Permalänk
Keeper of Traditions

Waga, Gorgc och B-dawg har alla kört Mars ganska mycket som pos 1/2 och han verkar väldigt stark. Kommer antagligen nerfas snart så att han kan komma in i captain's mode, de verkar vilja göra alla nya hjältar lite OP i början.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Epic:

Har inte spelat honom själv, men spelat mot/med honom många gånger. Vilken pos kör du han som? Min uppfattning är att funkar bäst som pos 3.

Ja det är den positionen jag kört honom. Jag har gått dagger, bm, bkb sen heart och det brukar räcka för det mesta.
Har mött honom mid flera ggr när folk ska gå carry items men det blir oftast #fail.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Tja jag är ny på Dota 2, men har spelat en 50 matcher nu, har nästan 10 års erfarenhet av HoN och har vid perioder varit rankad top 100 på Matchmaking, även spelat Dota Allstars i 5 år innan.

Skulle gärna spela med några som likt jag gillar big plays och mer ganker/push orienterade lag. (Pudge, Witch Doctor lane t.ex. etc)

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Leinhart:

Tja jag är ny på Dota 2, men har spelat en 50 matcher nu, har nästan 10 års erfarenhet av HoN och har vid perioder varit rankad top 100 på Matchmaking, även spelat Dota Allstars i 5 år innan.

Skulle gärna spela med några som likt jag gillar big plays och mer ganker/push orienterade lag. (Pudge, Witch Doctor lane t.ex. etc)

Varken Pudge eller WD är särskilt effektiva i en push strat

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varken Pudge eller WD är särskilt effektiva i en push strat

Hehe såklart inte men i gankerstrat 😂 sen så kan man med witchdoctor och pudge cleara waves snabbt och heala sina egna creeps förvisso men det var bara ett exempel hehe.

Hade även varit kul att köra natures prophet med clockwerk. Etc.

Men skicka gärna era användarnamn på steam i pm om ni vill lira!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Avstängd

Jag spelar främst Lich support för W och R är så sjukt nice och sen har vi också E som avbryter TPs och annat trevlig channeling. Har en polare som var med i ett av världens bästa HoN-lag (innan alla gick över till Dota2) som jag brukar lira med men vore kul å hitta en till (och gärna tre till vi kan börja köra en femma å slippa cyka blyat! XD).

Jag är dock bara Archon och kan ibland göra n00b-misstag. Polarn gillar även att vara aggressiv, men alltid kul att köra mongo-combo med Faceless & Lich när vi får in 2 eller fler i polarns R och så kmr min R

Hojta gärna till Leinhart eller annan om min rank Archon är OK. Polarn är typ snart Divine, eller nästnäst högsta tror jag (har int spelat på ett par veckor så glömt rankordningen). Vi har en tredje snubbe (men som bara vill lira om man e fem minst) som är Divine som är från Tjeckien som e grym, han kör mest Weaver och gillar oxå agg och big plays. Vi har Discord-server.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Waga, Gorgc och B-dawg har alla kört Mars ganska mycket som pos 1/2 och han verkar väldigt stark. Kommer antagligen nerfas snart så att han kan komma in i captain's mode, de verkar vilja göra alla nya hjältar lite OP i början.

Beror ju säkert på att de spelar på en lite högre nivå, men vad jag sett är han långt ifrån OP. Han känns ganska svag när han inte har ett lag byggt runt honom.

Skrivet av Callister:

Ja det är den positionen jag kört honom. Jag har gått dagger, bm, bkb sen heart och det brukar räcka för det mesta.
Har mött honom mid flera ggr när folk ska gå carry items men det blir oftast #fail.

Blink och bkb känns ganska core. Heart har jag dock aldrig sett, men kan förstå varför det är bra. Spelade med en igår som gick radiance före både blink och bkb... han blev tankig men kunde inte göra nåt för att han blev permastunnad. Kändes sådär.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Epic:

Beror ju säkert på att de spelar på en lite högre nivå, men vad jag sett är han långt ifrån OP. Han känns ganska svag när han inte har ett lag byggt runt honom.

Det är först på dem nivåerna man märker om en hjälte är stark eller inte. På lägre nivåer brukar det oftast bara vara att folk inte förstår sig på hjälten

Han farmar grymt snabbt med sin extrema wave clear, han har en dryg fyra sekunders stun (som även har pushback och går att farma med) och han är otroligt tankig även utan items, och i och med att han är en strength hjälte är han enkel att bygga både för att biffa upp honom och göra skada. Alla spells har även korta CD:s, så hans uptime är skyhög.

Om inte motståndarna draftar mot honom kan han göra väldigt mycket helt på egen hand.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag tycker jag är ganska bra, men jag blir inte bättre än Archon 1 när jag kör solo.
Kör jag med vettiga personer så brukar jag gå mot Ancient minst, inte riktigt fattat hur det där funkar.

Jag kan dock bli väldigt sur när folk gör idiotiska grejer som att alla tar carrys.

Ofta är det bästa folket som pickar support/roamers och sen är det riktiga noobs som ska ha carry, och så förlorar man.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag spelar dota 2 dagligen och har gjort så i många år, men sen turbo lanserades så kör jag enbart turbo.
Lite snabbare och intensivare matcher helt enkelt, vilket passar bra när man har familj.
Har testat ngn enstaka ranked, men är ju så sjuukt segt när man är van vid turbo.

Mars är dock lite av en mardröm för mig att möta då jag oftast spelar "klenare" hjältar
Men tillslut borde man ju lära sig hur man slår honom.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Det är först på dem nivåerna man märker om en hjälte är stark eller inte. På lägre nivåer brukar det oftast bara vara att folk inte förstår sig på hjälten

Om inte motståndarna draftar mot honom kan han göra väldigt mycket helt på egen hand.

Så är det ju. Blev ägd av en Mars häromdan som slutade med 10-0 för vi hade inget mot honom.

Har märkt att han är väldigt rolig att spela tillsammans med Willow. Terrorize + Arena är en sjukt bra combo.

Skrivet av eat:

Mars är dock lite av en mardröm för mig att möta då jag oftast spelar "klenare" hjältar
Men tillslut borde man ju lära sig hur man slår honom.

Känner igen det där. Spelar bara support, så att möta Mars som typ CM är ganska jobbigt. Jag tycker heroes som kan hålla sig utanför ulten och göra skada funkar bäst, typ Dazzle, Jakiro osv.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Just nu kan Mars spelas som 1/2/3 men han är lite för stark. Min gissning är att han kommer att nerfas och bli en renodlad pos3 hjälte. Med rätt setup så är hans ulti ganska stark i level 6. Så allt han behöver i early game är XP vilket passar offlane ganska bra. Så mycket guld tror jag inte han behöver.

Permalänk
Medlem

Nån härifrån som ska gå och kolla på majorn i Stockholm den 22-24?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0bz:

Nån härifrån som ska gå och kolla på majorn i Stockholm den 22-24?

Tyvärr inte. Tänkte ta med grabben, men biljetterna var snordyra så jag skippade det.
Hade dock varit sjukt kul

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av r0bz:

Nån härifrån som ska gå och kolla på majorn i Stockholm den 22-24?

Biljetterna var slut, så det blev inget hade gärna gått annars, de har en bra produktion.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Någon som letar efter folk att spela med? Jag spelar pos 5 (ibland även pos 4, men oftast pos 6). Blev Immortal förra säsongen och dök till Div6 denna. Runt 5,5k mmr just nu, peak var 5,8-nånting.

Har nyligen gått ner till deltidstjänst och hittar gärna lite trevligt folk att spela med på både dag och kvällstid. Skicka gärna PM om du vill ha lite supporting i lane.

Permalänk

Vart börjar man ? Vilket spelläge är normal så att säga? Det de flesta kör? Någon som har tips på en bra nybörjar gubbe?
Är det "försent" att börja med Dota2 nu? Vainglory kanske är lättare att starta med?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lars Mandel99:

Vart börjar man ? Vilket spelläge är normal så att säga? Det de flesta kör? Någon som har tips på en bra nybörjar gubbe?
Är det "försent" att börja med Dota2 nu? Vainglory kanske är lättare att starta med?

Det finns såklart kopior av DotA som är enklare, men ingen som är roligare Självklart inte försent!

Har för mig att det finns en tutorial, och sen kan man även kolla på de hjältar som har 1/3 stjärnor och därmer klassas som "enklare". Rekommenderar att du börjar med spelläget turbo (efter några matcher mot bottar), så blir det lite mindre att tänka på och lite snabbare matcher.

Glöm inte heller att använda mute-knappen väldigt friskt, så blir det en trevligare upplevelse.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Dunder: okay , tack för tipsen! Har bara fått spela med ryssar hittils så har ändå inte förstått vad de sagt

Permalänk
Skrivet av Lars Mandel99:

@Dunder: okay , tack för tipsen! Har bara fått spela med ryssar hittils så har ändå inte förstått vad de sagt

Börjat spela ganska nyligen, tagit mej till G2, så har en del att dela med mig av, skicka steam i pm!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Har spelat spel i över 30 år och mej veterligen aldrig fått en report förut .
I Dota2 har jag 6 reports än så länge .
Har inte skrivit något dumt eller gjort något fel mer än att ha spelat dåligt då.
Vad händer nu ?
Blir jag bannad från spelet ?
Det roliga är att de flesta är communication abuse när ja inte sagt ett ord.
Trist att det ska vara så här.

Där fick jag svaret :
Hamnade i low priority o kan bara spela single draft.
Kul spel ! Nej tack blir Vainglory för mig framöver.

Permalänk
Avstängd

@Lars Mandel99: Nej, du måste vinna ett antal matcher i low priority. Alla hamnar där förr eller senare när man tvingas spela med en ilsken 4-stack. Standarden när man anmäler någon man inte gillar är att kryssa i alla alternativ.

Permalänk
Avstängd

@Lars Mandel99: Dota är rätt så komplicerat. Det finns slows, stuns, roots, silences, disarms och hidden som kan hjälpa dig att stoppa andra spelare eller hjälpa vänner. Angående spells finns det fire and forget och channeling spells. Channeling betyder att du exklusivt (du kan fortfarande göra vissa saker) måste göra channeln för att den ska fortsätta.

Permalänk

@Kossamu: ok , tackar!
Kanske ger det en ny chans så småningom hehe

Permalänk
Avstängd

@Lars Mandel99: Fråga om det är något mer, gärna tekniska saker då det är roligt

Permalänk
Skrivet av Kossamu:

@Lars Mandel99: Fråga om det är något mer, gärna tekniska saker då det är roligt

Så när man är LowPrio kan man alltså inte ens spela med bottar?
Du är låst till Singledraft tills du vunnit de två matcherna eller vad det står?
nu kan jag alltså inte öva med bottar utan riskerar att bli reportad igen i low prio och aldrig ta mig ur?

Permalänk
Avstängd

@Lars Mandel99: Har aldrig spelat med bottar så kan inte svara på det, men ja du är låst till single draft. Du kommer ta dig ur dörr eller senare. Dom som är i low priority har oftast inga reports kvar för dom slösar dom på småsaker. Spela aldrig botmatcher. Starta istället overview av heron HEROES -> click hero -> view hero. Testa vad heron kan göra och välj den sedan i en riktig match.

Permalänk
Skrivet av Kossamu:

@Lars Mandel99: Har aldrig spelat med bottar så kan inte svara på det, men ja du är låst till single draft. Du kommer ta dig ur dörr eller senare. Dom som är i low priority har oftast inga reports kvar för dom slösar dom på småsaker. Spela aldrig botmatcher. Starta istället overview av heron HEROES -> click hero -> view hero. Testa vad heron kan göra och välj den sedan i en riktig match.

Tackar !
Okay ska testa det , fick tipset att köra med bottar först och sedan köra normalt .

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lars Mandel99:

Tackar !
Okay ska testa det , fick tipset att köra med bottar först och sedan köra normalt .

Bottar är ganska bra att testa olika saker mot, när man kanske inte vill testa (och förlora) mot riktiga spelare. Det är dock inte mycket till träning, då de oftast agerar helt olikt mot hur en människa spelar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

@Lars Mandel99: Du bör även använda dom in game tutorials som finns till varje hero som säger t.ex. vilka items du ska köpa och vilka abilities du ska uppgradera.