Nvidia Gaugan gör illustrationer till fotorealistiska bilder med maskininlärning

Nvidia Gaugan gör illustrationer till fotorealistiska bilder med maskininlärning

Med hjälp av maskininlärning kan Nvidias mjukvara Gaugan rendera en realistisk bild med ljussättning, miljöer och objekt som skapas utifrån en enkel illustrerad skiss.

Läs hela artikeln här

Riktigt imponerande.

Ballt! känns som en kul tech demo att sitta och kluda i men kanske inte mer än så?

Skrivet av yugurt:

Ballt! känns som en kul tech demo att sitta och kluda i men kanske inte mer än så?

Funderar också på hur intressant det är för slutanvändaren. Skulle mer misstänka det är till stor hjälp för utvecklare inom maskininlärning osv. Kan tännka mig att dom har många nya tips och tricks för att få till det här.

Med andra ord ungefär som https://affinelayer.com/pixsrv/ som funnits ett tag

Skrivet av yugurt:

Jag tänker att (som de säger i videon) att detta skulle vara grymt för arkitekter och designers, där man snabbt behöver lägga till en passande bakgrund till t.ex. ett hus. Visst, stock foton... men här kan man ju få till trädlinje, vatten osv som passar perfekt till huset du vill förmedla.

/hulle.

Inom en snar framtid kommer behovet av rejäl källkritik att öka när vi glor på bilder/videor på internet. 😳 Ska bli intressant att se hur vi tacklar detta.

Skrivet av Gorian:

Inom en snar framtid kommer behovet av rejäl källkritik att öka när vi glor på bilder/videor på internet. 😳 Ska bli intressant att se hur vi tacklar detta.

Detta i kombination med att AI skapar människor som inte existerar. Vi kommer bli bra trollade i framtiden ja. Mycket fake news etc

Detta påminde mig om när man satt och skapa landskap med Bryce 3D för 20 år sedan

@Joppis:
Mmmm... Bryce...
Man kunde göra en del kul grejjor där, skapade noise maps i Photoshop och importerade som grund för olika landskap.
Terragen var en annan favorit.

I övrigt, det är ett koolt koncept, men som privatperson vet jag inte vilken nytta man skulle ha av det. Reklamstudior more so.

Senast redigerat 2019-03-22 11:35

Gaugan gulligt smeknamn, kan det hända va "lånat" ifrån Van Gogh tro?

Skrivet av Venke:

Gaugan gulligt smeknamn, kan det hända va "lånat" ifrån Van Gogh tro?

Paul Gauguin var tydligen någon fransk konstnär, är troligare att det är taget därifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Joppis:

Detta påminde mig om när man satt och skapa landskap med Bryce 3D för 20 år sedan

https://www.vossey.com/gallery2/d/34151-1/UIscreenshot.jpg

Bryce var ofantligt roligt!

Skrivet av ClintBeastwood:

Paul Gauguin var tydligen någon fransk konstnär, är troligare att det är taget därifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. "Gau" är hämtat från honom. Och GAN står för Generative Adversarial Networks.
Nvidias Blog

Riktigt nice ju! känns som det går ha ordentligt kul med

Äntligen kanske man kan se vad ens 2-åring ritar!

Tycker det är superkul att se vad man kan göra med GAN. Ett exempel är thispersondoesnotexist, vilket även det använder generative adversarial networks för att generera ansikten.

Riktigt tufft faktiskt, skulle vara kul att testa det.

Kommer detta vara behjälpligt för speldesigners också, eller är det mer för arkitekter / Reklam etc?