Permalänk
Medlem

Ny VP191b, 8ms?

Förra veckan så beställde jag en viewsonic VP191B från dustinhome länk till dustins produktbeskrivning
Hos dustin så är den specad till 8 millisekunder vilket givetvis är vad jag vill ha.
Via bilder på lådan via recentioner exempel
så trodde jag att jag skulle ha en klisterlapp på lådan där det stod 8ms, det har jag däremot inte, så frågan är, hur kollar jag om min skärm är en 8ms eller inte?
Jag har kollat på viewsonics hemsida men inte hittat nåt sätt för att kolla detta via modellnr, serienr eller revisionnr, nån som har några tips?

Vidare verkar jag ha en död pixel som lyser med ett fast vitt sken i mitten av skärmen, buää...

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

ofan

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Trist....
Här är mina nummer så du kan kolla dina!

Modellnr: VLCDS 25973-3W
Serienr: A2S050920444

EDIT: det är en 8ms jag har....

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem

Tack för att du svarar men jag vet inte hur jag skall jämnföra, mina nuffror är:

Modellnr: VLCDS 25973-2W
Serienr: A1W050312250
Rev: 221

Så vad har vi fått fram med detta? nån som vet vad jag har?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

Jag har en 8ms skärm, samma modell.

Fick inte heller någon klisterlapp på kartongen.

Permalänk
Medlem

Från http://behardware.com/html/news/cat22/page1.html

"To begin with, ViewSonic choose not to use the 8 ms sticker anymore for the VP191b and VP191s 8 ms. According to the company, monitors currently in shops are all 8 ms. If you have a doubt now you will have to take a look at the monitor series number:

o VP191b (black bezel) : Series number A1W050420001 and above
o VP191s (silver bezel) : Series number A2S050220001 and above "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
Tack för att du svarar men jag vet inte hur jag skall jämnföra, mina nuffror är:

Modellnr: VLCDS 25973-2W
Serienr: A1W050312250
Rev: 221

Så vad har vi fått fram med detta? nån som vet vad jag har?

Jag gissar på att 2W står för version 2 som ej är 8ms!
Det backas ju upp av infon som Destino lmnade om serienummren oxå....

Bara skicka tillbaka å begära en ny!

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem

Tack för infon killar.
Hmm, så dustin är inte att lita på då, nåja eftersom jag hade en död pixel kanske det är lika bra att jag får byta ut den iallafall men det känns som en massa jobb...
Tack.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Avstängd

Grrrr...inte nog med att det fantastiska otroliga kundvänliga & otroligt snälla duktiga Dustin höjer priset med 1000:- på VP191b/s , man har tydligen mage att dumpa defekta serie 2 - 16ms skärmar utan overdrive på sina intet ont anande kunder, och därigenom totalt & absolut grundlura dom.

Och förorsaka kundstackarna mycket älende, när dom desperat försöker byta, samtidigt som dom sitter & hånskrattar i smyg.

Ett enfaldigt BUUUU! för Dustin, det största skojarföretaget i postorderbranchen, sedan norrmannen som sålde klockor med påmålade visare.

Vad är Dustins nästa steg - skicka värdelösa skärmatrapper, gjorda i hemslöjden av förvirrade förstaklassare, till sina arma kunder?

Nä, hoppas skruttföretaget omedelbart tvingas i KK och bortsaneras av något konsumentvänligt statligt organ.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWIN
Grrrr...inte nog med att det fantastiska otroliga kundvänliga & otroligt snälla duktiga Dustin höjer priset med 1000:- på VP191b/s , man har tydligen mage att dumpa defekta serie 2 - 16ms skärmar utan overdrive på sina intet ont anande kunder, och därigenom totalt & absolut grundlura dom.

Och förorsaka kundstackarna mycket älende, när dom desperat försöker byta, samtidigt som dom sitter & hånskrattar i smyg.

Ett enfaldigt BUUUU! för Dustin, det största skojarföretaget i postorderbranchen, sedan norrmannen som sålde klockor med påmålade visare.

Vad är Dustins nästa steg - skicka värdelösa skärmatrapper, gjorda i hemslöjden av förvirrade förstaklassare, till sina arma kunder?

Nä, hoppas skruttföretaget omedelbart tvingas i KK och bortsaneras av något konsumentvänligt statligt organ.

Aaa! Sann humor...

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Har aldrig haft problem med Dustin, och har då beställt för några hundratusen till jobbet. Missflyt Asshole.....hehe, känns inte riktigt rätt att kalla någon för Asshole i en vanlig vänlig konversation.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

dougremer: "Aaa! Sann humor..."

Njae, är väl snarast lättad att jag inte köpte av Dustin, hade skrapat ihop 4500:-, och tänkt beställa - hade jag gjort det, hade jag blivit blåst med.

Nu har dom höjt priset på sina gamla skärmar, så inte en tanke på att beställa.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Dustin

Hej,

Om det står 8ms på webbsidan och du inte fått en sån så byter vi ut den. Eftersom vi bara fått hem dessa styckvis och inte i några större mängder är det inga problem att spåra var den kommer från, eftersom distributörer vanligen ligger med ganska stora lager kan det hända att det finns kvar enstaka äldre exemplar i omlopp. såna här problem kan uppstå i princip var som helst, speciellt om tillverkaren byter specifikationer men inte artikelnummer.

Gör en returförfrågan via webbsidan eller meddela mig ordernumret det gäller så byter vi som sagt ut den.

Mvh
Mikael Carinci
Dustin AB / Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Avstängd

MikaelC:

Låter tryggt och bra, och förlåt om jag skojade lite med er.
Om jag någonsin hinner spara ikapp med era prishöjningar, kan det hända jag beställer från er.

/SWIN

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Dustin

Hej,

lite kompletterande info från Viewsonic ang modellbeteckningarna...
VLCDS 25973-3W är modellnummret på VP191 (Silver) och VLCDS 25973-2W är modellnummret på VP191 (Svart).

Så 2W skall enl dem inte ha något att göra med 'åldern' på skärmen eller hastigheten på panelen.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej,

lite kompletterande info från Viewsonic ang modellbeteckningarna...
VLCDS 25973-3W är modellnummret på VP191 (Silver) och VLCDS 25973-2W är modellnummret på VP191 (Svart).

Så 2W skall enl dem inte ha något att göra med 'åldern' på skärmen eller hastigheten på panelen.

Mvh
Mikael Carinci

Ok!
Så det är endast serienr. som man ska gå efter alltså.....

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem

Jag har själv köpt en VX912 8ms men får den först på söndag. Hoppas ni kommer fram till någon lösning hur man kollar responstiden så jag inte blir lurad ;P

EDIT: quattromaniac hur vet du att din är på 8ms?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Avstängd

Verkligen surt & idiotiskt av Viewsonic, att inte ändra modellbeteckning.

Borde stå med stora bokstäver "8ms" + "Overdrive" på skärmen.

Men dom har väl millioner kartonger + plastkomponenter sedan gammalt i något varuhus, som dom vill bli av med.

Så ingen som köper, vet vad dom får, och dom kan när som helst ändra alla komponenter & specifikationer lite hur dom känner.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Hur ska man då veta vilken version man har? Det är frågan!

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WixlunD
Hur ska man då veta vilken version man har? Det är frågan!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5494130...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mm, har läst det men hur vet jag vilken version jag har om jag har en vx912 då? Glömde skriva att det gällde en annan skärm. Var hittar jag isf den informationen? På behardware.com?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Avstängd

Tänk om det gällde ett bilköp, och att man inte visste om det var en Amazon eller V70 man skulle få, innan man betalat.

Och priset var det samma.

Dom där i Asien tänker verkligen underligt..

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWIN
Tänk om det gällde ett bilköp, och att man inte visste om det var en Amazon eller V70 man skulle få, innan man betalat.

Och priset var det samma.

Dom där i Asien tänker verkligen underligt..

mhm!

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk

Ursäktar bump

ViewSonic VP191s
VLCDS25973-3W
A2S0510A0034 <---- hur ska jag tolka detta serienummer? Vad gör A där i? Är det 8 ms modellen jag fått tag på. Ej hämtat den än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Efter egen utfört test vågar jag göra en gissning på 25ms. Fruktansvärd fördröjning och eftersläpningar i spel som super Mario world.