Permalänk

Tips på gaminglaptop

Halloj! Håller på o kikar på gaminglaptops lite just nu och skulle behöva era tips! Jag har en budget som kan sträcka sig till 12-13k. Kommer inte spela de sjukaste AAA-Titlarna på den då detta görs på mitt xbox (tro det eller ej, mest på grund av att vännerna lirar xbox).
Vill helt enkelt ha något som klarar att köra spel som exempelvis CS, WOW och LOL. shoot ya tips at me!

Möjlighet för stationär finns tyvärr inte då jag ej vet vart jag skulle få plats med detta i min lägenhet men om ni kan rekommendera något därifrån så kan jag åtminstone kika på det!

Permalänk
Medlem

För 13k så bör du sikta på i7 cpu, 16mb minne och 1060 grafikkort. Sett många på rea för just 13k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

För 13k så bör du sikta på i7 cpu, 16mb minne och 1060 grafikkort. Sett många på rea för just 13k

Skickades från m.sweclockers.com

Någon specifik modell du rekommenderar? Kan typ ingenting..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lill3skutt:

Någon specifik modell du rekommenderar? Kan typ ingenting..

Kolla bara att det är IPS skärm. Annars är det tangentbord som skiljer dem åt. Och utseende. Så märke är mest tycke o smak. Gå o kläm/känn i en butik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Kolla bara att det är IPS skärm. Annars är det tangentbord som skiljer dem åt. Och utseende. Så märke är mest tycke o smak. Gå o kläm/känn i en butik

Skickades från m.sweclockers.com

Hur ser det ut med https://www.webhallen.com/se/product/285442-Lenovo-Legion-Y52... om du har koll, skulle den vara aktuell? Vet du om det finns någon från Msi, tycker dom e sköna.