Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Ryzen 7 2700X på Mindfacrtory.de reas ut för småpengar nu:
https://www.mindfactory.de/product_info.php/AMD-Ryzen-7-2700X...

289Eur....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejeh:

hmm kör man cachad version på sidan står det "TA 3 BET 2", då har dom troligtvis tagit bort erbjudandet då det inte finns kvar längre :/

Det står att erbjudandet gäller till 31/3 2019 så det är ju en hel vecka kvar.
https://www.elgiganten.se/cms/bild/veckans-erbjudanden-bild-t... Scrollar du ner, förbi alla tv-apparater, så hittar du erbjudandet.

Visa signatur

Like every man of sense and good feeling, I abominate work.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogashi:

Det står att erbjudandet gäller till 31/3 2019 så det är ju en hel vecka kvar.
https://www.elgiganten.se/cms/bild/veckans-erbjudanden-bild-t... Scrollar du ner, förbi alla tv-apparater, så hittar du erbjudandet.

Ja det har du rätt i, tyvärr appliceras inte rabatten i kundvagnen. Åkte till butik och köpte där istället, gick betydligt bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Hämta inte Google Home x3 från Elgiganten via butik - då landar det på 980 kr som inlägget beskrev. Ändå en bra deal men 870 kr är ju bättre

Betalade mina online och hämtade i butik, säljaren blev något förvånad över priset men lämnade ut dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

varför får ja typ 1470kr för 3st google home mini i kundvagnen..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kanske avbröt de kampanjen för att korrigera felet(?) med att man fick ordinarie priset i rabatt, skulle ju gälla månaden ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kanske avbröt de kampanjen för att korrigera felet(?) med att man fick ordinarie priset i rabatt, skulle ju gälla månaden ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Mer troligt att de sålde för många och insåg att de gick med stor förlust

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tackar ödmjukast för tipset för Sony WH1000XM3 hos audio video

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon som fattar varför man får helt annat pris när varan läggs i korgen och man ska checka ut?

https://www.amazon.de/WD-Book-Desktop-AES-Hardwareverschl%C3%...

Ska ju kosta 149 euro men när man går till kassan så hamnar man på 157 euro, waj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Någon som fattar varför man får helt annat pris när varan läggs i korgen och man ska checka ut?

https://www.amazon.de/WD-Book-Desktop-AES-Hardwareverschl%C3%...

Ska ju kosta 149 euro men när man går till kassan så hamnar man på 157 euro, waj?

Skulle tippa på skillnaden i moms mellan Tyskland och Sverige.
Blir nog så oavsett vilken produkt du testar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Någon som fattar varför man får helt annat pris när varan läggs i korgen och man ska checka ut?

https://www.amazon.de/WD-Book-Desktop-AES-Hardwareverschl%C3%...

Ska ju kosta 149 euro men när man går till kassan så hamnar man på 157 euro, waj?

För att som det står så visas priserna med tysk moms och när du går till kassan och väljer Sverige så räknas det om till svensk moms?

Köpinformation:
Priserna på Amazon DE är angivna med tysk moms (19%). Är leveransadressen Sverige ökar priset med 6% eftersom svensk moms (25%) kommer att tas ut.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Skulle tippa på skillnaden i moms mellan Tyskland och Sverige.
Blir nog så oavsett vilken produkt du testar med.

Skrivet av Naga:

För att som det står så visas priserna med tysk moms och när du går till kassan och väljer Sverige så räknas det om till svensk moms?

Köpinformation:
Priserna på Amazon DE är angivna med tysk moms (19%). Är leveransadressen Sverige ökar priset med 6% eftersom svensk moms (25%) kommer att tas ut.

Tackar för förtydligandet

Permalänk
Medlem

Om man köper ett MSI moderkort för Ryzen 2 är denna RAM väldigt prisvärd eftersom den listas på flera MSI kortens QVL (dubbelkolla dock!)

Skrivet av ludo:

RAM DDR4 16GB (2x8GB) 3000MHz CL16
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
för c:a 950 SEK inkl moms (fri frakt):
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B01HFR8R2S/ref=dp_olp_...
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3824356

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naga:

För att som det står så visas priserna med tysk moms och när du går till kassan och väljer Sverige så räknas det om till svensk moms?

Köpinformation:
Priserna på Amazon DE är angivna med tysk moms (19%). Är leveransadressen Sverige ökar priset med 6% eftersom svensk moms (25%) kommer att tas ut.

Priset ökar inte med 6 procent utan med nästan exakt 5 procent – man måste räkna ”baklänges”, d.v.s. först dra av den tyska momsen och sedan lägga på den svenska momsen, för att få rätt resultat.
På liknande sätt skiljer det strax över 4 procent jämfört med de priser som visas med brittisk moms (20 procent) på brittiska Amazons sida (innan ev. Brexit).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Priset ökar inte med 6 procent utan med nästan exakt 5 procent – man måste räkna ”baklänges”, d.v.s. först dra av den tyska momsen och sedan lägga på den svenska momsen, för att få rätt resultat.
På liknande sätt skiljer det strax över 4 procent jämfört med de priser som visas med brittisk moms (20 procent) på brittiska Amazons sida (innan ev. Brexit).

Skönt att vi kunde lösa det lilla mysteriet, det var nog många som satt och funderade varför matten inte gick ihop.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Priset ökar inte med 6 procent utan med nästan exakt 5 procent – man måste räkna ”baklänges”, d.v.s. först dra av den tyska momsen och sedan lägga på den svenska momsen, för att få rätt resultat.
På liknande sätt skiljer det strax över 4 procent jämfört med de priser som visas med brittisk moms (20 procent) på brittiska Amazons sida (innan ev. Brexit).

Såklart. Procentenheter är rätt ord annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naga:

Skönt att vi kunde lösa det lilla mysteriet, det var nog många som satt och funderade varför matten inte gick ihop.

Livet är fullt av mysterier!
I det här fallet var lite grundskolematte allt som behövdes för att komma till klarhet ...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Köpte den, var inte bra kan jag säga. lämnade tillbaka direkt. Pipen va dålig och inte så bra annars heller. Men lite häftigt och bra med olika färg för olika temp. helst om man vill ha te.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Om du syftar på RGB så är det inget nytt och många kända tillverkare har det i sitt sortiment. Fick en vattenkokare som inflyttningspresent för >5 år sedan som både lös och pep något fruktansvärt. Det var som ett brandlarm varje gång man startade kokaren och varje gång den var klar. Dröjde inte många kokningar innan man fick skruva upp den och dra ut högtalaren...

RGB är förstås mest en gimmik men samtidigt ser jag mer vits med RGB på en vattenkokare jämfört med datorkomponenter. På vattenkokaren har den i alla fall en praktisk funktion då det låter dig se hur varmt vattnet är. Inte jättepraktiskt men ändå.

Permalänk
Medlem

Erbjudandet på Raspberry Pi-väderstation på m.nu

De är inte slut - det är förbeställning med några dagars leveranstid på väderstationerna bara!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Om du syftar på RGB så är det inget nytt och många kända tillverkare har det i sitt sortiment. Fick en vattenkokare som inflyttningspresent för >5 år sedan som både lös och pep något fruktansvärt. Det var som ett brandlarm varje gång man startade kokaren och varje gång den var klar. Dröjde inte många kokningar innan man fick skruva upp den och dra ut högtalaren...

RGB är förstås mest en gimmik men samtidigt ser jag mer vits med RGB på en vattenkokare jämfört med datorkomponenter. På vattenkokaren har den i alla fall en praktisk funktion då det låter dig se hur varmt vattnet är. Inte jättepraktiskt men ändå.

Vattenkokare är typ min top3 köksgrej.
Köpte en för många år sedan där man kan välja temperatur, varmhållning(att den håller den tempen man valt ex 70c) osv. Den har också rgb för temp men det är ju helt meningslöst när man ändå väljer temp vilket är mer pålitligt också. Mest en flashig gimmick

Dricker olika te sorter som kräver olika temp så val utav temp är nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av elf98:

De är inte slut - det är förbeställning med några dagars leveranstid på väderstationerna bara!

Fixade den, tack Kollade inte ordentligt innan jag skrev slut.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vattenkokare är typ min top3 köksgrej.
Köpte en för många år sedan där man kan välja temperatur, varmhållning(att den håller den tempen man valt ex 70c) osv. Den har också rgb för temp men det är ju helt meningslöst när man ändå väljer temp vilket är mer pålitligt också. Mest en flashig gimmick

Dricker olika te sorter som kräver olika temp så val utav temp är nice

Så, vad har du för någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Sista chansen idag på Inet vår-rea...
Innehåller bland annat Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Sport LT Grå:
https://www.inet.se/produkt/5301502/ballistix-16gb-2x8gb-ddr4...
För 1099kr

Cdon har också samma pris...

Bara som en notering: Minnena från Cdon säljs av Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Så, vad har du för någon?

Just den jag har säljs inte längre.
https://www.electroluxhome.se/hem-hushall/koksmaskiner/vatten...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Min nuvarande vattenkokare har likt denna volymvisaren som en smal rand vid handtaget. Jag kommer aldrig mera köpa en vattenkokare som har så. Man håller ju handen där så det blir svårt att se hur mycket man hällt upp.

Det må vara själva definitionen av ett i-landsproblem men det kan jag stå för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Min nuvarande vattenkokare har likt denna volymvisaren som en smal rand vid handtaget. Jag kommer aldrig mera köpa en vattenkokare som har så. Man håller ju handen där så det blir svårt att se hur mycket man hällt upp.

Det må vara själva definitionen av ett i-landsproblem men det kan jag stå för

Är det jobbigt att vrida på handen menar du? Ja då har man ju ilandsproblem utöver det vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Är det jobbigt att vrida på handen menar du? Ja då har man ju ilandsproblem utöver det vanliga.

Beror kanske lite på hur handtaget är format och hur stora händer man har, men även om jag vrider på handen så är knogarna i vägen.

För att vara lite allvarlig så menar jag inte att det här gör vattenkokaren obrukbar men med tanke på att det finns ett jättestort utbud med nivåmätaren på sidan (eller där hela är glas) så är det, för mig, dumt att inte köpa en sån nästa gång. "Tyvärr" är den vi har nu bara något halvår gammalt så förhoppningsvis får jag vänta ganska länge innan det blir ett nytt köp.