Ändringlogg och feedback på ändringar

Permalänk
Medlem

Ändringlogg och feedback på ändringar

Har ni uppdaterat hemsidan? Något är annorlunda med den? Känns mer modern helt plötsligt.

En idé som jag fick är att det vore bra att få ta del av vilka ändringar som görs. Och även då kunna se om det buggar och lämna feedback på dessa ändringar.

Både på den underliggande programmeringen och designarbetet.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Forumet blev plattare. Färgen bakom Sweclockers-loggan blev ljusare, knappar blev ljusare, bakgrundsfärgen i "Senaste nyheterna", "Nytt i forumet" och "Senaste privatannonser" blev ljusare. Orangea färgen blev ljusare, blåa färgen i "Populärast på Prisjakt" blev ljusare eftersom det inte finns någon gradient längre. Det jag kan se snabbt, sidan är ljusare och plattare alltså, mesta verkar vara trimmad stylesheets. Frågan är hur mycket de som kör mörkt tema märker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Forumet blev plattare. Färgen bakom Sweclockers-loggan blev ljusare, knappar blev ljusare, bakgrundsfärgen i "Senaste nyheterna", "Nytt i forumet" och "Senaste privatannonser" blev ljusare. Orangea färgen blev ljusare, blåa färgen i "Populärast på Prisjakt" blev ljusare eftersom det inte finns någon gradient längre. Det jag kan se snabbt, sidan är ljusare och plattare alltså, mesta verkar vara trimmad stylesheets. Frågan är hur mycket de som kör mörkt tema märker

Det var mycket som du hade sett. Precis sådant som du skrev nu skulle jag vilja se i en lista från SweC. Skulle vara roligt att kunna följa arbetet.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det var mycket som du hade sett. Precis sådant som du skrev nu skulle jag vilja se i en lista från SweC. Skulle vara roligt att kunna följa arbetet.

När det gäller utseendet kan jag bjuda på detta –

Nya sidan så som den ser ut för mig i Firefox

Dold text

Sidan så som den ser ut om man applicerar gamla CSS-reglerna

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

När det gäller utseendet kan jag bjuda på detta –

Nya sidan så som den ser ut för mig i Firefox

Sidan så som den ser ut om man applicerar gamla CSS-reglerna

Nice. det är en del som är fixat. hoppas det är mer på gång

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lagers:

Har ni uppdaterat hemsidan? Något är annorlunda med den? Känns mer modern helt plötsligt.

En idé som jag fick är att det vore bra att få ta del av vilka ändringar som görs. Och även då kunna se om det buggar och lämna feedback på dessa ändringar.

Både på den underliggande programmeringen och designarbetet.

Skrivet av Petterk:

Forumet blev plattare. Färgen bakom Sweclockers-loggan blev ljusare, knappar blev ljusare, bakgrundsfärgen i "Senaste nyheterna", "Nytt i forumet" och "Senaste privatannonser" blev ljusare. Orangea färgen blev ljusare, blåa färgen i "Populärast på Prisjakt" blev ljusare eftersom det inte finns någon gradient längre. Det jag kan se snabbt, sidan är ljusare och plattare alltså, mesta verkar vara trimmad stylesheets. Frågan är hur mycket de som kör mörkt tema märker

Hej,

Kul att ni gillade ändringarna!
Vi har under en tid pratat om att försöka göra en form av changelog publik som användarna kan prenumerera på eller på annat sätt ta del av men vi har inte riktigt nått en lösning som känns tillräckligt smidig att hantera i mitt vardagliga arbete.

Tillsvidare får ni nog tyvärr hålla ut med att bara få ta del av förändringarna när ni väl märker av dom, men jag ser till att lyfta denna fråga lite extra igen nu när användare efterfrågar det

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Hej,

Kul att ni gillade ändringarna!
Vi har under en tid pratat om att försöka göra en form av changelog publik som användarna kan prenumerera på eller på annat sätt ta del av men vi har inte riktigt nått en lösning som känns tillräckligt smidig att hantera i mitt vardagliga arbete.

Tillsvidare får ni nog tyvärr hålla ut med att bara få ta del av förändringarna när ni väl märker av dom, men jag ser till att lyfta denna fråga lite extra igen nu när användare efterfrågar det

Mvh // Anton

Kul att se att det händer saker!

Är det inte bara att skriva dessa här i forumet? Kanske t.om med en stängd forumtråd där bara du kan skriva nyheterna.

Om du missar en förändring i changeloggen så gör kanske inte det något. Är bara kul att följa utvecklingen och se att det händer saker med hemsidan.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact