Permalänk
Medlem

Återställ dator

Tja!
Min lillebror köpte min gamla stationära dator och sedan återställde hela datorn och fixa ett nytt lösenord detts var 6 måmader sedan och nu när han ska logga in så äre fel lösen och han kan inte logga in och om man ska göra en återställning behöver man logga in på adminkontot men det lösenordet har han ju glömt. Så min fråga är då: hur ska vi lösa detta??

Permalänk
Medlem

@Macrac97:
Är det en märkes dator, eller är det eget bygge?
Vad är det för OS på den?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Det är eget bygg, men gjort via ett företag. Det är Windows 10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sök på "återställ" i Windows, tryck först på windows start först.

Alternativt använd media creation tool och ett usbminne.

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in, för behöver ett lösenord. Och det är den jag vill återställa eller få bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macrac97:

Kan inte komma in, för behöver ett lösenord. Och det är den jag vill återställa eller få bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan använda valfri boot cd och ta bort lösen, te x som Hirens BootCD.

Permalänk
Medlem

@Macrac97: Om du loggar in med lösen för Microsoft konto så kan du testa om denna video guide löser ditt problem https://www.youtube.com/watch?v=mWPVWq4JRrc

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Oki, är inte en höjdare på fixa sånt. Kan man få en guide hur man fixar det. Skulle uppsakata det som tusan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

@Macrac97: Om du loggar in med lösen för Microsoft konto så kan du testa om denna video guide löser ditt problem https://www.youtube.com/watch?v=mWPVWq4JRrc

Tyvärr inte, trodde först jag var det men är bara min wgna dator som är der inte min liklebrors

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macrac97:

Oki, är inte en höjdare på fixa sånt. Kan man få en guide hur man fixar det. Skulle uppsakata det som tusan

Om du söker på "reset windows password" så hittar du all information du behöver.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.