Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

har spelat lite nu men tycker det är alldeles för svårt. fienderna tål hur mycket som helst men jag själv tål jättelite. jag är ensam och fienderna är hur många som helst och kommer från alla håll. DEssutom är det alltid idioter som bara reser sig och går mot mig och dom verkar tåla ännu mer.

SAmtidigt så kommer det radiostyrda bilar som sprängs precis brevid mig. Samtidigt som det ä nån fiende på långt håll som verkar ha nån typ av granatkastare eller nåt som brinner.

förstår faktiskt inte hur man ska klara detta . DEssutom hatar jag verkligen cover-systemet som man fastnar i hela tiden.

alldeles för stressigt och svårt för mig och jag har faktiskt inte kul när jag spelar när det är så här.

Coop spel. Försök hitta någon. Man kan be om hjälp så kan det komma någon random som hjälper till. Det är när man börjar få övertag som det roliga börjar, och det händer oftast när man är minst två.

Permalänk

Hur är spelet ni som hunnit lira ett tag? Är sugen men finns knappt några recensioner så har inte vågat trycka på köp än.
Någon som hunnit lira endgame något?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

@andreassofus: Det kan onekligen vara lite svårt när man spelar själv, det gäller att ha bra skills för just solo samt se till att man byter ut sin utrustning så snart man får bättre. Assault turret är den bästa solo-skillen. Sen kanske någon av de som healar eller någon crowd control skill. Gäller att ha stenkoll på minimappen och se vilket håll fienden kommer ifrån. En light machinegun är ett väldigt bra solovapen då du kan skjuta många utan att behöva ladda om. Sen något semiauto vapen med längre range och mycket damage. Typ mk17 eller 19 tror jag det är. Nästan fusk att använda det då det har väldigt bra range och dödar vanliga fiender på 1-2 skott. Gäller att plocka de svaga först så det blir färre fiender, sen kan man döda resten. Tänk på att du kan skjuta på granatväskor som granatsnubbar har så de sprängs och dödar flera. Om du blir rushad av folk med shotguns eller melee så skjut dem i benen inte huvudet.

Jag har spelat stora delar av 2an själv och hela 1an, det går bara man lär sig hur man ska spela. Håll ut! Annars har FZ en svensk clan med folk som gillar att spela tillsammans du kan joina. Alternativt skicka ut en distress beacon

Permalänk

@sarlucic:
tack så jättemycket för bra tips.
ska ge spelet lite mer tid. Annars har jag Ghost recon wildlands som är riktigt bra och än så länge ett spel som jag tycker är lättare och roligare)

Permalänk
Medlem

Få lägga de på hyllan några dagar. Alla skills med turret å Stone försvinner direkt av nån bugg. Lite ljudproblem fotfarande och kraschat 5 ggr med dx 12 på runt 22 Tim spelande.

Men just nu när skillsen är buggade så är de rätt tråkigt. Annars gillade jag de 😁

Permalänk
Medlem

Så här ser karaktären ut nu på level 22, hehe. Kör MK17/MP5 för tillfället.

Permalänk

Någon mer här än jag som har problem med inget ljud och att spelet krashar om jag inte stänger av allt som har med mina logitech g933 trådlösa lurar att göra?
Någon som lyckats hitta en bättre lösning än att bara stänga av logitech mjukvaran?

Länk till fler som har problem:
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/aztqrf/no_sound...

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

@dalledalle: Klipper in @namdam svar tidigare i tråden hjälpte mig.
Ni som har problem med Logitech hörlurar, att ni förlorar ljud/spelet kraschar
öppna Aktivitetshanteraren och stäng av "Logitech Surround Sound Service, detta fixade problemet för mig.

Du behöver inte stänga av appen.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Någon som kör spelet på ett 970 eller? Vet att det klarar recommended men vill ändå gärna ha input. Tänker mig självfalet då inte värstinggrafik men low/medium runt 60 fps vore åtminstone rätt käckt. Rockar en i7 4790 och 16gb ram i övrigt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Vash:

@dalledalle: Klipper in @namdam svar tidigare i tråden hjälpte mig.
Ni som har problem med Logitech hörlurar, att ni förlorar ljud/spelet kraschar
öppna Aktivitetshanteraren och stäng av "Logitech Surround Sound Service, detta fixade problemet för mig.

Du behöver inte stänga av appen.

Läste någonstans att det hade funkat för någon som körde Logitech gaming hub (nån ny mjukvara) istället för deras gamla gaming center. Någon som testat?

Någon alls med Logitech trådlösa lurar som spelet funkat för utan meck? Vilken mjukvara till lurarna kör ni isf?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

nu har jag spelat ihop med en kompis och jäklar vad mycket roligare det blev, och framförallt lättare. nu gav det mersmak

Permalänk

@dalledalle: Jag har precis samma fel. Kopplade in ett annat headset och det fungerade utan problem.

Så går bli att testa att stänga av "Logitech Surround Sound Service" ikväll..

BTW, är det någon/några som är med i någon Klan ? Spelat själv just nu och det är just inte alls lika roligt.

Permalänk
Skrivet av CaVeMaN83:

@dalledalle: Jag har precis samma fel. Kopplade in ett annat headset och det fungerade utan problem.

Så går bli att testa att stänga av "Logitech Surround Sound Service" ikväll..

BTW, är det någon/några som är med i någon Klan ? Spelat själv just nu och det är just inte alls lika roligt.

"Skönt" att man inte är ensam
Jag testade avinstallera logitech gaming software och installera gaming hub nu istället.
Har inte hunnit testa spelet ännu men ska göra det ikväll.

Återkommer med resultat

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hur är spelet ni som hunnit lira ett tag? Är sugen men finns knappt några recensioner så har inte vågat trycka på köp än.
Någon som hunnit lira endgame något?

Skickades från m.sweclockers.com

Dingade 30 igår och körde klart storyn. Haft riktigt kul, dock lirat mestadels själv så hade antagligen precis som 1an varit mycket roligare med flera så man kan flanka själv istället för att köra defensivt. Gillar man första kommer man gilla det här. Mycket finputs men i det stora hela mer av samma. Får 4/5 av mig kan återkomma senare då jag hunnit testa på endgame lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

har spelat lite nu men tycker det är alldeles för svårt. fienderna tål hur mycket som helst men jag själv tål jättelite. jag är ensam och fienderna är hur många som helst och kommer från alla håll. DEssutom är det alltid idioter som bara reser sig och går mot mig och dom verkar tåla ännu mer.

SAmtidigt så kommer det radiostyrda bilar som sprängs precis brevid mig. Samtidigt som det ä nån fiende på långt håll som verkar ha nån typ av granatkastare eller nåt som brinner.

förstår faktiskt inte hur man ska klara detta . DEssutom hatar jag verkligen cover-systemet som man fastnar i hela tiden.

alldeles för stressigt och svårt för mig och jag har faktiskt inte kul när jag spelar när det är så här.

Du kanske redan köpt skills men om inte så rekommenderar jag att du skaffar Turret. Den kan hjälpa dig att meja ner fiender lite extra snabbt. Vanliga "röda" fiender borde du kunna få ner rätt fort. Lila fiender tål extra och bör prioriteras. Röda fiender som har en granatsymbol är de som har en grenade launcher. Du har en chans att skjuta ner granaten när den flyger mot dig men det kräver att man är pricksäker, annars är det bara att flytta på sig. Det är teknikern som har radiostyrda bilar och de kan skjutas ner. Gula fiender är bossar och tål massor. Tricket är att försöka sikta på deras ammobälte så att deras armor sprängs bort, då dör de fort, dock gäller det att vara pricksäker.

När du ser ett gäng gubbar är det bäst att försöka plocka dem från långt håll annars kommer de börja flankera dig (komma från alla håll). Försök använd cover systemet så mycket som möjligt, dels att alltid skjuta från cover och dels använda Space tangenten för att röra dig från cover till cover (sikta på det stället du vill flytta dig till och håll inne tangenten). Glöm inte att du kan dubbeltrycka på Space för att göra en dodge (tex om det kommer en granat mot dig). Armor är din vän och börjar det bli pyrt med armor under en fight så måste du prioritera att skydda dig och hålla inne V för att dra på dig ny armor annars är blir det kokta fläsket stekt.

Jag förstår det där med att man ibland känner att man fastnar i cover systemet men det är delvis en vanesak.

Slutligen vill jag bara återigen poängtera att man inte ska köra en kamikaze in i ett gäng gubbar om man inte har rätt gear för det. Att skjuta drar till sig uppmärksamhet och råkar en annan grupp vara i närheten så blir det hett om öronen. Och en gång till - positionering! Det är superviktigt att du känner att du har "ryggen fri" under en fight och alltid kan retirera ifall det inte går som planerat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Få lägga de på hyllan några dagar. Alla skills med turret å Stone försvinner direkt av nån bugg. Lite ljudproblem fotfarande och kraschat 5 ggr med dx 12 på runt 22 Tim spelande.

Men just nu när skillsen är buggade så är de rätt tråkigt. Annars gillade jag de 😁

[Skills] Certain skills will self-destruct within a short period and go on cooldown.
Status: Fix in the works

Haha, jag började undra om jag lyckats equippa något item eller liknande. Förstod inte varför min healing drone bara tvärdog direkt! Får byta ut den mot någon annan healingskill!

EDIT:
En användare som tror sig ha hittat en workaround tills det patchas;
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/b2e9g3/possible...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Är det någon här som spelar med ett RTX 2060? Jag sitter själv på ett, men min gamla i5-4460 känns verkligen som att det flaskhalsar. Det känns som att oberoende inställningar (custom nära ultra och ner till medium) så droppar min fps mot 48-50 ibland.

Är det någon som har tips på inställningar som gör det trevligare för CPU:n? Jag har funderat på att köpa nytt, men antagligen först när Ryzen 3000 släpps.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

@Sando: tror redan det postats här tidigare, men de inställningarna du kan dra ned på är shadow quality och ambient occlusion. testa dessa på medium. utöver det så flyter spelet på bättre i dx12 än dx11 så se till att ändra till det också!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Läste någonstans att det hade funkat för någon som körde Logitech gaming hub (nån ny mjukvara) istället för deras gamla gaming center. Någon som testat?

Någon alls med Logitech trådlösa lurar som spelet funkat för utan meck? Vilken mjukvara till lurarna kör ni isf?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Jag hade samma problem som dig. Logitech g933 och inget ljud i spelet, dock fungerade ljudet när jag tabbar ut men det försvinner när jag tabbar in.

Problemet löst med att avinstallera Logitech gaming software och installera Logitech G Hub.

//Grödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Sando: tror redan det postats här tidigare, men de inställningarna du kan dra ned på är shadow quality och ambient occlusion. testa dessa på medium. utöver det så flyter spelet på bättre i dx12 än dx11 så se till att ändra till det också!

Dx12 kör jag redan, och det höjde fps med kanske 10%. Skuggor och ambient occlusion är väl ändå mera gpu-relaterade än cpu?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Dx12 kör jag redan, och det höjde fps med kanske 10%. Skuggor och ambient occlusion är väl ändå mera gpu-relaterade än cpu?

Jo, stämmer nog. Resolution scale och streaming distanserar kanske? Oavsett så kommer en gammal haswell i5:a flaska i de flesta spelen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Funderar på om man ska skaffa sig year one pass. Är det lönt att göra det nu, eller kan man lika gärna vänta till sommaren när första tillägget kommer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

nu har jag spelat ihop med en kompis och jäklar vad mycket roligare det blev, och framförallt lättare. nu gav det mersmak

Ett bra tips för skills är Repair drone samt Assault turret. Drönaren lagar din armor och tornet distraherar fienden. Att förbereda sig inför en fight eller snubbla in i en är som natt och dag, det är väldigt lätt att bli omringad om man inte hunnit att positionera och förbereda sig ordentligt.

Tycker att svårigheten är ok (är level 24), men det hade vart skönt att tona ned fiendens granatkastande lite samt göra melee fienderna lite mindre aggressiva

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ett bra tips för skills är Repair drone samt Assault turret. Drönaren lagar din armor och tornet distraherar fienden. Att förbereda sig inför en fight eller snubbla in i en är som natt och dag, det är väldigt lätt att bli omringad om man inte hunnit att positionera och förbereda sig ordentligt.

Tycker att svårigheten är ok (är level 24), men det hade vart skönt att tona ned fiendens granatkastande lite samt göra melee fienderna lite mindre aggressiva

Det är ju det som är det roliga att bli helt överrumplad från 3 flanker, hamnade i en sån sits i lördags 2 activitys som korsade varandra.

AI'n ska vara aggresiv, i början av the divsion 1 stod dom bara å fega bakom skydd.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Funderar på om man ska skaffa sig year one pass. Är det lönt att göra det nu, eller kan man lika gärna vänta till sommaren när första tillägget kommer?

Skickades från m.sweclockers.com

Svårt att se att det skulle gå upp i pris, så vet inte vad du vinner på att köpa till det nu?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Svårt att se att det skulle gå upp i pris, så vet inte vad du vinner på att köpa till det nu?

Nej precis, det finns inget som jag får nu genom att köpa nu med en gång? Sen blir det nog ett köp genom uplay så man får sina 20% avdraget.
Det som styr nu är euro-kursen vad priset blir i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nej precis, det finns inget som jag får nu genom att köpa nu med en gång? Sen blir det nog ett köp genom uplay så man får sina 20% avdraget.
Det som styr nu är euro-kursen vad priset blir i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte vad jag vet, tror bara det var lite kosmetiska prylar för folk som förbokat

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Faktiskt, nu när jag läste lite på deras hemsida så står det såhär.

The Year 1 Pass includes the following content:

7-day early access to all Year 1 Episodes
Instant unlock of all Year 1 Specializations
8 exclusive narrative missions "Classified Assignments: the Fall of D.C."
A VIP status during Year 1, including additional assignments, rewards and discounts
1 exclusive outfit & 1 exclusive emote

De understrukna bör väl gälla direkt? Assigments and rewards är ju klart lite intressant.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Du kanske redan köpt skills men om inte så rekommenderar jag att du skaffar Turret. Den kan hjälpa dig att meja ner fiender lite extra snabbt. Vanliga "röda" fiender borde du kunna få ner rätt fort. Lila fiender tål extra och bör prioriteras. Röda fiender som har en granatsymbol är de som har en grenade launcher. Du har en chans att skjuta ner granaten när den flyger mot dig men det kräver att man är pricksäker, annars är det bara att flytta på sig. Det är teknikern som har radiostyrda bilar och de kan skjutas ner. Gula fiender är bossar och tål massor. Tricket är att försöka sikta på deras ammobälte så att deras armor sprängs bort, då dör de fort, dock gäller det att vara pricksäker.

När du ser ett gäng gubbar är det bäst att försöka plocka dem från långt håll annars kommer de börja flankera dig (komma från alla håll). Försök använd cover systemet så mycket som möjligt, dels att alltid skjuta från cover och dels använda Space tangenten för att röra dig från cover till cover (sikta på det stället du vill flytta dig till och håll inne tangenten). Glöm inte att du kan dubbeltrycka på Space för att göra en dodge (tex om det kommer en granat mot dig). Armor är din vän och börjar det bli pyrt med armor under en fight så måste du prioritera att skydda dig och hålla inne V för att dra på dig ny armor annars är blir det kokta fläsket stekt.

Jag förstår det där med att man ibland känner att man fastnar i cover systemet men det är delvis en vanesak.

Slutligen vill jag bara återigen poängtera att man inte ska köra en kamikaze in i ett gäng gubbar om man inte har rätt gear för det. Att skjuta drar till sig uppmärksamhet och råkar en annan grupp vara i närheten så blir det hett om öronen. Och en gång till - positionering! Det är superviktigt att du känner att du har "ryggen fri" under en fight och alltid kan retirera ifall det inte går som planerat.

tack för superbra tips

hur varm blir eran cpu när ni spelar? min går upp i nästan 80 grader efter en stund. men pendlar hela tiden mellan typ 65-75 och oftast över 70 grader.
normala temperaturer för en AMD Ryzen 2700x ?