Var köper man Warcraft I och II?

Permalänk
Avstängd

Var köper man Warcraft I och II?

Var köper man Warcraft I och II? (för PC)
De verkar varken finnas på Blizzards officiella sida, GoG eller steam?

(Jag får i allafall inte upp dem då jag söker...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: skulle gissa att de i dagsläget inte går att köpa, men kommer väl på GOG inom kort kanske. De antydde ju det åtminstone att fler spel var på G.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

@Mizzarrogh: skulle gissa att de i dagsläget inte går att köpa, men kommer väl på GOG inom kort kanske. De antydde ju det åtminstone att fler spel var på G.

Allright, bara att vänta då med andra ord...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Ja, det är nog det eller att slanta upp relativt dyrt för orginal-cds

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

*raderat inlägg*
Länkar till så kallad "abandonware" eller liknande är en gråzon som vi tyvärr inte kan tillåta här på forumet.

Permalänk

Bägge spelen säljs på GOG i detta nu

Visa signatur

Defying the powers of the dark sea

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vreidicus:

Bägge spelen säljs på GOG i detta nu

Jo, glömde skriva att jag köpte dem på releasedagen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, glömde skriva att jag köpte dem på releasedagen.

Misstänkte det faktiskt men kände jag borde svara ändå, aldrig gillat trådar där trådstartaren aldrig fick ett svar på sin fråga.

Visa signatur

Defying the powers of the dark sea

Permalänk
Avstängd

@Vreidicus:

Har faktiskt inte hittat det någon annan stans (lagligt) ännu...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vreidicus:

Misstänkte det faktiskt men kände jag borde svara ändå, aldrig gillat trådar där trådstartaren aldrig fick ett svar på sin fråga.

Ja, det är ju faktiskt bra att fixa fall någon tex googelsöker och hittar obesvarade trådar också.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Spelade faktiskt igenom 1:an för första gången själv (minns att någon lyckades installera spelet på en skoldator en gång i tiden men spelade inte mycket / något själv). Otroligt obalanserat och omodernt men gick att spela i alla fall.
Det mest otroliga är väl egentligen hur mycket uppgraderingen som de fick med i tvåan som kom året efter.