Halo: The Master Chief Collection kommer till PC/Windows under 2019

Permalänk
Medlem

Jag är supertaggad! Fantastiskt kul att kunna köra med mus och tangentbord, har helt tappat mina kontroller-färdigheter sedan jag skiftade från konsoll till PC.

Permalänk

kommer antagligen bara på microsoft store? Någon som vet om microsoft fått tummen ur röven och fixat sli och G-synk till support till microsoft store spelen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Elcentralen:

kommer antagligen bara på microsoft store? Någon som vet om microsoft fått tummen ur röven och fixat sli och G-synk till support till microsoft store spelen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer även till Steam.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att HaloSverige blivit mycket glada över detta

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

UltraWide support, fov sliders och hög FPS . fan kan ej bli bättre woo

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

https://youtu.be/sXasCjUTNpE

Det är det enda jag ser framför mig när jag hör Halo.

Permalänk
Medlem

Som jag väntat!

Men..... "spelen släpps succesivt". Jag är övertygad om att dom gör detta för att dom vill tjäna mer pengar. Men om det blir 600 spänn per spel så är det är dåligt skämt, jag kommer fan inte betala totalt 3600kr för 1-2 decenium gamla spel jag redan spelat. Oavsett hur bra jag tycker Halo är.

Permalänk
Medlem

Trevliga nyheter! Har sedan släppet av Reach irriterat mig över mängden motion blur. Skönt att äntligen slippa det. Reach är annars ett väldigt bra spel i samligen!

@Jackbob: Jo jag tänkte på det också. Men jag tror egentrliigen mest det har att göra med att dem vill få ut spelen så fort som möjligt i detta fall, och inte vänta tills hela samligen är färdig så att säga.

Gällande priset tror jag man kommer lägga sig ganska lågt. Kan inte tänka mig att dem vågar sälja det särskillt dyrt, då tanken med att få ut hela samligen är att få ge folk skansen att uppleva storyn innan Halo Inifinite lanseras.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

@JonasT: "Kräver ett tredjepartskonto: Xbox Live " enligt Steams store page. Vad detta innebär i praktiken vet jag dock ej ännu. Kommer det köras via nån annan launcher eller bara kräva konto för att kunna spela är frågan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Det kommer bli riktigt nice med 4k och allt, bra att dom sprider ut spelen också, MCC till One kändes bara grötigt och så delades online communityt upp bland dom olika spelen. Bättre att släppa som olika spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul men ett orosmoln är att de släpps en och en. Lär kosta betydligt mer att köpa alla än vad det kostar i paket på xbox. Men kul att köra dem igen i 4k istället för 480p respektive 720p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Roligt! Tycker fortfarande mycket om att spela första Halo (Combat Evolved) i flerspelarläge på datorn i Windows eller MacOS. Dock problem i Windows med AMD-grafik då det blir en massa vitt ”flicker” nästan hela tiden. Inte fått rätt på det, så en ny version är välkommen.

Antar att det blir släpp enbart för Windows nu – hoppas MacOS och Linux kommer sen. Jag har kontaktat Feral Interactive.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Som jag väntat!

Men..... "spelen släpps succesivt". Jag är övertygad om att dom gör detta för att dom vill tjäna mer pengar. Men om det blir 600 spänn per spel så är det är dåligt skämt, jag kommer fan inte betala totalt 3600kr för 1-2 decenium gamla spel jag redan spelat. Oavsett hur bra jag tycker Halo är.

På Microsoft store(PC) kostar Master chief collection 299 kronor, troligtvis blir det något liknande pris på Steam (~29.99€?).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@N0tepad @Elloy

Jo, vi får hoppas på det. Men jag vet inte om det är jag som inte riktigt förstår eller om det inte framgår tydligt bara, ska spelen släppas "standalone" eller kommer man köpa hela paketet och sen få vissa av dom tillgängliga till en början bara? Är det det sista så borde priset kunna hållas ner ändå.

Jag blir förvirrad eftersom hela paketet finns listat på Steam och MS Store samtidigt som det påstås att det inte kommer släppas som ett paket utan istället i kronologisk ordning?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@JonasT: "Kräver ett tredjepartskonto: Xbox Live " enligt Steams store page. Vad detta innebär i praktiken vet jag dock ej ännu. Kommer det köras via nån annan launcher eller bara kräva konto för att kunna spela är frågan.

Återstår att se om det är launcherstuket i stil med Uplay eller om man helt enkelt behöver ett Xbox Live-konto för att spela exempelvis multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Återstår att se om det är launcherstuket i stil med Uplay eller om man helt enkelt behöver ett Xbox Live-konto för att spela exempelvis multiplayer.

Exakt, vi får hoppas på det senare helt enkelt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Bästa överraskningen på länge. Bara de inte sätter in något i form med mikrotransaktioner eller betala för att spela online.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har nog citerat fel.

Citeringen är korrekt.

Visa signatur
Permalänk

Hoppas att man kan spela offline utan att det krävs att man har ständig uppkoppling.

Permalänk
Medlem

Yaaaas in my veins!!!1 Med tanke på att man måste logga in på Xbox-konto så kanske dom fixat med Play Anywhere och Cloud Save mot XbOne-versionen även för Steam-användare. Vore väldigt smidigt. Hade aldrig vågat drömma att dom även skulle släppa på Steam. Halo på Linux here we go! GodIsReal.gif

Permalänk

men nice! väntat på denna! drog igenom Combat Evolved Anniversary till 360'n för 10e gången (ish) i förrgår

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Hoppas vi får datum snart så man kan planera semestern!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Jag förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra? Jag skrev bara att exklusiva spel är dåligt för kunderna men bra för företagen. Inget om man behöver Xbox konto eller ej.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Ser framemot att köra Halo Reach på pc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra? Jag skrev bara att exklusiva spel är dåligt för kunderna men bra för företagen. Inget om man behöver Xbox konto eller ej.

Jag förstår nu, du menar att personen citerade dig fel? Jag läste det som att personen citerade Steam/Microsofts hemsida fel.

Visa signatur
Permalänk

Stort "meh" på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Jag förstår nu, du menar att personen citerade dig fel? Jag läste det som att personen citerade Steam/Microsofts hemsida fel.

Ja jag antog att Thelander skulle citera någon annan eftersom infon han gav mig inte hade något med mitt inlägg att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag blev så himla glad när jag fick reda på att The Master Chief Collection äntligen kommer till PC. Jag minns den tid när jag spelade HALO 2 på PC. Det var goda tider och nu är det inte långt kvar tills jag kan göra det igen. Av alla HALO som har släppts så har jag spelat HALO 2 (på PC), HALO 3 (på XBOX) och HALO ODST (på XBOX).

Nu är frågan om min dator kommer orka med det.... (gissar att det kommer gå på medium inställningar för att få minst 60FPS)

Permalänk
Medlem

Hur blir det om man redan äger TMCC till Xbone, med ODST och allt?
Tråkigt om man behöver köpa om samlingen igen, kostade tamigtusan 700 spänn ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Hur blir det om man redan äger TMCC till Xbone, med ODST och allt?
Tråkigt om man behöver köpa om samlingen igen, kostade tamigtusan 700 spänn ändå.

Hittade en trevlig FAQ:

https://www.reddit.com/r/halo/wiki/mcc-pc-and-reach-faq

Om jag har förstått det rätt - Multiplayer kommer funka bra, men du måste köpa spelet via Steam/Microsoft Store om du vill spela single player.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII