Nvidia direktsänder från GPU Technology Conference 2019

Permalänk
Antielefant
Skrivet av sukero:

Tänk "om" dealen mellan AMD och nVidia gick i lås istället för ATI. Tydligen så var allt klart och det som stjälpte affären var att han som hade kravet att bli VD/CEO för det nya företaget.

Det var väl inte så konstigt med tanke på att Nvidia redan då var det större bolaget och det av de två som gick med vinst?
Stämmer för den delen fortfarande. Nvidia har 50% högre omsättning än hela AMD (inte bara grafikdivisionen), 12-15x högre vinster och ett 4x högre börsvärde.

För att hålla känslorna borta så har ju Jensen Huang, i alla fall ur ett företagsperspektiv, gjort helt rätt som hållit bolaget med svarta siffror hela den här tiden medan AMD gått back i många år. Sedan att man utnyttjar sin marknadsdominans och position för att göra stora vinster, tja, det gör bolag i alla branscher. Intel är kanske det tydligaste exemplet, men varför inte jämföra med Apple eller Valve?

Det är inte ett företags skyldighet att spara pengar åt konsumenter. Det är ett företags skyldighet att göra vinster åt sina ägare.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

blir navi och nya rtx battles i höst antar jag dom ska ploppa upp, kanske vintern innan jul?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

RTX Titan dual GPU 5-8x 8 PIN tack

Det vore fett! Men du får nog dra spik genom proppskåpet

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja Nvidia kan väl göra som AMD. Släpp en krympning och kassera in prestandan det ger. Funkade för AMD som säljer till prislappar de aldrig tidigare drömt om att kunna ta ut för prestanda som funnits över 12 månader till ett likande pris dessutom.

I Nvidias fall skulle det troligen faktiskt vara 100% rätt taktik då de redan har prestanda övertaget. Lite mer RTX utveckling kommer vi nog se skulle jag tro också.

Tror dock det är skillnad att göra det på 1 produkt jämfört med ett helt produkt segment när man redan i stortsett kontrollerar marknaden redan, och kanske skulle kunna offra lite pengar för goodwill. Men det är önsketänkande i dagens värld.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Någon från Swec som är här? PM gärna så knä vi ta en kopp kaffe ihop och tjata lite

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det vore fett! Men du får nog dra spik genom proppskåpet

Denna aspekten pratas det mer och mer om från AMD-folk. Jag vet inte vad du har för säkringar hemma, men normalt sett kan du belasta en 10 ampere säkring med 2300w teoretiskt.
Hur många datorer kommer i närheten av detta?

Permalänk
Medlem

Det kommer bli en uppgradering från 20xx RMA Edition, spännande.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Denna aspekten pratas det mer och mer om från AMD-folk. Jag vet inte vad du har för säkringar hemma, men normalt sett kan du belasta en 10 ampere säkring med 2300w teoretiskt.
Hur många datorer kommer i närheten av detta?

En sådan GPU bör ju dra någonstans runt 800W vid full load, och sedan skall man ha en CPU som kan dra nytta av kraften så det blir väl en klockad 9900K. Visst kommer ett 1600W nätagg räcka utan att säkringen ryker. Det var mer lite skämtsamt menat med glimten i ögat

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

The... UTX...Rayvolution.
Woop! 35 Gigarays
Woooop 120 GigaDeeps
For...
1299!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det vore fett! Men du får nog dra spik genom proppskåpet

glöm inte linda vattenkylningen runt elkablarna också

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hoppas stt det blir lite nyheter om kommande grafikkort för spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

RTX-serien är nyligen släppt. Tror ni redan Nvidia går ut med info om nästkommande gen, jag är skeptisk?

Permalänk
Medlem

TSMC och 7 nm för Radeon verkar ju helt ärligt sådär. Så kanske de väljer en annan väghttps://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/16563?key=9dd12194afdb3d53d8a6a877dc9c4c8b

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ryzer: Möjligt att de pratar lite grann om quadro och tesla samt presenterar någon roadmap, den gamla roadmapen är ju rätt inaktuell.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Dom kommer med ett glädjande besked om att sänka samtliga priser på nuvarande 2080 Ti.

De som köpt ett 2080Ti i närtid, kompenseras med en kopia utav Apex Legends, för endast 9.90$
Och max 2 kopior per kund!

Hooorrraaaay!

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Prices will never be the same!

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem
Skrivet av mame:

Prices will never be the same!

Inflation, valutakurs. Tro fan allt blir dyrare med tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

En sådan GPU bör ju dra någonstans runt 800W vid full load, och sedan skall man ha en CPU som kan dra nytta av kraften så det blir väl en klockad 9900K. Visst kommer ett 1600W nätagg räcka utan att säkringen ryker. Det var mer lite skämtsamt menat med glimten i ögat

Tror du tänker på amds grafikkort nu.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Hoppas AMD har sin PR avdelning redo. Det är dags för ännu en episk Jensen-slap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Hoppas AMD har sin PR avdelning redo. Det är dags för ännu en episk Jensen-slap!

Det vore bättre om deras utvecklare är redo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Tror du tänker på amds grafikkort nu.

Absolut aldrig. Jag svarade på "RTX Titan dual GPU 5-8x 8 PIN tack". Ett ensamt RTX Titan drar ~400W i load så ett "dual" borde ju rimligen dra ungefär det dubbla.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Varför är ni så säkra på att det är nya grafikkort på g? Känns väl inte särskilt troligt? Om det är hårdvarunyheter hade det varit kul med en ny Shield tänker jag spontant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ryzer:

Denna aspekten pratas det mer och mer om från AMD-folk. Jag vet inte vad du har för säkringar hemma, men normalt sett kan du belasta en 10 ampere säkring med 2300w teoretiskt.
Hur många datorer kommer i närheten av detta?

Jag sänkt det med en dator så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Datavetare

Märkligt att det alltid blir samma fokus på priset när Nvidia kommer på tal, framförallt när man kikar på topplistan hos Prisjakt, Webhallen samt Inet.

Där ligger ett RTX 2080Ti på topp-tre i och RTX kort innehar fyra platser på topp-fem i samtliga fall. Om nu pris är en så kritisk komponent, hur förklarar man denna statistik (samt att i9-9900K, en 6000kr CPU, ligger på plats #1 på motsvarande listor för CPU)?

Angående kvällens event. Om nu nästa krets blir Ampere, vad kommer sedan när vi fått både Volta och Ampere?
Watt? Självklart där RTX byts ut och serien i stället blir Watta FCK.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Stream?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

https://www.ustream.tv/gpu-technology-conference

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

ustream? Har vi åkt tillbaka i tiden? Varför kör de inte det på deras twitch-stream?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshman:

Märkligt att det alltid blir samma fokus på priset när Nvidia kommer på tal

För att de som Apple, OnePlus, Samsung, DJI drones alltid höjer priserna på sina produkter. Gissar man på prishöjningar så gissar man rätt.

Nu till det viktiga, var tusan är streamen.
Edit*
Det fanns ovanför, tusan vad suddig bild jag har..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För att de som Apple, OnePlus, Samsung, DJI drones alltid höjer priserna på sina produkter. Gissar man på prishöjningar så gissar man rätt.

Nu till det viktiga, var tusan är streamen.
Edit*
Det fanns ovanför, tusan vad suddig bild jag har..

Prova tvinga till 1080p! Fortfarande suddigt efter några sekunder? Prova ladda om och välj 1080p igen.
Tog ett par gånger för mig innan den började buffra in 1080p