SweClockers intervjuar Inets VD om fri frakt

Permalänk
Melding Plague

SweClockers intervjuar Inets VD om fri frakt

Inet börjar med fri frakt för alla, en förmån SweClockers gemenskap åtnjutit i över ett decennium. Vad får medlemmarna för nya förmåner och hur ser datorbutikens planer ut framöver?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här lär dom tjäna kunder på!

Citat:

– SweClockers medlemmarna ser vi som våra bästa vänner och alla som aktiverat sitt medlemskap hos oss kan kostnadsfritt välja mellan samtliga fraktsätt inklusive hemleverans med Budbee, Best, Postnord och Airmee (inom kort). Utöver

Fan vad nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Trevligt Inet har säkert många kunder som hänger här mig inkluderat.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Större utbud hade varit najs.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Större utbud hade varit najs.

Jag tror att du får utveckla det där lite om det ska bli användbart. Vad saknas?
Annars är det ungefär lika användbar feedback som "Billigare priser"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Generöst. Minst 3 godisbitar vill jag också ha när vi ändå är i gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det här en artikel eller har jag blivit utsatt för reklam???

Permalänk
Musikälskare

*Applåder*

Bra gjort Inet, ännu en mycket god anledning att bara handla datordelar av er imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Gick ju inget vidare när Komplett började med fri frakt för alla beställningar. Dröjde inte länge innan de istället började erbjuda det endast vid köp över 500, och sedan inte alls, oavsett om man handlade för 700 eller 7000. Nu ser jag att de har börjat med fri frakt över 500 igen. De har minst sagt svårt att bestämma sig. Bara som kuriosa i sammanhanget. Inet kan förstås ha andra förutsättningar att erbjuda fri frakt, hoppas hur som helst att de kan hålla sig till detta beslut, för om det är något som får en som kund att bli lite bitter är det förändringar till det sämre.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Är det här en artikel eller har jag blivit utsatt för reklam???

Jag tror att man är skyldig att skriva att det är en betald "intervju" om en tidning/webbsida fått pengar för att göra den i syfte att göra reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det här lär dom tjäna kunder på!
Fan vad nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Synd dock att det bara är ett fåtals områden som kan få leverans av Best och Budbee

Skrivet av Mr Mr:

Är det här en artikel eller har jag blivit utsatt för reklam???

Ingen betald artikel, handlar mer om vad vi Sweclockare får nu när det är fri frakt för alla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Mr Mr:

Är det här en artikel eller har jag blivit utsatt för reklam???

Det är en helt vanlig nyhetsartikel/intervju, och alltså inget betalt samarbete.

Sponsrade artiklar är tydligt uppmärkta på SweClockers.

Permalänk
Medlem

Beställde telefon, fick hem, telefon är fast i en oändlig boot-loop där du oavsett vad du en gör blir rebootad efter 45 sekunder varje gång telefonen startat. Pratar med inet samma dag telefonen kom, tisdag eftermiddag. Ringer in, kommer snabbt fram till att det skickas ut en ny lur och retur fraktsedel också kommer på posten. Telefon hämtat 15-16 ish? Ringde in runt 17 tiden.

nästa dag, c:a 15 timmar efter att jag ringde Inet, klockan 12 på förmiddagen, aviserad att nya luren är framme. Helt förvånad, dagen efter på förmiddagen är den redan framme? Holy """" liksom, nya fungerade mycket väl förövrigt ingen boot-loop..

Handlat mest i butik av Inet, något online också, aldrig behövt kundservice förut. 10/10 skulle rekommendera. Visste inte att fri frakt var ett alternativ för Swecare innan, men det var den tydligen när jag beställde! Trevligt värre.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag tror att man är skyldig att skriva att det är en betald "intervju" om en tidning/webbsida fått pengar för att göra den i syfte att göra reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller typ Annons.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på lite mer information om det som faktiskt är intressant. Vad fraktkostnaden är per paket för ett företag som Inet, vad kostnaden beror på. Vad returer kostar. Hur stor sälj-ökning dom såg när dom började med fri frakt. Hur storleken på ordrar ändrats efter fri frakt finns. Finns väldigt mycket intressant att lära sig kring detta, men denna "artikeln" gav verkligen ingenting.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

@Inet: Har ett litet utvecklingsförslag till datorbyggaren, och det är att kunna bocka i "Jag har delen sedan innan". Det skulle vara användbart för oss som sitter på lådvis med äldre prylar och därför till exempel inte behöver köpa ett nytt grafikkort till en mediaPC.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Eller typ Annons.

Precis. "I sammarbete med..." tror jag att det brukar stå här på Sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Skulle man kunna expandera pingvinstångs-konceptet. Kanske minst 1 stång, sen en ytterligare för varje 5000:- sek på orden? Kul att få fler stänger när man köper en hel dator eller andra "större" ordrar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Skulle man kunna expandera pingvinstångs-konceptet. Kanske minst 1 stång, sen en ytterligare för varje 5000:- sek på orden? Kul att få fler stänger när man köper en hel dator eller andra "större" ordrar

Skickades från m.sweclockers.com

Hur mycket köpte du din dator för? Fyra pingvinstänger...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Mr:

Är det här en artikel eller har jag blivit utsatt för reklam???

Allt kan ju mer eller mindre ses som någon form av "reklam" så länge ett varumärke nämns i skrift eller tal eftersom det då får exponering.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Inet <3

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Nu gör ju inte inet det här för att dom är snälla, eller som han säger sweclockers medlemmar dom är våra bästa vänner. Allt handlar om tjäna pengar, inget fel i det, men att svamla om bästa kompisar bla bla är bara löjligt
fraktpriset är naturligtvis inbuntat i priset redan.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimuman:

Nu gör ju inte inet det här för att dom är snälla, eller som han säger sweclockers medlemmar dom är våra bästa vänner. Allt handlar om tjäna pengar, inget fel i det, men att svamla om bästa kompisar bla bla är bara löjligt
fraktpriset är naturligtvis inbuntat i priset redan.

Hur spekulerar du då? Att alla varor höjts med 19 kr? Låter galet.

Jag ***SPEKULERAR*** att vad som man kan ha gjort är att ha ökat priserna med några enstaka kronor här och var på kanske populära varor så att denna ökade marginal från lättsålda varor gör att de mer eller mindre drar ned den totalt ökade fraktkostnaden.

Då skulle man kunna säga att populära varor betalar frakten åt oss!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Så trevligt.

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tänker att det går sämre för Inet.
Och deras sätt att locka kunder???

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Hur spekulerar du då? Att alla varor höjts med 19 kr? Låter galet.

Jag ***SPEKULERAR*** att vad som man kan ha gjort är att ha ökat priserna med några enstaka kronor här och var på kanske populära varor så att denna ökade marginal från lättsålda varor gör att de mer eller mindre drar ned den totalt ökade fraktkostnaden.

Då skulle man kunna säga att populära varor betalar frakten åt oss!

Ja det är inga små summor det handlar om på 1 år, tvivlar att Inet är så ekonomiskt oberoende att dom struntar i dom pengarna. Fast det är ju klart dom är ju våra kompisar..

Naturligtvis så finns fraktpriset i varan, kanske inte i alla varor men i överlag. Rent strategiskt så låter det ju jätte bra WOW inget fraktpris men dom kanske är 1% dyrare på dom flesta varor så vi struntar vi i det.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Visst är Inet bra men handlar mer och mer från Danmark, priset är en stor del av anledningen!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ser fram emot fler unika medlemserbjudanden, behöver inte vara en mängd artiklar.

Lyckades norpa en 860 EVO SSD på 500gb för 599kr, helt galet pris för oss medlemmar. Ser det som en otrolig förmån att få det där lilla extra då och då, påverkade helt klart min syn på var jag vänder mig (först) för att handla datorprylar.

Prisgaranti/prismatchning och ni får 10/10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

iNet levererar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Visst är Inet bra men handlar mer och mer från Danmark, priset är en stor del av anledningen!

Menar du ComputerSalg eller har du fler bra förslag på Danska butiker som skickar till Sverige?