Love, Death & Robots på Netflix

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Überklass:

Jag har nu lyckats plöja igenom alla. Från en småbarnsförälder till en annan, hur fan hann du med det på en dag?

Haha, jag var sjuk! Passade på när det ändå var soffläge.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Är hemma sjuk, så började titta på Love, Death & Robots som hade premiär inatt (?). I korthet, 18 korta historier inom en rad olika genres signerade Tim Miller och David Fincher. Gemensamt, barnförbjudna och (än så länge) hyfsat vrickat..

https://www.youtube.com/watch?v=wUFwunMKa4E

Har plöjt igenom samtliga avsnitt under dagen. Nedan kommer recension i ett ord (:D) och betyg på varje!

Titel

Recension

Betyg

#1

Sonnie's Edge

Väntat

2/5

#2

Three Robots

Roligt

5/5

#3

The Witness

Konstigt

2/5

#4

Suits

Köttigt

4/5

#5

Sucker of Souls

Tråkigt

1/5

#6

When The Yogurt Took Over

Fyndigt

3/5

#7

Beyond the Aquila Rift

Mass Effect

2/5

#8

Good Hunting

Tråkigt

2/5

#9

The Dump

Oklart

1/5

#10

Shape-Shifters

Tråkigt

2/5

#11

Helping Hand

Ensamt

4/5

#12

Fish Night

Märkligt

1/5

#13

Lucky 13

Köttigt

4/5

#14

Zima Blue

Blått

2/5

#15

Blind Spot

Tråkigt

2/5

#16

Ice Age

Orginellt

5/5

#17

Alternate Histories

Hitler

4/5

#18

Secret War

Kalinka

3/5

Volume 2 trailer! (!!!)
https://www.imdb.com/video/vi3422535705?ref_=hp_hp_e_3&listId...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Wohoo, snart är det dags!

Permalänk
Medlem

Woop woop!

Permalänk
Hedersmedlem

Min 2014 årsmodell 4K-Sony med svärta som mer ser ut som höstgrått med tusentals fingeravtryck från kladdiga barnhänder är redo!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Relik 📜

Började kolla först igår! Tycker än så länge (fyra avsnitt in kanske?) att kvaliteten känns lägre. Eller så är det koncepten som inte tilltalar mig riktigt. Nåja! Får hoppas de sista faller mig i smaken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Antologi 2 erbjöd definitivt fler episoder av typen "intressant animation, men närmast menlös story" än vad första antologin gjorde, vilket kanske är rimligt när det var dubbelt så många berättelser i den första.
Överlag kändes första antologin mer i linje med Black Mirror med berättelser som manar till eftertanke, medan det var mindre av den varan i den nya antologin.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av twit:

Antologi 2 erbjöd definitivt fler episoder av typen "intressant animation, men närmast menlös story" än vad första antologin gjorde, vilket kanske är rimligt när det var dubbelt så många berättelser i den första.
Överlag kändes första antologin mer i linje med Black Mirror med berättelser som manar till eftertanke, medan det var mindre av den varan i den nya antologin.

Exakt så jag känner med, än så länge! Såg precis det med tåget som stannar på ett fält och bara.. jaha? Snyggt och så, men det fanns liksom inget mer där.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Avsnitten i den här säsongen kändes absolut tommare än första. Vissa verkade helt sakna story och kändes mest som högskole-projekt ala "låt se vad studenterna kan slänga ihop i Blender över terminen," andra hade vag story som kändes mer som en sales-pitch ala "här är en värld vi skulle kunna utveckla och göra en riktig film/serie på."

4/10

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Tredje säsongen av LOVE DEATH + ROBOTS kommer släppas 20 maj på Netflix! Andra säsongen lämnade lite att önska, men förhoppningsvis kommer denna ge oss en lika fet upplevelse som första. Eller det är ju drömmen i alla fall.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Enviro:

Tredje säsongen av LOVE DEATH + ROBOTS kommer släppas 20 maj på Netflix! Andra säsongen lämnade lite att önska, men förhoppningsvis kommer denna ge oss en lika fet upplevelse som första. Eller det är ju drömmen i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=YHXaMVQq4cc

Hoppas hopppas! Första säsongen var ju riktigt bra!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Relik 📜

Åh! Ja, hoppas på något som mer liknar S01. S02 har jag förträngt...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Åh! Ja, hoppas på något som mer liknar S01. S02 har jag förträngt...

Lite samma här.
De enda jag minns från S02 är Ice, Pop Squad och The Drowned Giant.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det var faktiskt lite förvånande hur de gick från att varenda avsnitt i säsong 1 var åtminstone "bra" - till den mediokra axelryckningen som var säsong 2.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Oh, det här ser riktigt lovande ut!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Enviro:

Jag är mycket pepp på denna säsong. Av avsnitten att döma så verkar nästan allt falla mig i smaken. Conquistadorer FTW!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

It's free real estate!

Netflix är generösa och har släppt ett avsnitt från tredje säsongen helt gratis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Netflix är generösa och har släppt ett avsnitt från tredje säsongen helt gratis!

https://www.youtube.com/watch?v=1dsxBKuL_aw

Netflix tillsammans med adjektiv som "generösa" är inget som tillhör vanligheten. PR-trick för att få tillbaka en del av tittarbasen. De tappade 200K prenumeranter och svarade genom att sparka personal.

Dock ser jag fram emot volym 3, men tittar aldrig på trailers eller teasers.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av griid:

Netflix tillsammans med adjektiv som "generösa" är inget som tillhör vanligheten. PR-trick för att få tillbaka en del av tittarbasen. De tappade 200K prenumeranter och svarade genom att sparka personal.

Dock ser jag fram emot volym 3, men tittar aldrig på trailers eller teasers.

Helt sant. Det är väldigt intressant att de lyckats börja skrämma bort sina long term-prenumeranter.

Oavsett. Gratis är gott!

Permalänk
Medlem

Inga kommentarer? Tycker de försonat sig med volym 3, jag gillade nog alla avsnitt förutom kanske The Very Pulse of the Machine som kändes lite utdragen.

Jibaro höjde ögonbrynet från början till start, och även om jag inte visste när det var slut om jag ens gillade vad jag sett så kunde jag inte låta bli att vara lite imponerad ändå på något artsy-fartsy sätt.

Swarm lämnade mig mer äcklad än jag kunnat ana. Kul hur oförutsägbar Bad Travelling var. Night of the Mini Dead, Kill Team Kill och särskilt Mason's Rats var ren och skär underhållning.

Three Robots: Exit Strategies kändes väl lite preachy med hur de ville ha "fingret på pulsen".. In Vaulted Halls Entombed slutade skumt, vet inte vad jag ska göra av den.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag skall göra av senaste säsongen, känndes råare, blodigare och hårdare än tidigare.

Personliga favoriter denna säsong är "The very pulse of the machine" och Jibaro.

Night of the mini dead var jävligt underhållande och jag skrattade högt åt den.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Vet inte riktigt vad jag skall göra av senaste säsongen, känndes råare, blodigare och hårdare än tidigare.

Personliga favoriter denna säsong är "The very pulse of the machine" och Jibaro.

Night of the mini dead var jävligt underhållande och jag skrattade högt åt den.

Dessa två skippade jag då de inte alls intresserade mig. Båda kändes drogrelaterade (Very pulse, drogpåverkad, Jibaro, de som gjorde den var drogpåverkade).

Personlig favorit var Night of the mini dead, resterande var helt ok, kanske lite i överkant med brutaliteten.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Dessa två skippade jag då de inte alls intresserade mig. Båda kändes drogrelaterade (Very pulse, drogpåverkad, Jibaro, de som gjorde den var drogpåverkade).

Personlig favorit var Night of the mini dead, resterande var helt ok, kanske lite i överkant med brutaliteten.

Var de som gjorde Jibaro drogpåverkade? Vad baserar du det på?

Ja Very Pulse, där tar hon droger för att orka / försöka ta sig fram till målet vilket spär på hallucinationerna.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Var de som gjorde Jibaro drogpåverkade? Vad baserar du det på?

Ja Very Pulse, där tar hon droger för att orka / försöka ta sig fram till målet vilket spär på hallucinationerna.

För att förtydliga, de måste ha varit påverkade

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

För att förtydliga, de måste ha varit påverkade

Eller bara kreativa Ett riktigt bra avsnitt som var tvungen att sjunka in lite.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Det blir en fjärde säsong av Love, Death + Robots!

https://www.instagram.com/reel/ChKa5wpjitw