Permalänk
Medlem

Tack Inet

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Wow! Grymt!

Permalänk
Medlem

Härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det här låter oroande dyrt? Kommer ni höja priserna på småprylar som normalt sett är snorbilliga? Planerar ni att lägga ner fler fysiska butiker till följd av det här?

Inet gör sig redo för börsen och försöker pumpa upp försäljningen till max. Att det sen kostar dom lite grann räknar dom nog med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Kanon! Blir mer orders till er framöver

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Guldvärda.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk

Bästa inet

Har ni några planer på att öppna butik i eller nära Södertälje?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angryflint:

Har ni några planer på att öppna butik i eller nära Södertälje?

Skickades från m.sweclockers.com

Stockholm bör räknas som nära Södertälje enligt mina kalkyleringar.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk

@inet fantastisk bra initiativ, ni höjer eran redan väldigt höga nivå av service ännu högre, stort!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snabba leveranser, bra priser och utbud, trevlig personal. Nu alltid fraktfritt! inte konstigt att ni vinner utmärkelser år efter år! Grymt Inet, återkommande kund och lär inte ändras 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inet

Hej,

Roligt att se all positiv feedback! Skulle ni vilja se någon ändring eller dylikt så tveka inte att dra iväg ett PM till oss så lyssnar vi gärna på era idéer!

Vänligen,

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej,

Roligt att se all positiv feedback! Skulle ni vilja se någon ändring eller dylikt så tveka inte att dra iväg ett PM till oss så lyssnar vi gärna på era idéer!

Vänligen,

Har inget med frakten att göra, men nu när folk är på jakt efter låga latenser på RAM så vore det fint att kunna filtrera efter CL också på er hemsida.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Har inget med frakten att göra, men nu när folk är på jakt efter låga latenser på RAM så vore det fint att kunna filtrera efter CL också på er hemsida.

+1 på den och samma sak med bredd på grafikkort. Många väljer idag mindre chassin och då är man oftast hårt begränsad av storleken och trots att det finns en hel del kort som tekniskt sett är 2 slot så finns det bara två kylarlösningar som passar i det chassi jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inet
Skrivet av Lodisen:

Har inget med frakten att göra, men nu när folk är på jakt efter låga latenser på RAM så vore det fint att kunna filtrera efter CL också på er hemsida.

Hej,

Tack för detta! Jag tar det vidare internt och försöker lösa detta! Kan ta lite längre tid med tanke på att det är semestertider med mera.

Vänligen,

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av ågren:

+1 på den och samma sak med bredd på grafikkort. Många väljer idag mindre chassin och då är man oftast hårt begränsad av storleken och trots att det finns en hel del kort som tekniskt sett är 2 slot så finns det bara två kylarlösningar som passar i det chassi jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Bredd på grafikkort har vi redan faktiskt under filtreringen!

Eller missförstod jag er nu med detta?

Vänligen,

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej,

Bredd på grafikkort har vi redan faktiskt under filtreringen!

https://i.imgur.com/jSkpE49.png

Eller missförstod jag er nu med detta?

Vänligen,

Tack, det var precis vad jag menade. Är det något ni nyligen har lagt till eller är det dags för mig att besöka Specsavers?

Jag kunde ha svurit på att det bara gick att filtrera efter längd och höjd när jag tittade för någon dag sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@Inet:

Försöker bli "verifierad sweclockers medlem". Man måste tydligen ha samma e-postadress som sweclockers. Går in och ändrar e-postuppgifter på hemsidan. Men det ändras tillbaka till gamla adressen när jag sparar. Vad är det för problem?'

Får faktiskt en ruta om uppgifterna är sparade. Men nej, e-posten ändras till gamla.

Permalänk
Inet
Skrivet av Lorault:

@Inet:

Försöker bli "verifierad sweclockers medlem". Man måste tydligen ha samma e-postadress som sweclockers. Går in och ändrar e-postuppgifter på hemsidan. Men det ändras tillbaka till gamla adressen när jag sparar. Vad är det för problem?'

Får faktiskt en ruta om uppgifterna är sparade. Men nej, e-posten ändras till gamla.

Hej,

Vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi er med detta!

Går bra att ringa på 031-652700.

Vänligen,

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag noterade att informationen kring grafikkortsbredd inte är enhetlig då vissa anger bredd som just bredd men på en del andra kort anges höjden som mått för bredd. Olika tillverkare verkar ange måtten på lite olika sätt men det blir svårt att filtrera resultaten om inte samma mått används för samtliga produkter.

Jag märkte även att det inte går att förstora inbäddade Youtubevideos på mobilsidan eftersom knappen hamnar för långt ut till höger och hemsidan tolkar det som att man försöker att bläddra till nästa bild/video. Det kanske går att koda så att just videoklipp inte registrerar tryck i nedre högra hörnet som "bläddra"?

Det finns säkert någon annan tråd för den här typen av frågor men jag tänkte att jag skulle återkoppla här då vi diskuterade måttangivelser för grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag köper fler och fler prylar från Inet. Bra service och snabba leveranser. Jag saknar dock ett antal pingvinstänger. Fick inget när jag köpte en skärm hos er senast. Lite trist.

Blev det för dyrt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jag köper fler och fler prylar från Inet. Bra service och snabba leveranser. Jag saknar dock ett antal pingvinstänger. Fick inget när jag köpte en skärm hos er senast. Lite trist.

Blev det för dyrt?

Blir så när paket skickas i sin original kartong, ingen plats att lägga en pingvinstång, och klistra fast en på utsidan helt öppet är nog inte så lönt

Permalänk
Medlem

Super nöjd med mina senaste köp hos er

När vi ändå är inne på pingvinstänger.. Det händer ofta att den slinker ned innan jag ens öppnat och testat den nya prylen. Det kanske till och med är så att prylen åker tillbaka inom 30 dagar för att den inte uppfyllde behoven. Känner en viss känsla av skuld och skam för att ha käkat upp pingvinstängen. Blir svårt att lägga pingvinstängen på hyllan tills att man faktiskt vet att jag behåller prylen. Oklart om jag har disciplin nog för det.. Misstänker att det kanske kan finnas pingvinstängsholics som utnyttjar detta. Kanske @Spicebeast som visar tecken på pingvinstängs abstinens

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dekkan:

Super nöjd med mina senaste köp hos er

När vi ändå är inne på pingvinstänger.. Det händer ofta att den slinker ned innan jag ens öppnat och testat den nya prylen. Det kanske till och med är så att prylen åker tillbaka inom 30 dagar för att den inte uppfyllde behoven. Känner en viss känsla av skuld och skam för att ha käkat upp pingvinstängen. Blir svårt att lägga pingvinstängen på hyllan tills att man faktiskt vet att jag behåller prylen. Oklart om jag har disciplin nog för det.. Misstänker att det kanske kan finnas pingvinstängsholics som utnyttjar detta. Kanske @Spicebeast som visar tecken på pingvinstängs abstinens

Jag antar (hoppas?) att Inet inte skickar ut pingvinstänger som kommit i retur av livsmedelssäkerhetsskäl. Därför borde det ju vara lugnt att käka upp pingvinstången oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Blir så när paket skickas i sin original kartong, ingen plats att lägga en pingvinstång, och klistra fast en på utsidan helt öppet är nog inte så lönt

Har varit med om att man beställt grejer som skickas i andra kartonger eller påsar, och ändå inte fått någon pingvinstång. Så något mer ligger bakom det i vissa fall man saknar stången. Fördelen är att det blir roligare när man inte vet om man får något extra, så det blir en överraskning när det väl sker

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jag köper fler och fler prylar från Inet. Bra service och snabba leveranser. Jag saknar dock ett antal pingvinstänger. Fick inget när jag köpte en skärm hos er senast. Lite trist.

Blev det för dyrt?

Man öppnar helst inte en plomberad förpackning bara för att lägga i lite godis
Skärmar brukar likt chassin skickas i sina kartonger i 9/10 fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Har inget med frakten att göra, men nu när folk är på jakt efter låga latenser på RAM så vore det fint att kunna filtrera efter CL också på er hemsida.

Skrivet av Inet:

Hej,

Tack för detta! Jag tar det vidare internt och försöker lösa detta! Kan ta lite längre tid med tanke på att det är semestertider med mera.

Vänligen,

Det var snabba ryck. Ser att man nu kan sortera på Latens, färg och spänning.
Tack så mycket

Listan blir dock enorm.

Om man väljer exempelvis minimumhastighet på 3600 Mhz så bör den filtrera bort latenserna som inte finns.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Inet
Skrivet av Lodisen:

Det var snabba ryck. Ser att man nu kan sortera på Latens, färg och spänning.
Tack så mycket

Listan blir dock enorm.

Om man väljer exempelvis minimumhastighet på 3600 Mhz så bör den filtrera bort latenserna som inte finns.
https://i.imgur.com/93N5Mbu.png

Bra tips det också.

Jag för vidare det!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Man öppnar helst inte en plomberad förpackning bara för att lägga i lite godis
Skärmar brukar likt chassin skickas i sina kartonger i 9/10 fall

Ja, det låter faktiskt logiskt. Det var första gången som jag köpte en skärm online så jag visste faktiskt inte hur den skulle bli levererad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Kanske @Spicebeast som visar tecken på pingvinstängs abstinens

Nog för att pingvinstänger är mumsiga men jag skulle nog inte orka med allt extrajobb för att få dem gratis.

Vill också tillägga att jag lade in en ny order i måndags och allt kom fram dagen därpå. För någon som bott i Storbritannien i över tio år och varit van vid Amazons snabba leveranser så är det oerhört imponerande. Tack Inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Nog för att pingvinstänger är mumsiga men jag skulle nog inte orka med allt extrajobb för att få dem gratis.

Vill också tillägga att jag lade in en ny order i måndags och allt kom fram dagen därpå. För någon som bott i Storbritannien i över tio år och varit van vid Amazons snabba leveranser så är det oerhört imponerande. Tack Inet!

Vad dock försiktiga med Ekonomialternativet, jag läste inte tillräckligt noga och väntar fortfarande på fläktar jag beställde i fredags.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9