SweClockers intervjuar Inets VD om fri frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Frifrakt är mer en självklarhet nu förtiden, när deras främsta konkurrenter erbjuder detta. Expressleverans är något jag klarar mig utan.
Men roligt för alla som gillar Inet, att dom försöker vara med i matchen, inte för att jag skulle handla en hel dator av dom.

Håller faktiskt med här.
Idag med hjälp av sidor som prisjakt och liknande så är det så lätt att bara hitta billigaste delarna man vill ha i olika butiker och bara plocka där man sparar mest pengar eftersom alla ändå nästan har fri frakt. Sure man måste betala ett par gånger extra och det blir olika paket men gör det utan tvekan om det helt enkelt blir billigare om man ändå får samma prylar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som avskyr pingvinstånger? Brukar alltid be om nånting annat, slutar dock alltid med att jag får pingvinstånger hemskickad 😂🤣

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag gillar bara den jordgubbs pingvinstången. Annars brukar jag kasta bort dem.
Fick man välja när man beställer hade det vart najs. Eller välja att ta bort den och få en krona billigare kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det vi vet är att Inet är en mycket uppskattad återförsäljaren på SweClockers. Jag gjorde därför bedömningen att det var intressant och rentutav konsumentupplysande att ta kontakt med Inet och skriva om detta. Gör vi inte alla medlemmar som läser detta en tjänst när de får veta att Inet börjar erbjuda gratis hemleverans för SweC:are nu när en tidigare exklusiv förmån (fri frakt) är för alla?

Det jag skriver nu är inte riktat mot specifikt dig, men tycker det är märkligt och faktiskt tröttsamt att folk gapar "annons" så snart vi skriver något som är eller kan uppfattas positivt om ett företag. Får vi inte skriva om saker som är positiva? Ska man hårdra det är ju allt vi skriver om företag "annonser" eller "reklam"? Vi ger trots allt företagen exponering när deras varumärken nämns.

Slutligen ... ALLT, och jag menar verkligen allt utan undantag, som är del i ett samarbete kommuniceras tydligt. Om artikeln i fråga varken är märkt som ett samarbete (ex. I samarbete med X) eller att vi uttryckligen skriver att det är på uppdrag av någon betyder det = inget sponsrat innehåll. Att inte vara tydliga och transparenta med samarbeten finns inte på kartan. Punkt slut. @Mr Mr @ClintBeastwood @crew seven @filbunke

Jag vet inte varför du taggade mig. Jag har inte skrivit något om att det här var en betald artikel utan snarare tvärtom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Inet gillar jag från när jag brukade köpa där förr men blir sällan dem numera pga att man går efter vilka som har bäst priser vilket på de saker jag beställt ofta råkar vara andra ställen som netonnet, dustin home etc.Några som också har fri frakt. Att Webhallen öppnade i Linköping för rätt många år sen nu gjorde också att mycket köps där för man kan dra och hämta ut det på en gång. Skulle dock utan tvekan kuna handla från Inet i framtiden om det är något jag ska ha som råkar vara bra pris där på.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

@inet

Det hade varit trevligt med ett önskemålsformulär, där man kan via formulär skicka in önskemål på hårdvara man vill att ni hämtar in.

Tex:
Artikelns namn
Länk till artikel-tillverkarens sida med artikeln
[Vad mer t.ex. inet önskar för information]

Då kan vi lämna önskemål samtidigt som det kanske ev. underlättar för er att hitta direkt det vi är ute efter.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Minimupp:

Mm, att som nyhet 2019 locka kunder med fri frakt känns lite sent..
Inets främsta kundbas är folk som blir hypade över pingvinstång. De är sällan billigast eller har bäst service.

Anledningen att jag bränt säkert över 100-150 lökar hos Inet är just på grund av deras service. Dom är sällan billigast, har det största utbudet eller dom bästa kampanjerna - Men deras support är något jag kunnat falla tillbaka på till 100% senaste 8.a åren.

Aldrig varit med om att någon annan varit så snabba på att hantera mina ärenden, kunnat betala tillbaka mellanskillnaden när jag handlat något som sedan kommit på kampanj någon vecka senare eller att jag fått återkopplande samtal direkt med deras tekniker när något strulat.

CDON, Webhallen eller Komplett kan jag spola ner i toaletten - Handlar bara där när jag inte bryr mig om garanti eller dylikt då det är så otroligt struligt att handskas med deras support så jag helt enkelt äter förlusten bara.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Mm, att som nyhet 2019 locka kunder med fri frakt känns lite sent..
Inets främsta kundbas är folk som blir hypade över pingvinstång. De är sällan billigast eller har bäst service.

Vad baserar du den åsikten på? Det är väldigt många som tycker att Inet har bäst kundtjänst av datorbutikerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det här lär dom tjäna kunder på!
Fan vad nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Givetvis, inet har så klart räknat på att det lönar sig med den här typen av marknadsföring.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tycker det hela är lite svårt. Köper man något dyrare får man (nästan?) alltid fri frakt ändå.
Köper jag något för 2000, 5000, whatever mer, så är frakten försumbar.

Vad är det då jag gillar? Jo exakt detta, gratis frakt jämt.
Men då till problematiken, precis som någon tidigare skrivit, vad kostar frakten egentligen för företaget?

Problemet jag haft med frakt är ju just att vid låga ordervärden så blir frakten stor, procentuellt sett.
Köper man något för 100:- och får ~50 i frakt får man ju alltså 50% påslag.

Marginalerna på teknikprylar är ju även idag så små, att en affär som är billigast på en vara ändå kan bli dyrare än #2 om dom har fri frakt...

Det som nu då blir det kluriga:
När jag som kund varit ovillig att betala runt 50-100:- i frakt (generellt, inte hos Inet, oklar på vad frakten kostat där) för något med lågt ordervärde, hur ska nu butikerna klara av det?

Frågan som någon tidigare ställde är därför ytterst intressant, vad är öht break-even för Inet på en order när dom bjuder på frakten?

(Sen får man givetvis se det ur ett större perspektiv, marknadsföring, ta andelar på marknaden, vänja kunder att handla hos dom, osv osv. Men vore ändå intressant att veta vad kostnad per försändelse blir med volymavtal).

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag vet inte varför du taggade mig. Jag har inte skrivit något om att det här var en betald artikel utan snarare tvärtom.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag taggade alla jag tyckte var inne i den diskussionsloopen. Inget personligt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Lökig intervju... Synd att Inet aldrig har något i lager och är dyrast. Den pingvinstången är bokstavligen knark! 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag vill ha fria grafikkort. Dom är svindyra ju.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det som nu då blir det kluriga:
När jag som kund varit ovillig att betala runt 50-100:- i frakt (generellt, inte hos Inet, oklar på vad frakten kostat där) för något med lågt ordervärde, hur ska nu butikerna klara av det?

Frågan som någon tidigare ställde är därför ytterst intressant, vad är öht break-even för Inet på en order när dom bjuder på frakten?

(Sen får man givetvis se det ur ett större perspektiv, marknadsföring, ta andelar på marknaden, vänja kunder att handla hos dom, osv osv. Men vore ändå intressant att veta vad kostnad per försändelse blir med volymavtal).

Du svarar på din fråga med sista stycket.

Dessutom, det är dåliga marginaler på teknikprylar generellt, men inte t ex kablar vilket troligen är något många nyttjar fria frakten till.
Skickas det dessutom som brev är frakten inte många kronor.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Inet gillar jag från när jag brukade köpa där förr men blir sällan dem numera pga att man går efter vilka som har bäst priser vilket på de saker jag beställt ofta råkar vara andra ställen som netonnet, dustin home etc.Några som också har fri frakt. Att Webhallen öppnade i Linköping för rätt många år sen nu gjorde också att mycket köps där för man kan dra och hämta ut det på en gång. Skulle dock utan tvekan kuna handla från Inet i framtiden om det är något jag ska ha som råkar vara bra pris där på.

Håller med! Vi är i samma stad, och Webhallen är svårslaget när man kan boka och hämta ut eller gå dit direkt. Hade inet haft en fysisk butik i staden så hade jag knallat in där också och handlat. Men varför väntan några dagar på leverans när man kan få nya leksaker på en gång?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Menar du ComputerSalg eller har du fler bra förslag på Danska butiker som skickar till Sverige?

Proshop brukar ofta vara billigare än svenska butiker.

Använder personligen prisjakt och tar den billigaste butiken som har fått bra kundbetyg. Eller den som har varan i lager om jag har bråttom.

Permalänk
Medlem

Jag älskar Inet och deras personliga service. Jag försöker handla allt från de men ibland blir det svårt då vissa produkter är hel del dyrare än alla andra. Bästa de kan göra för Sweclockers medlemmar är att erbjuda prisgaranti.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Håller med! Vi är i samma stad, och Webhallen är svårslaget när man kan boka och hämta ut eller gå dit direkt. Hade inet haft en fysisk butik i staden så hade jag knallat in där också och handlat. Men varför väntan några dagar på leverans när man kan få nya leksaker på en gång?

Köper ibland på Webhallen i Uppsala, men de har ju inte allt i lager och är kanske inte billigast alla gånger. De gånger man behöver något "på direkten" är det smidigt, men tvingas jag välja en annan modell/produkt för den jag vill ha inte finns i butikslagret, eller att den är mycket dyrare än någon nätbutik så får det vara.

Sen är man kanske lite dumsnål ibland. Det spelar kanske inte så stor roll om något kostar 5795:- eller 5850:-, men eftersom det är så lätt att jämföra priser på t.ex. Prisjakt (inklusive frakt) så tar jag oftast det absolut billigaste totalt sett, även om det handlar om småpengar.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enorus:

Vad baserar du den åsikten på? Det är väldigt många som tycker att Inet har bäst kundtjänst av datorbutikerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske inte räknas som kundjäst men i alla fall råd till kunder.

Jag har 2 gånger blivit rekommenderad moderkort som inte passar med processorn första gången till och med fel sockel då märkte jag det i butik och köpte rätt i stället. (fx 8350 blev rekommenderad ett FM2 moderkort)

Andra gången gällde det en athlon 950 blev rekommenderad ett asus kort som jag köpte. Kom hem och det visar sig att Asus slopat bristolridge stödet på b450, de borde i alla fall kontrollera CPU support listan när kunden nämner vilken processor som ska nyttjas.
Detta gäller i butiken i Uddevalla och det kanske var praktikanter, men skapar ju ändå massa bök för kunden.

Lämnade in en laptop där BIOS chippet var trasigt tog 4-5v men det kan mycket väl vara reparatören som segade.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Man kan säga att de har alltid haft gratis frakt, att bli medlem på sweclockers kostar ju ingenting, så det var bara att koppla sitt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av RyanGosling:

Man kan säga att de har alltid haft gratis frakt, att bli medlem på sweclockers kostar ju ingenting, så det var bara att koppla sitt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Men de hade väl en gräns på 500kr innan man fick gratis frakt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Förslag på ny tjänst är Inet-oora. Om man bor i Göteborg och beställer dagtid kommer de cyklandes med din vara inom en halvtimme!

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Blir det inte så att fri frakt inbakas i priset istället då?

Permalänk
Medlem

@Jacob: Bra förtydligande. Kan tycka att det börja bli rätt tröttsamt att allt som oftast se kommentarer kring hurvida något "borde" klassas som reklam eller inte. Låt bli att klicka, eller gå nånannarstans. "Allt-ska-vara-gratis" mentaliteten och avskyn till annonsering har börjat spåra. Ingen jobbar gratis. Bra Inet!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerar på att fraktalternativen inte stämmer?

Så här står det:
– Vårt mål är att ge den bästa kundupplevelsen i branschen och många tycker att just fraktkostnad är något som irriterar och kan ta udden av helhetsupplevelsen. Rent ekonomiskt så är det klart att det kommer kosta, men vi hoppas att kunderna kommer uppskatta att slippa frakt och dessutom få en gratis "expressleverans" som andra aktörer tar betalt för.

Sen när man går in på hemsidan och ska beställa så får man 2 alternativ:

1: Leveransen beräknas ta 1-3 vardagar från det att allt finns i lager. Om leveransen är tillräckligt liten skickas den till din brevlåda, annars kommer den till ditt närmsta ombud.

2: Leveransen skickas till valt ombud och beräknas vara framme fredag, den 15 mars. Du aviseras via sms när du kan hämta den. "KOSTAR 29kr extra"

Alltså tar ju även dom betalt för expressleverans om man vill ha det dagen efter.
Så även Inet verkar ju ta betalt för den snabbare leveransen som alla andra aktörer??

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Är det bara jag som reagerar på att fraktalternativen inte stämmer?

Så här står det:
– Vårt mål är att ge den bästa kundupplevelsen i branschen och många tycker att just fraktkostnad är något som irriterar och kan ta udden av helhetsupplevelsen. Rent ekonomiskt så är det klart att det kommer kosta, men vi hoppas att kunderna kommer uppskatta att slippa frakt och dessutom få en gratis "expressleverans" som andra aktörer tar betalt för.

Sen när man går in på hemsidan och ska beställa så får man 2 alternativ:

1: Leveransen beräknas ta 1-3 vardagar från det att allt finns i lager. Om leveransen är tillräckligt liten skickas den till din brevlåda, annars kommer den till ditt närmsta ombud.

2: Leveransen skickas till valt ombud och beräknas vara framme fredag, den 15 mars. Du aviseras via sms när du kan hämta den. "KOSTAR 29kr extra"

Alltså tar ju även dom betalt för expressleverans om man vill ha det dagen efter.
Så även Inet verkar ju ta betalt för den snabbare leveransen som alla andra aktörer??

Om jag inte helt inbillat mig så var det där stycket en del av ett längre resonemang som verkar ha redigerats i efterhand, nån annan får gärna bekräfta detta så jag vet att jag inte drömt.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Inet

Tänkte försöka besvara ett par frågeställningar som dykt upp här i tråden,

Hej allesammans!

Priser, läser ofta att vi uppfattas som dyra, det intressanta är faktiskt att när jag läser om våra kollegor i branschen så verkar även dom ofta uppfattas som dyra, så frågan är hur det egentligen ligger till? Hemelektronik och i synnerhet komponenter är väldigt prispressade i återförsäljarledet, stundtals förlorar vi pengar på att sälja t.ex. processorer (misstänker dock att tillverkaren tjänar storkovan 😊) och jag upplever att samtliga av dom seriösa svenska aktörerna har svårt att sänka priserna mer utan att förlora pengar vilket inte är hållbart i längden, det som däremot skiljer är att det hela tiden är unika kampanjer och ibland är det billigare att handla hos den ena eller andra, och tack vare prisjämförelsesajter går det väldigt enkelt att jämföra priser och som konsument välja att handla där det är billigast, det är med andra ord en mycket väl fungerande konkurrenssituation. Sen har vi ”tyvärr” t.ex. danska kollegor som har en fördel då dom inte behöver betala någon kemikalieskatt i Sverige vilket gör att konkurrensen inte sker på lika villkor något som drabbar oss hårt dessvärre och vi har tappat en hel del affärer ”över gränsen” vilket såklart även innebär att skatteintäkter och arbetstillfällen flyttar utanför Sverige.

Fraktkostnader, priserna på frakt baseras till viss del av hur stora mängder paket vi skickar, så kan vi öka antalet paket kan vi förhandla till oss bättre priser, idag skiljer sig priset på en frakt från cirka 25kr upp till 200kr per paket, så det är helt korrekt att köper någon endast något litet så går vi back på just den enskilda ordern, men vi kanske tack vare att vi kunde erbjuda den servicen får en större order nästa gång från samma kund som då blir lönsam. Vi hoppas helt enkelt att vi ska kunna växa ytterligare genom att ha dom absolut bästa villkoren för er kunder och att det övertid ska göra att ni vill fortsätta handla av oss, skulle det inte visa sig så behöver vi såklart tänka om och då är det inte omöjligt att vi måste återinföra frakt eller någon minimigräns för fri frakt. Vad gäller det som jag nämner som expressavgift är att vi inte ”ruvar” på några paket innan dom lämnar lagret utan alla skickas samma dag, sedan finns det olika fraktsätt där de flesta levereras dagen efter men det finns inga ”garantier” så vi har valt att specificera 1-3 dagar.

Diskussionen huruvida vi skulle köpt den här artikeln och att den borde ses som reklam tycker jag SweClockers själva besvarat på ett föredömligt och bra sätt, kan bekräfta att jag blev kontaktad och att vi inte betalat något för intervjun. Sen att vi köper marknadsföring på SweClockers är en självklarhet då vi vill vara en liten del i att se till att sajten lever vidare och att innehållet blir gratis, tror de flesta här inne förstår att företag måste vara lönsamma över tid för att kunna fortsätta existera och skapa arbetstillfällen här i Sverige och jag personligen gillar att handla ”lokalt” 😊

För övrigt väldigt uppskattat att läsa de positiva upplevelser och att ni uppskattar vårt speciella erbjudande till gemenskapen här på SweClockers, jag har följt utvecklingen och läser mycket som skriv dagligen och vi försöker hela tiden lära och ta till oss av den feedback ni ger som är så otroligt värdefull, stort tack för det!

Återigen, är det några fler frågor eller förslag på hur vi kan bli bättre, tveka inte att höra av er, jag nås enkelt på mail och lovar att svara alla, erik@inet.se eller skriv här i tråden om det är något av allmänintresse!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Vänligen
Erik Wickman
VD

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Sen har vi ”tyvärr” t.ex. danska kollegor som har en fördel då dom inte behöver betala någon kemikalieskatt i Sverige vilket gör att konkurrensen inte sker på lika villkor något som drabbar oss hårt dessvärre och vi har tappat en hel del affärer ”över gränsen” vilket såklart även innebär att skatteintäkter och arbetstillfällen flyttar utanför Sverige.

This. Jag beställde nyligen en drös delar till ett NAS-bygge från en av dessa danskar, inte för att det var billigare utan för att dom var den enda butiken som hade chassit jag var ute efter. Long story short, efter tre veckor fick jag alla delar utom chassit, trots utlovad leverans. Jag tog det från tyskland istället till slut.

Framöver kommer jag köpa allt från svenska återförsäljare. Det är inte värt strulet med danska butiker. Dom lovar mycket och levererar uselt. Hos svenska butiker har jag dock _aldrig_ haft några bekymmer, oavsett vad det gällt.

Tack för att ni finns!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk

Nice med gratis budfrakt!

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men de hade väl en gräns på 500kr innan man fick gratis frakt?

ja, sen ändrade dom det. Om jag fattar artikel rätt ändras det igen (i alla för icke medlemmar på swec).

Kan säga att många gånger är det just frakten som gör jag antingen inte gör köp online eller om varans värde är så lågt att frakten är dyrare än varan nästan

Köper oftast där det är fri frakt, men brukar sällan köpa under 200kr (just för slippa fraktkostnad eller ja snarare tyvärr hamna över 500kr i vissa fall). Därför jag aldrig handlat på komplett för deras frakt (dom har ingen prisgräns med gratis frakt, tidigare) och oftast bara den dyra frakten (har ingen billigare brevfrakt), men dom har ju ändrat det med.

Vist varorna kanske blir 1 kr dyrare, men det jag köpt har jag inte sett frakten påverka priset så mycket.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar