Permalänk
Medlem

Rengöra hörlursingång

Har fått problem med min Cowon Plenue J, mer specifikt med hörlursingången som enbart sprakar så fort man kopplar i nån form av hörlurar. Har testat med 3st olika, 2 over ear samt 1 in ear, alla med samma utfall. Får ljudet att fungera i ett visst läge, om jag håller sladden still men inte direkt optimalt.
Har försiktigt försökt skaka ut eventuell smuts, blåst själv men inget har fungerat.
Spelaren är 1 år i min ägo och köptes begagnad, dock i nästan oanvänt skick (3h enligt annonsen). Därav finns ingen garanti att tillgå dessvärre. Anledningen att den köptes begagnad är av den enkla anledningen att det inte finns någon svensk åf.

Vad föreslår ni att man ska prova med? Sett att vissa rekommenderar luft på burk. I annat fall får jag väl försöka skruva upp den och se om man kan komma åt och kolla. I värsta fall blir dtt att skicka den på reparation på självbekostnad.

Annat...spelaren har fungerat felfritt fram tills igår då jag hade den liggandes i ett sånt där träningsarmband man har för telefoner vi vet.
Nån som har några idéer?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tandpetare

Permalänk
Medlem

@RVX: Funkar inte en nål? jag tog en nål och petade ut dammet som satt sig i botten på min tidigare iphone. vet inte om man kan kortsluta något, hände inte mig iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Tandpetare

Glömde skriva, provat med gummitandpetare. Ingen lycka än så länge.
Ska prova nål, tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Annat...spelaren har fungerat felfritt fram tills igår då jag hade den liggandes i ett sånt där träningsarmband man har för telefoner vi vet.

Hade du hörlurarna inkopplade när den låg där?
Kan du råkat slå till den eller trycka den mot en vägg eller liknande?
(jag har ingen aning vad för sorts armband du menar )

Risken är väl att det inte är smuts/damm som är problemet, utan att du kanske har fått någon annan form av glapp i kontakten pga belastningsskada.

... men lite tillbaks till ämnet: när jag haft telefonen i fickan långa perioder så kan hörlursutgången bli rätt proppad med damm... Jag brukar bara hålla utgången nedåt och pilla lite med en smal trätandpetare eller nått liknande för att få ut det värsta. (jag har använt synålar och annat dumt också när jag varit desperat nån gång, men det är nog inte en jättebra idé generellt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@RVX:
t.ex Kontakt SW från Wurth (om utgången inte e trasigt vill säga)

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uslingen:

@Ravix:
t.ex Kontakt SW från Wurth (om utgången inte e trasigt vill säga)

Kontakt SW från wurth? Vad är det exakt?
Edit hittade, tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hade du hörlurarna inkopplade när den låg där?
Kan du råkat slå till den eller trycka den mot en vägg eller liknande?
(jag har ingen aning vad för sorts armband du menar )

Risken är väl att det inte är smuts/damm som är problemet, utan att du kanske har fått någon annan form av glapp i kontakten pga belastningsskada.

... men lite tillbaks till ämnet: när jag haft telefonen i fickan långa perioder så kan hörlursutgången bli rätt proppad med damm... Jag brukar bara hålla utgången nedåt och pilla lite med en smal trätandpetare eller nått liknande för att få ut det värsta. (jag har använt synålar och annat dumt också när jag varit desperat nån gång, men det är nog inte en jättebra idé generellt)

Inte slagit emot nån vägg, eller tappat den. Hade den i en exakt sån här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X