Galaxy S10, plocka bort skärmskydd eller inte?

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt skärmskydd, tycker det förstör mycket av bilden och upplevelsen. Sen känns det i min mening lustigt att använda. Nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag har självfallet köpt S10+ versionen, annat vore ju konstigt.

Sen vet jag inte om du märkte det men telefonen i YouTube videon är en S8a eller S9a och inte en S10+.

Personligen köper jag oftast lilla modellen, så det är väl inte speciellt konstigt att länka till den. Fanns ju även till S10+.

Jo, men företaget har väl gjort videon innan S10:an släpptes. Det är väl mer principen där man ser hur det nya skyddet Ultra Clear täcker hela skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smirnoffs:

Personligen köper jag oftast lilla modellen, så det är väl inte speciellt konstigt att länka till den. Fanns ju även till S10+.

Jo, men företaget har väl gjort videon innan S10:an släpptes. Det är väl mer principen där man ser hur det nya skyddet Ultra Clear täcker hela skärmen.

Ber hemskt mycket om ursäkt, ser nu att jag inte skrev att jag äger S10+ (vilket jag först trodde att jag gjorde). Inte så lätt för dig att veta vad jag har och inte har.

Precis, principen ser grym ut i videon och jag önskar att så var fallet med displayskyddet till S10+ men tyvärr är så inte fallet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har problem med skal och skärmskydd? Körde spigen och zagg på min s8+ , nu spigen på min s10+ och problemet är att när man trycker på volymknapparna släpper skärmskyddet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbolax:

Är det någon mer som har problem med skal och skärmskydd? Körde spigen och zagg på min s8+ , nu spigen på min s10+ och problemet är att när man trycker på volymknapparna släpper skärmskyddet...

Tappar man inte sin telefon i marken med jämna mellanrum så tycker jag att Nudients skal är trevliga. Ger lite bättre grepp men är tunna som tusan. Jag kör visserligen utan skärmskydd sedan HTC8.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har min mobil i ett fodral. Ger väldigt bra skydd. Jag förstår inte varför inte alla använder det.

https://www.mytrendyphone.eu/images/Vertical-Flip-Case-for-Samsung-Galaxy-S8-Black-01042017-02-p.jpg

fult och otympligt. jag har aldrig tappat min telefon och krossat glaset och älskar känslan när telefonen glider lätt ned i fickan.

ska man köra fodral till telefonen så spelar det ingen roll hur telefonen ser ut.

lite likadant med folk som vill ha snygga komponenter i sitt chassi utan glas sida/sidor. helt meningslöst. eller varför inte köpa en fräck sportbil och låsa in den i garaget, eller kanske paketera in den i en kartong?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

fult och otympligt. jag har aldrig tappat min telefon och krossat glaset och älskar känslan när telefonen glider lätt ned i fickan.

ska man köra fodral till telefonen så spelar det ingen roll hur telefonen ser ut.

lite likadant med folk som vill ha snygga komponenter i sitt chassi utan glas sida/sidor. helt meningslöst. eller varför inte köpa en fräck sportbil och låsa in den i garaget, eller kanske paketera in den i en kartong?

Nu köper ju inte jag en telefon för att den ska vara snygg, utan för att den ska vara funktionell.

Det är svårt att bortse från det faktum att en stor andel av alla telefoner jag ser andra ha, har spruckna skärmar.

Skyddet ger dessutom mycket bättre grepp om telefonen, så den blir bekvämare att hålla i, i stället för de rakknivsvassa kanterna som Samsung har på sina "Edge"-modeller.

"Locket" har aldrig varit i vägen för mig, men så har jag flipvariant, inte sån som ser ut som en bok. Bokvarianten håller jag med om är bökig och otymplig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Ja om man är en klumpeduns så vi som vet hur man är försiktig med sina telefoner och inte är korkade och lägger den med skärmen neråt behöver inget plastskydd på framsidan. Dessutom säljer jag aldrig vidare mina telefoner så andrahandsvärdet är oviktigt. Jag har fortfarande kvar alla mina gamla smartphones i deras originallåda i byrån

Då är du ett undantag, folk som inte använder skydd (framförallt skärmskydd) har nästan alltid telefoner med repor. Man behöver inte vara en klumpeduns för att få lite repor, de kan ske genom att du t.ex. tar upp och stoppar ner den i fickan hela tiden. Har haft skärmskydd på nästan alla mina telefoner och skärmen har sett ut som den gjorde dag 1 på samtliga.

Dessutom så finns det skal som enligt mig är mycket snyggare än telefonen och gör den inte speciellt mycket tjockare heller.

Men eftersom du verkar spara alla dina telefoner så verkar ju detta inte vara ett problem

Permalänk
Medlem

Morsan förlängde sitt abonnemang & fick en S10 till bra pris. Det första jag sa var att köra utan skydd ;), skydd är bara för klantskallar... dagen efter fikade hon med en väninna & missade fickan i handväskan, så luren landade på kullersten... resultatet blev en stor spricka i glaset eller vad det nu är på baksidan, sen åkte hon och köpte ett sånt genomskinligt gummifodral ;O

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

Morsan förlängde sitt abonnemang & fick en S10 till bra pris. Det första jag sa var att köra utan skydd ;), skydd är bara för klantskallar... dagen efter fikade hon med en väninna & missade fickan i handväskan, så luren landade på kullersten... resultatet blev en stor spricka i glaset eller vad det nu är på baksidan, sen åkte hon och köpte ett sånt genomskinligt gummifodral ;O

Själv anser man att det är bara idioter som kör utan skydd. Kört plastskydd på min S5, S7 edge, S8 och S9 och Ledcover till dem och det har inte förstört känslans att använda telefonen eller bilden och de sitter hur bra som helst och har nog varit räddning för telefonen de gångerna de har sluntit ur handen på en.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

En annan fråga, eller rättare sagt två.
När jag pratar i telefon så känns den här (jämfört med min gamla S6) otroligt känslig för hur jag håller telefonen, flyttar jag den bara minimalt så går det knappt höra vad folk säger så jag måste hitta rätt placering och sen hålla telefonen exakt där. Ska det vara så?

Hänger ihop med vattentätheten. Har samma problem med min S8+ och upplevde exakt samma sak när jag gick från S6 till S8+. Se det positivt. Du får en GoPro med på köpet - som dessutom filmar bättre.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Själv anser man att det är bara idioter som kör utan skydd. Kört plastskydd på min S5, S7 edge, S8 och S9 och Ledcover till dem och det har inte förstört känslans att använda telefonen eller bilden och de sitter hur bra som helst och har nog varit räddning för telefonen de gångerna de har sluntit ur handen på en.

jo finns rätt bra skydd nuförtiden, själv kör jag utan på min iPhone8... har aldrig tappat den, men det kan ju hända...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har min mobil i ett fodral. Ger väldigt bra skydd. Jag förstår inte varför inte alla använder det.

https://www.mytrendyphone.eu/images/Vertical-Flip-Case-for-Samsung-Galaxy-S8-Black-01042017-02-p.jpg

Varför? har en gummerad baksida för att min telefon är hal baktill skulle aldrig i hela mitt liv köpa ett fodral med en irriterande flip flärp trams och har ännu inte spräckt en enda skärm och kört "smartphones" med pekskärm sen 2008 nu och inga skärmskydd visst mina äldre telefoner blev repiga på skärmen men sen jag köpte nexus 5 som hade gorilla glas 3 tror jag har jag inte lyckats få några repor.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Svårt att förmedla över text men det var menat med glimten i ögat. Jag har själv en s8 och om man inte kostar på sig ordentligt så går det knappt att använda glasskydd. Jag har gått igenom i princip hela elgigantens sortiment och antingen så släpper glaset inom 2 veckor eller så tappar du all touch i kanterna och detta är inte en isolerad upplevelse. Det är ett av de stora irritationsmomenten med att samsung envisas med sina börja skärmar.
Däremot kan man, som sagt, köpa de dyrare varianterna.
Plastskydd tänker jag inte ändra min åsikt om däremot, de är en dödssynd som förstör all premiumkänsla som gick att få.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har lärt mig att älska mitt plastskydd till min s9+ ! DET GÅR!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Varför? har ett gummerad baksida för att min telefon är hal baktill skulle aldrig i hela mitt liv köpa ett fodral med en irriterande flip flärp trams och har ännu inte spräckt en enda skärm och kört "smartphones" med pekskärm sen 2008 nu och inga skärmskydd visst mina äldre telefoner blev repiga på skärmen men sen jag köpte nexus 5 som hade gorilla glas 3 tror jag har jag inte lyckats få några repor.

Så bra då. Men väldigt många får spräckta skärmar. Det är ett fritt land och du får använda din mobil utan hur mycket du vill!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Skyddet ger dessutom mycket bättre grepp om telefonen, så den blir bekvämare att hålla i, i stället för de rakknivsvassa kanterna som Samsung har på sina "Edge"-modeller.

Rakknivsvassa kanter? Min S10 har mjuka och nästintill okännbara övergångar från frontglas till aluminiumsidor och vidare till glasbakstycket. Har du verkligen ens hanterat en av Samsungs nyare telefoner?

Visst kan man skydda sin telefon om man vill öka stöttåligheten och greppet något, men jag är nog inte ensam om att vilja kunna se min telefon från alla håll i all sin prakt när jag betalat nästan 10.000 kronor för den. Jag kan hålla med om att den är aningen för hal för att jag ska vara helt trygg men jag kan ju helt enkelt lära mig att tänka på det och se till att ha bra grepp om den när jag hanterar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Rakknivsvassa kanter? Min S10 har mjuka och nästintill okännbara övergångar från frontglas till aluminiumsidor och vidare till glasbakstycket. Har du verkligen ens hanterat en av Samsungs nyare telefoner?

Visst kan man skydda sin telefon om man vill öka stöttåligheten och greppet något, men jag är nog inte ensam om att vilja kunna se min telefon från alla håll i all sin prakt när jag betalat nästan 10.000 kronor för den. Jag kan hålla med om att den är aningen för hal för att jag ska vara helt trygg men jag kan ju helt enkelt lära mig att tänka på det och se till att ha bra grepp om den när jag hanterar den.

Har själv en S8, så hyfsat ny. Obekvämt tunna och skarpa kanter. Men jag har bara min ur fodralet när jag ska torka av lite damm.

Som sagt, du får använda telefonen hur du vill. Jag skulle aldrig använda en mobil utan dubbelsidigt skydd, men jag får ju ändå lite skadeglädje att njuta av när jag ser andra med trasiga skärmar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Aldrig använt skärmskydd då ja tycker det förstör telefonen och känslan i skärmen.

Har alla mina mobiler i originalkartong i ett skåp, ända från Nokia 3310 -> Sony Ericsson -> Sony och alla ser nya ut. Tycker det är kul att se utvecklingen från liten tegelsten till vik och flip och smart.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Hänger ihop med vattentätheten. Har samma problem med min S8+ och upplevde exakt samma sak när jag gick från S6 till S8+. Se det positivt. Du får en GoPro med på köpet - som dessutom filmar bättre.

Men jag vågar ju inte låta vatten komma på en! Jag har aldrig ägt en vattentät telefon så jag tvekar på att lita på det haha. Galaxy S5an var väl första av Samsungs flaggskepp som var vattentät va? Och S6an var det inte, men alla efter den har varit mer eller mindre vattentåliga.

Permalänk
Medlem

Hört att det inte ska vara det bästa kvalitetsskyddet men om det inte stör dig eller gör ngt sämre så låt det vara kvar?

Jag fick ett förmonterat på min P20 Pro av Huawei och finns ingenting att klaga på, tvärtom är jag extra tacksam för det, samt att det följde med ett genomskinligt gummi "skal" som jag använder med. Skulle dock ALDRIG vilja ha ngt plånboksfodral eller liknande.

Dock kan jag rekommendera att ALLTID sätta på inställningen inne i display menyn som heter TOUCH SENSITIVITY. Då kommer det fungera bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nu köper ju inte jag en telefon för att den ska vara snygg, utan för att den ska vara funktionell.

Det är svårt att bortse från det faktum att en stor andel av alla telefoner jag ser andra ha, har spruckna skärmar.

Skyddet ger dessutom mycket bättre grepp om telefonen, så den blir bekvämare att hålla i, i stället för de rakknivsvassa kanterna som Samsung har på sina "Edge"-modeller.

"Locket" har aldrig varit i vägen för mig, men så har jag flipvariant, inte sån som ser ut som en bok. Bokvarianten håller jag med om är bökig och otymplig.

Då finns det billigare och bättre(mindre bloat) modeller. Jag anser att den blir mindre funktionell med ett stort skal runt sig och mer omständig på alla sätt.
Bara för att alla andra är oaktsamma med sin telefon behöver man själv inte vara det. Alla undrar hur jag inte spräckt min skärm någon gång, tyvärr är det nästan som en regel idag. Min s7a ser nästan ny ut. Bara hemknappen i pladt som är repig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Då finns det billigare och bättre(mindre bloat) modeller. Jag anser att den blir mindre funktionell med ett stort skal runt sig och mer omständig på alla sätt.
Bara för att alla andra är oaktsamma med sin telefon behöver man själv inte vara det. Alla undrar hur jag inte spräckt min skärm någon gång, tyvärr är det nästan som en regel idag. Min s7a ser nästan ny ut. Bara hemknappen i pladt som är repig.

Skickades från m.sweclockers.com

Men varför skulle jag välja en mycket sämre telefon för att kunna ha den skallös? Och en oskyddad glasyta är lika sprickbenägen oavsett om mobilen kostar 600 kr eller 6000 kr. Glas ÄR extremt sprött, det går inte att komma ifrån. Inom en snar framtid hoppas jag att mobiltillverkarna tar sitt förnuft till fånga och börjar använda plast i stället för glas, men jag inser att de säljer bättre när folk köper ersättningsmobiler för att de spräckt glaset, så det blir aldrig av.

Men för mig blir mobilen MER funktionell med skydd på, eftersom jag kan hantera den mycket snabbare, smidigare och inte behöver lägga tid och fingerfärdighet på att ta upp och hålla den helt rätt hela tiden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men varför skulle jag välja en mycket sämre telefon för att kunna ha den skallös? Och en oskyddad glasyta är lika sprickbenägen oavsett om mobilen kostar 600 kr eller 6000 kr. Glas ÄR extremt sprött, det går inte att komma ifrån. Inom en snar framtid hoppas jag att mobiltillverkarna tar sitt förnuft till fånga och börjar använda plast i stället för glas, men jag inser att de säljer bättre när folk köper ersättningsmobiler för att de spräckt glaset, så det blir aldrig av.

Men för mig blir mobilen MER funktionell med skydd på, eftersom jag kan hantera den mycket snabbare, smidigare och inte behöver lägga tid och fingerfärdighet på att ta upp och hålla den helt rätt hela tiden.

Jag är snabbare utan skal med min. Behöver inte vara sämre för att den är billigare och fulare? Sony har sina senaste compact mobiler i plast. Att framsidan är i glas går inte komma ifrån dock än iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Men jag vågar ju inte låta vatten komma på en! Jag har aldrig ägt en vattentät telefon så jag tvekar på att lita på det haha. Galaxy S5an var väl första av Samsungs flaggskepp som var vattentät va? Och S6an var det inte, men alla efter den har varit mer eller mindre vattentåliga.

Från S8 så är dom totalt vattentäta, innan bara vattentåliga, dvs lätt regn typ. Jag har dykt med min telefon flera gånger och den fungerar klockrent. Även bytt glasbaksidan själv och den håller tätheten hur fint som helst efter det med. Simma på bara

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av smirnoffs:

Fel, det finns flera skärmskydd som fungerar med fingeravtrycksläsaren. Googla.

"InvisibleShield Ultra Clear is specifically designed to work with the ultrasonic fingerprint scanner and delivers advanced impact and scratch protection for the Samsung Galaxy S10 and S10+"
https://www.globenewswire.com/news-release/2019/02/21/1739020...

nu pratade han ju dock om skärmskydd i glas inte någon plast liknande material som ultra clear använder.. så Fel på dig med

Permalänk
Medlem

Jag fick hem min S10+ för ett par veckor sen. Jag har alltid tagit bort plastskyddet på nya telefoner. Köpte i förra vecka denna;
https://www.themobilestore.se/caseme-planboksfodral-av-lader-...

Finns även för S10 o S10E
https://www.themobilestore.se/caseme-planboksfodral-av-lader-...
https://www.themobilestore.se/caseme-planboksfodral-av-lader-...

Finns i olika färger men jag köpte en blå. Ganska billig också. Nu har jag lagt min bakfickeplånbok bakom mig!

Visa signatur

💻 Asus ROG GL703GE | 17,3" | Intel® i5-8300H 2.30 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce GTX 1050Ti - 4 GB | 256 GB SSD & 256 GB SSD
💻 Asus ROG G74SX | 17,3" | Intel® i7-2630QM 2.20 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce® GTX 560M - 3GB | 500 GB SSD
💻 Acer Aspire A515-45 | 15,6" | AMD Ryzen 5 5500U 2.40 GHz x 6 | 16 GB | Intel Iris Xe Graphics - 4 GB | 512 GB SSD & 250 GB SSD
💻 HP ProBook 6570b | 15,6" | Intel® i3-3110M 2.40 GHz x 2 | 4 GB | Intel® HD Graphics 4000 - 1792 MB | 1TB HDD
📱 Samsung S21 Ultra 5G | 📱 Samsung S8+ | 🖨️ Creality Ender-3 S1 Pro (3D-skrivare)

Permalänk

Vilket är egentligen de bästa skärmsyddet för typ S9-10 som har curved display? De är ju att föredra att inte köra skal, håller helt med.