Permalänk

nätagg & chassi

Tjena!
Jag ska snart uppgradera min dator med nytt grafikkort, chassi och nätagg. Vet då inte vilken chassi eller nätagg jag ska välja. Vill helst att dessa ska passa till framtida uppgraderingar (dubbla gpus , i9:a, corsair h100i), och kombinationen av chassi och psu ska prisa in på runt 2500 spänstiga.
Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Det finns ju i princip hur många chassin som helst som uppfyller de kraven... Om du vill köra luftkylning på dina grafikkort kanske du ska leta efter ett chassi med bra luftflöde? Kanske kolla på Fractal Designs Meshify-chassin t ex?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

i5-9600K 4.6ghz MCE +Noctua DH-15
ASUS ROG Strix Z390-F Gaming
ASUS ROG Strix RTX2060 OC Gaming 6GB (1940/14402)
G.Skill Ripjaws V 3200Mhz 16gb XMP II
ASUS MG248QR, Corsair 570X RGB+6 fläktar, Corsair HX850w

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/286252-Fractal-Design-Me...

Snuskigt prisvärt nu. Det snyggaste chassit som gjorts enligt mig. Fractal brukar kunna sluka det mesta, och har bra luftflöde.

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Har själv ett FD Define-chassi, så skulle också rekommendera Meshify. Det är ett bra chassi med schyssta formgivningsdetaljer.

Dock skulle jag väl tona ner vikten av dubbla grafikkort. Hade själv kunnat skippa det då jag byggde min egen dator för 1.5 år sedan eftersom färre och färre spel stödjer SLI/CF (och nästan inga spel stödjer DirectX 12s egen teknik för multipla grafikkort), men man var ju tjurskallig... *suck*

Satsa på ett enda rejält grafikkort istället. Använd de andra kortplatserna i datorn till typ PCIe SSD till exempel, 10Gbit nätverkskort eller något sånt.