World of Warcraft får stöd för DirectX 12 i Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

@Aka_The_Barf: Installerar du om hela operativ systemet när det börjar bli stort och segt? Windows 10 har en funktion för att nollställa, precis som fabriksåterställning i Android, bara det är värt att uppgradera till windows 10 för.

Just detta just jag aldrig förstått mig på. Jag vet inte om jag är okänslig pga systemet ligger på en SSD, har dum tur eller om jag vart selektiv med med vad jag installerar och klarat mig pga det, plus att jag rensat lite ibland och har inget onödigt på autostart heller...men jag kör på samma installation av W7 som jag började med början av 2013 när jag köpte burken.

Sedan dess har jag utökat ned en SSD till för spel, bytt grafikkort två ggr. Från 7970 till 290x och sen 290x till 1080ti. Nyligen bytte jag också från i5 3570k till en i7 3770k.

Jag har inga problem med datorn jag känner av i alla fall. Jag förnekar inte att de ev finns, men märker inte av något så det har fått vara liksom.

Lite därför jag kör W7 fortfarande. Hade jag gett mig på att installera om möget stup i kvarten hade jag ju liksom passat på att trycka i W10 när jag ändå höll på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

W7 ja 2010 ringde

Nä asså verkligen varför skulle man vara kvar lira på W7 med WoW

Don't get me started...
Jag kör både win10 och win7 dagligen.
Båda har sina för-/nackdelar, men problemet med win7 är mest att det är gammalt och ibland lite segt, medan problemen på win10 är... *!3@*,&Aq".
Jo win10 är snabbare och har massa trevliga features, men dess användarvänlighet har kritiska brister.

Kan väl ta det senaste helt oacceptabla problemet:
Ibland när man sätter datorn i hibernation och startar den igen senare så slänger win10 din hibernation för att installera updates.
Och nej det är inte win10 Home vi snackar om.

  1. Du har massa arbete framme, du måste packa ihop snabbt (laptop) så du går till startmenyn och väljer hibernate.

  2. Datorn hibernate'ar som vanligt... (ingen information eller varningar om uppdateringar presenteras).

  3. Du startar datorn igen senare, möts av ett blankt skrivbord.

Det finns inga errors i windows loggar och det finns inte längre några uppdateringar att installera vilket bevisar att vad som hänt helt enkelt är att win10 rövknullat dig.

Acceptabelt beteende från ett modernt OS? Knappast!
Som tur är så är jag programmerare så jag har ju den lustiga vanan att trycka Crtl+s med några sekunders mellanrum, så trotts att detta hänt tre ggr hittills så har jag aldrig förlorat något viktigt, men det är inget som ursäktar detta beteende från OS'et!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

För att en stor del av alla som spelar WoW förmodlingen inte spelar på egen gaming rig med 9900k och 2080 ti, utan på nått skabbigt internetcafé där datorerna fortf kör win 7?

Jag har inget skabbigt internetcafe i min lägenhet, men Windows 7 kör jag så länge det funkar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Kommer dx12 på bred front till 7an så uppgraderar jag tillbaka till Win7 alla dar i veckan! Win10 ger mig hjärncancer.
dpom86 sammanfattar mycket av mitt hat till 10an i sitt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

@Aka_The_Barf: Installerar du om hela operativ systemet när det börjar bli stort och segt? Windows 10 har en funktion för att nollställa, precis som fabriksåterställning i Android, bara det är värt att uppgradera till windows 10 för.

Med en bra ssd så känns operativ rätt snabbt även efter 2 år så det behövs inte. Trodde att jag som med mekaniska diskar skulle "ruttna" men ikke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Eh, varför lägger msft till dx12 stöd i ett OS som har 1 år kvar till end of life? Känns inte riktigt som microsoft, de brukar alltid hänvisa till en nyare plattform... "uppgradera till X om du vill ha funktion Y"

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Spelas fortfarande WOW ? Trodde det snart var dött.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör Windows 7 fortfarande men insåg igår då jag skulle få igång gsync på min skärm att NU har jag en anledning att uppgradera. Tog nåt år.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av dpom86:

Don't get me started...
Jag kör både win10 och win7 dagligen.
Båda har sina för-/nackdelar, men problemet med win7 är mest att det är gammalt och ibland lite segt, medan problemen på win10 är... *!3@*,&Aq".
Jo win10 är snabbare och har massa trevliga features, men dess användarvänlighet har kritiska brister.

Kan väl ta det senaste helt oacceptabla problemet:
Ibland när man sätter datorn i hibernation och startar den igen senare så slänger win10 din hibernation för att installera updates.
Och nej det är inte win10 Home vi snackar om.

  1. Du har massa arbete framme, du måste packa ihop snabbt (laptop) så du går till startmenyn och väljer hibernate.

  2. Datorn hibernate'ar som vanligt... (ingen information eller varningar om uppdateringar presenteras).

  3. Du startar datorn igen senare, möts av ett blankt skrivbord.

Det finns inga errors i windows loggar och det finns inte längre några uppdateringar att installera vilket bevisar att vad som hänt helt enkelt är att win10 rövknullat dig.

Acceptabelt beteende från ett modernt OS? Knappast!
Som tur är så är jag programmerare så jag har ju den lustiga vanan att trycka Crtl+s med några sekunders mellanrum, så trotts att detta hänt tre ggr hittills så har jag aldrig förlorat något viktigt, men det är inget som ursäktar detta beteende från OS'et!

Aldrig sett det där och jag supportar 300 maskiner.
runt 50 laptops och resten stationära.

Känns som väldigt konstigt.

Jag säger inte att det inte är windows fel men väldigt konstigt tbh.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@dpom86: Det där bör du kunna lösa genom att köra sleep istället för hibernation och stänga av Deep sleep i Bios

Permalänk
Medlem

Summa summarum - Det finns ingen anledning att går över till W10 på en gammal burk, där allting funkar som det ska, och bara rullar på. (om man nu inte måste ha dx12 av nån anledning)
Och med senaste tidens kaos på hårdvarumarknaden, så är det ju många som avvaktar med att bygga nytt.
Samtidigt så är det ju inte förens nu som program och spel börjar bli bättre på att utnyttja cores och minne, så med den stiltje som varit på cpu sidan, så har det ju egentligen inte funnits någon anledning till att bygga nytt. Samtidigt som bygga nytt varit sjukt dyrt de senaste åren.

Permalänk
Skrivet av Mikaelmannen:

Kör Windows 7 fortfarande men insåg igår då jag skulle få igång gsync på min skärm att NU har jag en anledning att uppgradera. Tog nåt år.

Stackare... Du kommer få lida något oerhört under invänjningen av alla nya dumheter i Win10..
Har haft W10 sedan första året (tom beta versionerna innan släppet), men på desktop finns det några riktigt stora fördelar med Win7, som i många fall överglänser nackdelarna. Funtar på att gå tebax till W7 som primary system för desktop. Är så otroligt less på W10, där dummare o dummare funktioner läggs till, samt att nya barnsjukdomar kommer var 6:te månad, samtidigt som många barnsjukdomar sen begynnelsen fortfarande inte lösts.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Eh, varför lägger msft till dx12 stöd i ett OS som har 1 år kvar till end of life? Känns inte riktigt som microsoft, de brukar alltid hänvisa till en nyare plattform... "uppgradera till X om du vill ha funktion Y"

För pengar, när W7 har nått "end of life" så kommer MS fortsätta patcha för dom som betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Kör Windows 7 fortfarande men insåg igår då jag skulle få igång gsync på min skärm att NU har jag en anledning att uppgradera. Tog nåt år.

Inte säker på vad du menar. Har kört gsync på win7 sedan de första gsync skärmarna släpptes.

Skrivet av tvelander:

Aldrig sett det där och jag supportar 300 maskiner.
runt 50 laptops och resten stationära.

Frågan är dock hur många av dessa maskiner som inte ändå får restarts lite då och då. Jag kan köra hibernation i veckor för jag brukar ha väldigt mycket stuff uppe som jag vill slippa stänga ner. Jag vill att mitt skrivbord ska vara precis som jag lämnade det varje gång (typ som när man connectar till en session med en tunn klient). Hela iden med att mötas av ett tomt skrivbord när man startar är bara konstig för mig - den matchar inte hur man beter sig i verkligheten.

Men huvudpoängen ligger i punkt 2: Du får ingen information eller varning innan detta händer.
De hade kunnat gråa ut hibernation knappen. Att slänga bort min session utan varning är inte ok.

Skrivet av BulZer:

@dpom86: Det där bör du kunna lösa genom att köra sleep istället för hibernation och stänga av Deep sleep i Bios

Borde ju funka, men är lite rädd att jag glömmer av laptopen i väskan tills nästa dag om jag gör så

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av dpom86:

Inte säker på vad du menar. Har kört gsync på win7 sedan de första gsync skärmarna släpptes.

Frågan är dock hur många av dessa maskiner som inte ändå får restarts lite då och då. Jag kan köra hibernation i veckor för jag brukar ha väldigt mycket stuff uppe som jag vill slippa stänga ner. Jag vill att mitt skrivbord ska vara precis som jag lämnade det varje gång (typ som när man connectar till en session med en tunn klient). Hela iden med att mötas av ett tomt skrivbord när man startar är bara konstig för mig - den matchar inte hur man beter sig i verkligheten.

Men huvudpoängen ligger i punkt 2: Du får ingen information eller varning innan detta händer.
De hade kunnat gråa ut hibernation knappen. Att slänga bort min session utan varning är inte ok.

Borde ju funka, men är lite rädd att jag glömmer av laptopen i väskan tills nästa dag om jag gör så

Nä vi har full kontroll på maskinerna dom skulle aldrig kunna starta om sig själva utan att du gör något.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

@Aka_The_Barf: Installerar du om hela operativ systemet när det börjar bli stort och segt? Windows 10 har en funktion för att nollställa, precis som fabriksåterställning i Android, bara det är värt att uppgradera till windows 10 för.

Varför återställa när man lika gärna väl kan göra en Clean installation som inte ens tar 30 minuter att göra än att sitta vänta på att Windows 10 ska tugga igenom det som tar längre tid?

Nä fy för återställningar, bättre att installera om hela datorn och göra det riktigt direkt

Permalänk
Medlem

@dpom86:

Haha jo möjligt Fast vi löste det där problemet på jobbet med att avaktivera deep sleep funktionerna då de skapade just det där problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

För pengar, när W7 har nått "end of life" så kommer MS fortsätta patcha för dom som betalar.

Njo men det är ju bara för stora företagskunder. Msft hade väl ändå patchat för dom som betalar, det kostar ju att hålla en produkt vid liv också.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag byggde nytt runt nyår och har nu en ryzen med win7. Innan dess hade jag en i7 860 som sedan 2010 ominstallerats två gånger. Först när jag bytte från hdd till ssd och så en gång till när windows vägrade starta pga okänt fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Spelar inte WoW, men... Briljant! Det är bara Microsoft som vill att DX12 inte ska funka på Win7, för att de vet att Win10 inte erbjuder något mer än Win7. Medan Win10 erbjuder mestadels nackdelar ner från Win7. En del användare klarar sig utan popups, blaffor som är ivägen, och oupphörliga uppdateringar.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Inte säker på vad du menar. Har kört gsync på win7 sedan de första gsync skärmarna släpptes.

Frågan är dock hur många av dessa maskiner som inte ändå får restarts lite då och då. Jag kan köra hibernation i veckor för jag brukar ha väldigt mycket stuff uppe som jag vill slippa stänga ner. Jag vill att mitt skrivbord ska vara precis som jag lämnade det varje gång (typ som när man connectar till en session med en tunn klient). Hela iden med att mötas av ett tomt skrivbord när man startar är bara konstig för mig - den matchar inte hur man beter sig i verkligheten.

Men huvudpoängen ligger i punkt 2: Du får ingen information eller varning innan detta händer.
De hade kunnat gråa ut hibernation knappen. Att slänga bort min session utan varning är inte ok.

Borde ju funka, men är lite rädd att jag glömmer av laptopen i väskan tills nästa dag om jag gör så

Har freesync skärm och GTX 1080. Om det inte finns nå hax jag inte vet om måste jag ha 10an för att använda sync. :/

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Har freesync skärm och GTX 1080. Om det inte finns nå hax jag inte vet om måste jag ha 10an för att använda sync. :/

Ah, hmm, kan hända att det behövs för nVidia+freesync. Inget jag kikat på eftersom jag inte äger någon freesync skärm (än).

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av dpom86:

Acceptabelt beteende från ett modernt OS? Knappast!

Hur man patchar skiten själv;
https://www.windowscentral.com/how-prevent-windows-10-rebooti...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Återställning tar max 5 min i win 10, sen blir det exakt som en ren installation den wipar allt utom återställningspartionen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.