Teknikhjälpen – lyssna på nördsnack hela söndagen

Permalänk
Melding Plague

Teknikhjälpen – lyssna på nördsnack hela söndagen

När långköraren En podd om teknik hänger upp mikrofonerna för gott väntar ett direktsänt specialavsnitt med siktet inställt på välgörenhet. Bland gästerna finns SweClockers Emil Åkered.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Galet tråkigt att dem skall lägga ner, men imorgon skall det lyssnas under hela dagen!
Lyssnat på dem sen långt in på slashat-tiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt sjukt ju. Det var den här podden som gjorde att jag börja lyssna på podd.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Magnusson123:

Galet tråkigt att dem skall lägga ner, men imorgon skall det lyssnas under hela dagen!
Lyssnat på dem sen långt in på slashat-tiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också lyssnat länge! Även hängt en del, på Medeltidsveckan bland annat. Härligt gäng!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ahh jäklar :/

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Lite roligt att jag har kvar den "Vita Tellsticken" ( den allra första utan antenn)

Och det vart verkligen en WoW...... Jag kan tända o släcka lampor från datorn

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Med en tår i ögat konstaterar jag att min favoritpodd lägger ner. Har lyssnat på vartenda avsnitt de senaste sju åren. Vad ska man lyssna på nu? Med liknande innehåll... Sweclockers går bort (inget ont om podden men det är inte alls samma typ av innehåll). Pappor om prylar går också bort, inte tillräckligt djuplodande och vanligen kan jag mer om det som diskuteras än poddmakarna själva.

Teknikveckan? Någon som lyssnar på den och EPOT/Slashat och kan jämföra. Har bara lyssnat på något avsnitt men vet inte om den är värd att investera tid i än.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Kul att Sweclockers valde att vara med! Jag tittade på slutet och ska gå tillbaka och lyssna på Emils inslag när de släpper delarna separat.

Tråkigt att EPOD lägger ner, har varit trogen lyssnare ett par år nu.

Skrivet av [SH]:

Med en tår i ögat konstaterar jag att min favoritpodd lägger ner. Har lyssnat på vartenda avsnitt de senaste sju åren. Vad ska man lyssna på nu? Med liknande innehåll... Sweclockers går bort (inget ont om podden men det är inte alls samma typ av innehåll). Pappor om prylar går också bort, inte tillräckligt djuplodande och vanligen kan jag mer om det som diskuteras än poddmakarna själva.

Teknikveckan? Någon som lyssnar på den och EPOT/Slashat och kan jämföra. Har bara lyssnat på något avsnitt men vet inte om den är värd att investera tid i än.

PC Perspective Podcast går in på djupet om du kan gå över till engelska. Jag kombinerar den med relay.fm/download för mer av en överblick. Men jag är också öppen för tips!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Accipiter46:

Kul att Sweclockers valde att vara med! Jag tittade på slutet och ska gå tillbaka och lyssna på Emils inslag när de släpper delarna separat.

Jag gjorde kanske ingen hjälteinsats direkt, haha! Men, vi fick till en del bra snack! Stort tack till @Airbase, @kottkrig, Jonasson, Tommie och gänget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

PC Perspective Podcast går in på djupet om du kan gå över till engelska. Jag kombinerar den med relay.fm/download för mer av en överblick. Men jag är också öppen för tips!

Engelska kan absolut funka men den podden verkar vara väldigt fokuserad kring datorhårdvara.

Det jag gillade så mycket med EPOT var att de täckte in det mesta en teknikintresserad person kan tänkas pyssla med. Det pratades foto, Android vs Iphone (på ett bra sätt - de gillade Iphone o jag kör en Android men det var ändå intressant), inte särskilt mycket datorhårdvara (det läser jag om på annat håll ändå) och mycket annat. Exempelvis fick deras podd mig att ta steget över till att använda en lösenordshanterare. Det var även lite allmän livsfilosofi, med ett teknikperspektiv.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Skrivet av [SH]:

Engelska kan absolut funka men den podden verkar vara väldigt fokuserad kring datorhårdvara.

Det jag gillade så mycket med EPOT var att de täckte in det mesta en teknikintresserad person kan tänkas pyssla med. Det pratades foto, Android vs Iphone (på ett bra sätt - de gillade Iphone o jag kör en Android men det var ändå intressant), inte särskilt mycket datorhårdvara (det läser jag om på annat håll ändå) och mycket annat. Exempelvis fick deras podd mig att ta steget över till att använda en lösenordshanterare. Det var även lite allmän livsfilosofi, med ett teknikperspektiv.

Jo, det stämmer. En annan sak jag tänkt på är att man fick ett svenskt/europeiskt perspektivt på teknik. Till exempel hade EPOT ett inslag om GDPR med en infallsvinkel som jag inte hört någon annan pod.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.