdigt, dricker du en så stinker hela rummet halvkasst öl, och man blir riktigt risig i magen av den. Smakar inte rent nånstans heller, nej usch.

Det finns ju femkommatvåan också, den är "okej", inget fel på den och ganska god men inget man höjer till skyarna direkt.

Blir nog 1-2 Pripps 7.2 även ikväll.

Jag tillhör en av de gamla dinosaurier som fortfarande lirar CS (Source) och det är väldigt trevligt med en öl bredvid!

Jag skulle hellre smutta på nån stout 😁

Ikväll drack jag en Innis & Gunn Mangoes on the Run:

Solen skiner så gött, blir några Heineken ikväll och lite Generation Zero

Då laddas det upp med Jägermeister och cola Alltid lika gott. Trevlig helg på er alla!

Nya Carnegie 1 kW

Mikkeller Spontanfredriksdalcherry. Ok, men kass i jämförelse med "riktig" kriek.

Tar mig en Jämtlands Bärnsten till hockeyn.

Kom igen nu Lule! ❤️🖤💛

Electric Nurse, en forna favorit..

Lite testande:
1 Cannings gin och Brisa maraquja ( Brisa maraquja är läskdryck baserat på passionsfrukt)
2 Branca och Brisa maraqueja ( Branca är vit rom )
3 Cannings gin och tonic
Godast var alernativ 1..
Men alla var goda.
Tyvärr torde alternativen endast vara tillgängliga här på Mafeira. Cannings gin och Branca samt Brisa maraquja är alla lokala produkter.

Lindemanns Apple, så ruskigt god! En belgisk syrlig öl med äpplejuice, vilket skapar en underbart syrlig smak.

Skrivet av MarkkMc:

Lindemanns Apple, så ruskigt god! En belgisk syrlig öl med äpplejuice, vilket skapar en underbart syrlig smak.

Den är väldigt trevlig 😍

Katthavet. En "mild", vilket tydligen är en brun ale, mycket god faktiskt, söt etikett.

Black Russian

Skrivet av LudvigLindell:

Fy fan så goda de är. tips
https://static.systembolaget.se/imagelibrary/publishedmedia/85aq4myhwce5v8ta89i1/11894770.jpg
även den från brutal brewing, riktigt god.

Den är riktigt god , även flat tire är bra.
Bra pris på bolaget också.

Skrivet av MarkkMc:

Gillar du den och vill testa på riktig syrlig belgisk öl så köp en flaska 3 Fonteinen Oude Gueuze, finns på de flesta systembolag nu för tiden. Om den faller dig på läppen så kommer du tycka Lindemans smakar saft.

OnT: Försöker mig på att gilla Berliner Weisse igen. En Stigbergets x Morgondagens 'Morgonsuris' slank ner. Helt ok jämfört med de jag druckit tidigare, men fortfarande på tok för mesig jämfört med "riktig" suröl.