Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Jag är en writer, och drar ut för att måla / taga 4-5 gånger i veckan.
Ni måste förstå att det inte går att dra upp en burner ala Puppet idag, om man inte målar lagligt.
Citerar.
"En ful målning är för mig finare än fin målning om den är på rätt ställe".

Varför använda massa coola engelska ord? Får du mer respekt då?
Jag vill bli som dig <3

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Klotter är äckligt och fult, det är inget som hör hemma i Sverige. Lagliga klotterväggar är sjukt. Som att man skulle ha lagliga platser där man fick mörda folk. Fy fan...

Dummaste inlägget jag sett på år och dar, gratulerar. Farligt tänk.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Varför använda massa coola engelska ord? Får du mer respekt då?
Jag vill bli som dig <3

Vad tråkigt det måste vara att vara så trångsynt som du är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Vad tråkigt det måste vara att vara så trångsynt som du är.

Aight!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Skulle mer kalla det anarkister som klottrar ner.

Kan någon förklara för mig varför "vänsterpack" klottrar ner?
(Går väl själv under definitionen vänsterpack)

Själv ser jag gärna stora betongväggar/tunnlar mm med välgjord grafitti, istället för hastigt klottrade tags. Detta lyfter den tråkiga betongen.

I Malmö får man på en vägg på ett parkeringshus göra grafitti om man vill, sjukt snygga saker kan man hitta där och de finns inte på de andra väggarna.
Samtidigt som det gör att huset inte ger samma betongkänsla.

Det är nån som äger den väggen. Som sagt om nån villl klottra hos dig bara för att han tycker det ser tråkigt ut är det givetvis inte ok.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att stockholms nolltolerans inte kommer hjälpa ett skit. helt fel väg att gå helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men ni som klottrar på, kan ni inte säga vilket hus ni bor i så kan vi komma och spraya något på väggen.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Men ni som klottrar på, kan ni inte säga vilket hus ni bor i så kan vi komma och spraya något på väggen.

Tror min förort skulle bli finare med mer graffiti här.
Det är skillnad på graffiti och klotter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Men ni som klottrar på, kan ni inte säga vilket hus ni bor i så kan vi komma och spraya något på väggen.

visst.. tror mitt hus skulle bli finare med en målning på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Tror min förort skulle bli finare med mer graffiti här.
Det är skillnad på graffiti och klotter.

Ja och det har jag skrivit tidigare, dock så dessa "writers" som du skriver det verkar sakna talangen till att måla graffiti istället för klotter...
Men sen så när det väl dyker upp en fin målning ska någon gå och måla över den på grund av avundsjuka. Har inte ni egna "regler" också? Och måla över någon annans målning är och bryta mot reglerna?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
visst.. tror mitt hus skulle bli finare med en målning på.

även med en riktigt fin orange toalett med texten "eat shit and die" under?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Ja och det har jag skrivit tidigare, dock så dessa "writers" som du skriver det verkar sakna talangen till att måla graffiti istället för klotter...
Men sen så när det väl dyker upp en fin målning ska någon gå och måla över den på grund av avundsjuka. Har inte ni egna "regler" också? Och måla över någon annans målning är och bryta mot reglerna?

Finns 'regler' som folk följer, throw-up över tag, målning över t-up osv.
Kör man över något riktigt fint, eller riktigt gammalt är man körd, dom flesta vet också att man inte kör på privat egendom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Finns 'regler' som folk följer, throw-up över tag, målning över t-up osv.
Kör man över något riktigt fint, eller riktigt gammalt är man körd, dom flesta vet också att man inte kör på privat egendom.

och vem bedömer om nåt är fint då? Det är ju en helt subjektiv bedömning. och så vitt jag vet så är tunnelbanan t.ex. privat egendom?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
även med en riktigt fin orange toalett med texten "eat shit and die" under?

beror helt på hur den ser ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
beror helt på hur den ser ut.

Vaddå helt på hur den ser ut. Jag tycker den är snygg och vill ha den på din vägg. Du har väl ingen talan i om hur den ser ut? Eller menar du att klottrare brukar ringa och beskriva sitt klotter till ägaren av väggen och fråga om de skulle tycka det var snyggt?

Det är ju klottrarens bedöming av snyggt som gäller.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Finns 'regler' som folk följer, throw-up över tag, målning över t-up osv.
Kör man över något riktigt fint, eller riktigt gammalt är man körd, dom flesta vet också att man inte kör på privat egendom.

Ska du dilla på klotterspråk får du skriva ner en ordlista. Just nu låter det bara som magsjuka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Vaddå helt på hur den ser ut. Jag tycker den är snygg och vill ha den på din vägg. Du har väl ingen talan i om hur den ser ut? Eller menar du att klottrare brukar ringa och beskriva sitt klotter till ägaren av väggen och fråga om de skulle tycka det var snyggt?

Det är ju klottrarens bedöming av snyggt som gäller.

Finns fult och finns fint, inget någon kan göra något åt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Finns fult och finns fint, inget någon kan göra något åt.

Ingen kan definera något som universalt fint eller universalt fult. Tyvärr.

Jag tycker t.ex. att kala betongväggar är fint, och klotter och "målningar" på dessa gör dem fula. bara för att någon tycker att någonting är fint är det garanterat någon som tycker det är fult. Så nej det går inte att säga att man gör väggar "finare" från någon annan synvinkel än klottrarens/vandalens. Du kan inte prata för ägaren av väggen. Han har rätt till sin egen subjektiva bedömning.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

China enligt min mening verkar du inte förstå problemen med klotter och grafitti, man får Ej skada någon annans egendom vare sig man tycker att den är ful eller otroligt vacker. Du får enbart göra det om du har tillåtelse, och jag tror verkligen inte att dessa tonåringar som klottrar ner lite här och där har det.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
China enligt min mening verkar du inte förstå problemen med klotter och grafitti, man får Ej skada någon annans egendom vare sig man tycker att den är ful eller otroligt vacker. Du får enbart göra det om du har tillåtelse, och jag tror verkligen inte att dessa tonåringar som klottrar ner lite här och där har det.

Jag vet att graffiti och klotter kostar väldigt mycket, och att det är fel att klottra, men jag kan ju inte tala för dom som gör det olagligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Vad tråkigt det måste vara att vara så trångsynt som du är.

Måste erkänna att jag inte minns att jag skrivit de inläggen och heller inte vet varför jag gjorde det halv fem på morgonen.
Men jag håller fortfarande med mig själv. Och trångsynt? Du förstår ju inte att många svenskar vill ha ett land som inte ser ut som en svinstia. Inte det minsta fint när det står massa bokstavskombinationer svordommar på väggar, hus och i tunnlar.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Tror det var i trollhättan eller vänersborg(möjligen vägen emellan dessa fina städer^^) någon fick tillstånd att spraya en tråkiga telestationen längs vägen, blev riktigt skön, speciellt för barn då det var en seriefigur. Vet dock inte om det är kvar.
Men många uppskattar och många hatar det.

Mina föräldrar älskar det om de är bra gjort, min farsa på 57 år är den enda så gamla jag känner som faktiskt tar kort på graffiti och visar mig från deras resor ner genom europa
Och brukar avsluta med "Man får bättre uppfattning när man ser den på riktigt".

Tro nu inte att han jagar graffiti, kankse blir 4-5 bilder MAX per år

Har förövrigt alltid viljat lära mig att hantera burkar och visa upp mina idéer och tankar genom konst för alla att se.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd

Klotter o tags suger ju pung, visst om det var fina målningar men de existerar ju knappt, delvis pga tidsbrist antar jag, men folk som bara spyr ur sig namnet för att synas kan ju gå o dö.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Ja och det har jag skrivit tidigare, dock så dessa "writers" som du skriver det verkar sakna talangen till att måla graffiti istället för klotter...
Men sen så när det väl dyker upp en fin målning ska någon gå och måla över den på grund av avundsjuka. Har inte ni egna "regler" också? Och måla över någon annans målning är och bryta mot reglerna?

Som jag förstått det så får man stryk om man kör över en målning med en tag eller ngt annat oavanserat. Folk som håller på med graffiti stöter på varandra förr eller senare och om någon har hållt på och klottrat över andras målningar eller privat egendom så kan han förvänta sig stryk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Klotter o tags suger ju pung, visst om det var fina målningar men de existerar ju knappt, delvis pga tidsbrist antar jag, men folk som bara spyr ur sig namnet för att synas kan ju gå o dö.

Jag tror att bevakningen blivit bättre, förr i tiden stod klottrare i timmar på en målning, något som är absolut omöjligt nuförtiden. Skadan i kronor räknat blir lika stor, men det blir fulare att se på, fast det beror ju på vilken inställning man har också.

Minns att när jag var ung, så fanns på baksidan av min skolas gympasal, några målningar med bl.a. disney figurer som Mussepigg. Det var ju en riktigt kul ide tycker jag, fast graffiti idag är något helt annat än för 10/15år sedan. Då var det fina grejjer.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Pennor? För permanent märkning på plåt, trä, plast?

Jag har tröttnat på att behöva märka om våra brevlådor hela tiden, så nu söker jag en eller flera pennor som har färg som fan aldrig går bort, skall klara, väder, vind, regn.

Permalänk
Medlem

@Zenon88:

Det var nog den mest udda necron jag någonsin sett, grattis

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Snygg bump på en 12-årig tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Pennor? För permanent märkning på plåt, trä, plast?

Jag har tröttnat på att behöva märka om våra brevlådor hela tiden, så nu söker jag en eller flera pennor som har färg som fan aldrig går bort, skall klara, väder, vind, regn.

Hittade en som verkade lovande: https://www.bauhaus.se/markpenna-edding-permanent-8055-1-svar...

Finns säkerligen på fler ställen, använd sökordet väderbeständig. Eller har du redan provat flera varianter som säger sig vara just väderbeständiga?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Musikälskare

GRAVE DI-G-G-G-G-G-G-G-G-ER !!!!!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Zenon88:

Pennor? För permanent märkning på plåt, trä, plast?

Jag har tröttnat på att behöva märka om våra brevlådor hela tiden, så nu söker jag en eller flera pennor som har färg som fan aldrig går bort, skall klara, väder, vind, regn.

Jag brukar köra med Artline 400XF Paint Marker för permanent märkning. Fäster i det mesta
Går inte bort med T-röd utan du får köpa ordentlig limtvätt ifall du tabbar dig

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass