Permalänk
Medlem

AMD fx 8370 black edition

Hej,

Någon där ute som sitter på denna cpun och har lyckats bra med att överklocka den. Läste på nått engelskt forum om dem som körde cpun stabilt i 4.8 ghz (org 4). Som sagt någon med erfarenheter vad gäller denna?

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag hade en fx 8150 som jag körde stabilt i 5ghz för en herrans massa år sedan.
Dessa var ganska bra överklockare och bra exemplar av fx kan nå 5,5ghz och 6ghz+ på LN2

Intessant bild

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Lite OT, men det är bedrövlig processor, och du bör investera i en ny.

Permalänk
Avstängd

Generellt så klockar dessa bra, men håll koll på temperaturerna..

Läste någonstans att dessa kan ta massa stryk i spänning, men hög temperatur kan skada dessa processorer.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Generellt så klockar dessa bra, men håll koll på temperaturerna..

Läste någonstans att dessa kan ta massa stryk i spänning, men hög temperatur kan skada dessa processorer.

Så sant så och på dessa ska man även klocka FSB för ofta var dom stabilare med runt 260-280 FSB än 100.
Det fanns vissa frekvenser processorn blev stabilare i och kunde vara skillnad på några hundra mhz om jag minns rätt.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Så sant så och på dessa ska man även klocka FSB för ofta var dom stabilare med runt 260-280 FSB än 100.
Det fanns vissa frekvenser processorn blev stabilare i och kunde vara skillnad på några hundra mhz om jag minns rätt.

Intressant läsning, det med fsben visste jag ej att dem gick stabilare då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Generellt så klockar dessa bra, men håll koll på temperaturerna..

Läste någonstans att dessa kan ta massa stryk i spänning, men hög temperatur kan skada dessa processorer.

Enligt hwmonitor ligger tempen på ca 30 grader idle med luftkylnig. Den verkar svalare än min haswell i5 4670k, de är väl kända för att vara ganska varma visserligen.

Skickades från m.sweclockers.com