Ny Doom-film på gång – Doom: Annihilation

Permalänk
Hedersmedlem

Ny Doom-film på gång – Doom: Annihilation

Tydligen är det en ny Doom-film på gång och resultatet ser... inte så övertygande ut.

Jag låter trailern som släpptes igår tala för sig själv.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Fick känslan av fan-made snarare än en storproduktion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Sjunka ner i soffan med mjukisbraller och baksmälla. Då kanske den är sevärd, samt att den finns inom synfältet på netflix.

Permalänk
Medlem

Tvi. Frågan är ju hur fan ID Software / Bethesda kan gå med på det här.

Skulle bli superglad om det kunde kunna komma en Doom-film som hade riktigt hög budget med bra story dessutom.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lodisen:

Tvi. Frågan är ju hur fan ID Software / Bethesda kan gå med på det här.

Skulle bli superglad om det kunde kunna komma en Doom-film som hade riktigt hög budget med bra story dessutom.

Id Softwares svar på Twitter säger väl allt. Tror inte de vill veta av filmen.

https://twitter.com/DOOM/status/1105216174973960192

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Trailern för denna filmen får ju originalfilmen med The Rock att framstå som en Oscarskandidat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Lodisen: Du menar samma gäng av företag som tyckte att Fallout 76 var en bra satsning ;P

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Relik 📜

Det ser verkligen otroligt dåligt ut. :/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är den inte fake så är den troligen horribel tyvärr.

Bättre minnen än nya filmen:

I NEED SOLDIERS

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakd:

Är den inte fake så är den troligen horribel tyvärr.

Bättre minnen än nya filmen:
https://youtu.be/bG8BWGp5ae4

I NEED SOLDIERS

Hehe jag drog på filmen för jag inte har nå annat att göra

Permalänk
Avstängd

Första filmen var faktiskt bra tyckte jag.

(Edit, alltså den första i serien.)

Lär ju klart se denna också, även om den förmodligen är kass i jämförelse...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Spel som blir film är sällan ett framgångsrecept. Den minst dåliga jag kan komma att tänka på är första silent hill filmen, främst med anledning att den lyckades fånga atmosfären och delar soundtracket med silent hill 2. Men det var ingen oscarskandidat heller direkt. Resident evil filmerna har jag inte sett mer än typ den första som jag tyckte var riktigt kass. Tomb raider är inga höjdare heller. Finns det några undantag som jag har missat måntro?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Resident evil filmerna har jag inte sett mer än typ den första som jag tyckte var riktigt kass. Tomb raider är inga höjdare heller. Finns det några undantag som jag har missat måntro?

Var visserligen 15 år sedan jag såg den första RE men vill minnas att den ändå var hyfsad. Jag var i och för sig halvt kär i Milla Jovovich just då samtidigt som jag lyssnade väldigt mycket på Marilyn Manson...

Så när Milla i en utmanande röd klänning slaktar zombiehundar som gav mig mardrömmar efter att ha spelat RE1 är det svårt för en tonåring att inte gilla det. Speciellt när det sker till detta soundtrack.

Alla andra filmer i serier tyckte jag däremot var riktigt jävla kassa. Fanns väl någon som dög som bängfilm vill jag minnas de andra dög inte ens till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Spel som blir film är sällan ett framgångsrecept. Den minst dåliga jag kan komma att tänka på är första silent hill filmen, främst med anledning att den lyckades fånga atmosfären och delar soundtracket med silent hill 2. Men det var ingen oscarskandidat heller direkt. Resident evil filmerna har jag inte sett mer än typ den första som jag tyckte var riktigt kass. Tomb raider är inga höjdare heller. Finns det några undantag som jag har missat måntro?

Final Fantasy och Warcraft var inte dåliga filmer. Tomb Raider får väl ses som hyfsad. Sedan finns ju alltid Mortal Combat som är så dålig att den blir bra.

Skickades från m.sweclockers.com