Battlefield V får battle royale-läget Firestorm den 25 mars

Permalänk
Melding Plague

Battlefield V får battle royale-läget Firestorm den 25 mars

Efter ett tidigare läckt videoklipp får nu Battlefield V:s battle royale-läge en officiell trailer. Den avslöjar ett flertal detaljer, som lanseringsdatumet vilket sätts till den 25 mars.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Battlefield V battle-royale men utvecklas av Need for Speeds utvecklare Criterion istället för DICE?
Nu har jag inte BFV och kommer inte skaffa men ska bli intressant och se hur detta ter sig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Snyggt! Blir intressant och testa det här!

Permalänk
Hedersmedlem

Ganska bra trailer ändå, fick lite Bad Company-vibbar. Oväntat att de har med helikoptrar också, med tanke på att kartan blir mindre hela tiden.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Av trailer så är man ju faktiskt sugen på att skaffa BF V bara för detta

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Alla spel får Battle Royale.

Så länge det är ett tillval är det okej. Såvida inte det dödar originalspelet genom att tömma servrarna.

En del spel ändrades till BR mitt i utvecklingen. Hade jag varit köpare hade det blivit petition. Köper man co-op ska man ju inte få extrem-vs.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att testa. Tråkigt det släpps på en måndag, dock gissar jag på att det är för att studion ska vara tillgänglig för patchning och support.

Permalänk
Sjusovarn

Ser ju helt fantastiskt roligt ut

Permalänk
Medlem

Ser försiktigt lovande ut. Konkurrensen vad gäller spel i genren med en underbyggnad av någon nivå av kvalitet är ju fortsatt svag. Jag tror man kan ta mest ifrån de som hängt kvar på PUBG.

Det sista kanske är ett rent önsketänkande, att nätpolarna skulle sluta tvinga mig att spela PUBG ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Apex Legends är du ett skämt?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Kul o testa men mina förhoppningar är inte speciellt höga även om det ser snyggt ut.

Om de inte lyckas öka insatserna ORDENTLIGT mot fuskare så är Battle Royal läget rätt meningslöst att spela

Min uppfattning om EA/DICE i dagsläget är lågt, det vill mycket till för att jag ska återgå till det DICE fan jag en gång var.

Gång på gång har de suttit o ljugit till oss om funktioner och satsningar i BF V.

Video från innan releasen av BF V, DICE snubben till vänster i soffan sitter o ljuger röven av sig.
https://www.twitch.tv/battlefield/clip/DifficultBoringBottleU...

I Januari 2019 var Battlefield V helt överkört av fuskare, vart var den så kallade "STORA" satsningen på anti-cheat?

APEX Legens lyckades hålla de flesta fuskare på avstånd med hårdsatsning på anti cheat från dag ett, varför har då DICE haft ett sådan problem att implementera ett effektivare anti-cheat. Jo för de gjorde minimala satsningar bara för de trodde de kunde komma undan med det men det sket sig duktigt för dem.

Håller tummarna för att Firestorm blir bra och att de lyckas vända det sjunkande skeppet BF V.

Men utan BRUTAL satsning på anti cheat och MASSA MER banor och FLER OLIKA arméer som USA, Japan och Sovjet så är spelet förlorat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162230:

Kul o testa men mina förhoppningar är inte speciellt höga även om det ser snyggt ut.

Om de inte lyckas öka insatserna ORDENTLIGT mot fuskare så är Battle Royal läget rätt meningslöst att spela

Håller med.

Tyvärr gör inte EA någonting åt fuskare.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Gillar inte BR men sugen på att köra "den röda lilla tranktorn"

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Ser försiktigt lovande ut. Konkurrensen vad gäller spel i genren med en underbyggnad av någon nivå av kvalitet är ju fortsatt svag. Jag tror man kan ta mest ifrån de som hängt kvar på PUBG.

Det sista kanske är ett rent önsketänkande, att nätpolarna skulle sluta tvinga mig att spela PUBG ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Tveksamt. Själv spelar jag pubg just för att det är så straffande och gunplay är svårt att bemästra. Nu har jag inte spelat BF V men jag skulle gissa att det inte blivit någon förändring och det fortfarande är väldigt lätt att skjuta.

Permalänk
Medlem

Äntligen en bra trailer igen.

Snyggt, och, det ser skoj ut!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Hedersmedlem

Ojojoj! Här gick hypetåget. Kul!
Är så sällan jag köper spel när de är nya så man är sällan med "när det händer" nu för tiden. Men nu har man ju BF5 så här kan man vara med "från början". Ja jag känner av det också.
Tooot tooot!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

I Januari 2019 var Battlefield V helt överkört av fuskare, vart var den så kallade "STORA" satsningen på anti-cheat?

APEX Legens lyckades hålla de flesta fuskare på avstånd med hårdsatsning på anti cheat från dag ett, varför har då DICE haft ett sådan problem att implementera ett effektivare anti-cheat. Jo för de gjorde minimala satsningar bara för de trodde de kunde komma undan med det men det sket sig duktigt för dem.

Jag har träffat på knappt en handfull fuskare i BF, och sett många gnälla över fuskare i Apex?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Det här kan bli fränt

Permalänk
Medlem

Kan inte vänta på att se hur det påriktigt ser ut inte en sådan här nu skall vi visa det göttigaste av det göttigaste som spelet har att erbjuda.

The real deal is in the gameplay

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning. Ska bli kul att se vad Firestorm kan erbjuda över Apex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Alla spel får Battle Royale.

När kommer Skyrim - BR Edition?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Testpilot
Skrivet av cyklonen:

När kommer Skyrim - BR Edition?

Skyrim Together är ju i full fart med utvecklingen, så är väl bara en tidsfråga?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det inte cirkulerar en jävla pansarvagn som dödar alla på kartan.
Det där med helikopter lät som att man snabbt kan förflytta sig i säkerhet och plocka på allt man behöver, hoppas den inte är för lätt att få tag på. Att den spawnar random. Då man dör rätt fort i BFV hela tiden kan man ju hoppas att det blir lite svårare att bli träffad denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Hoppas bara det inte cirkulerar en jävla pansarvagn som dödar alla på kartan.
Det där med helikopter lät som att man snabbt kan förflytta sig i säkerhet och plocka på allt man behöver, hoppas den inte är för lätt att få tag på. Att den spawnar random. Då man dör rätt fort i BFV hela tiden kan man ju hoppas att det blir lite svårare att bli träffad denna gång.

Har inget emot pansarvagnen, verkar som det finns counters till den på kartan.
Blir lite som 2-3 av Rush-banorna BF3 där det fanns en tank i mitten man kunde försöka ta, om man vågade.
Brukade sluta med att folk satte fällor och använde den som lockbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Kul o testa men mina förhoppningar är inte speciellt höga även om det ser snyggt ut.
Om de inte lyckas öka insatserna ORDENTLIGT mot fuskare så är Battle Royal läget rätt meningslöst att spela
Min uppfattning om EA/DICE i dagsläget är lågt, det vill mycket till för att jag ska återgå till det DICE fan jag en gång var.
Gång på gång har de suttit o ljugit till oss om funktioner och satsningar i BF V.
Video från innan releasen av BF V, DICE snubben till vänster i soffan sitter o ljuger röven av sig.
https://www.twitch.tv/battlefield/clip/DifficultBoringBottleU...
I Januari 2019 var Battlefield V helt överkört av fuskare, vart var den så kallade "STORA" satsningen på anti-cheat?
APEX Legens lyckades hålla de flesta fuskare på avstånd med hårdsatsning på anti cheat från dag ett, varför har då DICE haft ett sådan problem att implementera ett effektivare anti-cheat. Jo för de gjorde minimala satsningar bara för de trodde de kunde komma undan med det men det sket sig duktigt för dem.
Håller tummarna för att Firestorm blir bra och att de lyckas vända det sjunkande skeppet BF V.
Men utan BRUTAL satsning på anti cheat och MASSA MER banor och FLER OLIKA arméer som USA, Japan och Sovjet så är spelet förlorat.

BF5 är riktigt skoj
Och jag har knappt inte stött på en enda cheater
Det är grymt snyggt!
Bra optimerat!
Och så kommer Firestorm också... wohooo!!

Lite positivitet kan du nog behöva i denna gråa årstid

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Tveksamt. Själv spelar jag pubg just för att det är så straffande och gunplay är svårt att bemästra. Nu har jag inte spelat BF V men jag skulle gissa att det inte blivit någon förändring och det fortfarande är väldigt lätt att skjuta.

Ja det är klart att BF5 är "lättare" beroende på hur man ser det. Men det är enligt mig främst pga det är bättre designat. Det är smidigt att sikta och röra sig osv och rekyl på vapnen får sköta skillnaden mellan bra och dåliga spelare istället för att klumpighet för klumpighetens skull håller tillbaka spelarna. Det är enligt mig ett dåligt sätt att hålla tillbaka spelare på nämligen. Handlar snarare om dålig design som på något vis lyckas belöna skillnad i skicklighet men av helt fel anledning som sagt. Men det är ju subjektivt sånt där

Så här fungerade till viss del tidigare BF spel också, men numera går kulorna dit siktet pekar även under rekyl. Dvs ingen slumpmässig spridning på samma sätt. Vilket belönar kompensation ännu mer än förr. Så skicklighet betyder mer nu än framförallt BF1. Men även BF3/4 osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Såg trailern nu på morgonen och som vanligt ser det grymt actionpackat ut. Är dock tveksam till att det bara går och smäcka på ett BR läge bara så där. Med tanke på den trasiga koden överlag , för att inte tala om random algoritmen som kallas "nätkod" är jag något pessimistisk. Ser framför mig att man blir oneframad av en medic STEN bössa från 100 meters håll. Måttligt underhållande i ett gamemode där man endast har ett liv. MEN, jag lämnar det öppet. DICE kanske lyckas leverera. Men som sagt, med deras trackrecord skulle jag inte vänta mig några underverk. Trevlig fredag allesammans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RexIce:

Gillar inte BR men sugen på att köra "den röda lilla tranktorn"

Det blir ju Traktor Rally

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Varför ska jag betala över 300 riksdaler för ett BR när jag får Apex eller fortnite gratis? 300 spänn köper mycket hårdvara....

Skickades från m.sweclockers.com