Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.6.1

Jag har fixat en bugg som gjorde att HTML-kod inte syntes korrekt vid förhandsgranskning av foruminlägg – till exempel om inlägget, likt detta, nämnde <span>-taggen eller <!DOCTYPE html>.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Kom på en funktion som kanske skulle vara bra i vissa sammanhang.
Om man lägger till en liten pil eller texten "upp" när man kommer längst ner i en forumtråd. Ungefär som Inet har på sin sida. Kanske inte behövs alltid, men saknar det.

Skrivet av MacAllan:

@Alling: Har ett önskemål om det går att fixa med BSC.
Att få alla flikarna "Översikt" till "Sök i forumet" även längst ner i varje tråd, alternativt en länk "Tillbaka till toppen".
Blir ett jäkla scrollande ibland när man gjort en post som hamnar längst ner innan sidbyte i tråden.

Har lagt till en sådan länk. Installera Better SweClockers Nightly om ni vill prova.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Har lagt till en sådan länk. Installera Better SweClockers Nightly om ni vill prova.

Superbra, men det verkar som Nightly-länken inte fungerar? Fick det inte att funka iaf. (provat utan punkten i slutet också)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Superbra, men det verkar som Nightly-länken inte fungerar? Fick det inte att funka iaf. (provat utan punkten i slutet också)

.js ska det sluta på.
https://simonalling.se/userscripts/develop/better-sweclockers...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Så smart är ju inte jag. tack... Nu fungerar allt som det ska. @Alling löste det. Gött!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Superbra, men det verkar som Nightly-länken inte fungerar? Fick det inte att funka iaf. (provat utan punkten i slutet också)

Ja, det där var ju en av århundradets sämsta länkar. Ingen aning om vad som hände där, men den är fixad nu.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att implementera DDG istället för "Sök med Google"? Jag skulle hellre uppskatta det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Har lagt till en sådan länk. Installera Better SweClockers Nightly om ni vill prova.

Har installerat nightlyn men hittar inte "back to top".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Har installerat nightlyn men hittar inte "back to top".

Den visas bara om det är lång tråd som visas märkte jag. Skulle nog vilja den hela tiden där kanske.

Edit: bredvid * som är vid antal sidor

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MacAllan:

Har installerat nightlyn men hittar inte "back to top".

Skrivet av Lagers:

Den visas bara om det är lång tråd som visas märkte jag. Skulle nog vilja den hela tiden där kanske.

Edit: bredvid * som är vid antal sidor

Stämmer. Better SweClockers fungerar i allmänhet så att de flesta modifikationer av sidans innehåll har ett visst element som explicit dependency; i detta fall knappen ». Jag tänkte inte på att den inte finns i alla trådar. Fixar detta när jag får tid.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Stämmer. Better SweClockers fungerar i allmänhet så att de flesta modifikationer av sidans innehåll har ett visst element som explicit dependency; i detta fall knappen ». Jag tänkte inte på att den inte finns i alla trådar. Fixar detta när jag får tid.

Hittade den nu om jag gick tillbaka en sida, men som du är inne på så fyller den ingen direkt funktion om den är beroende av >> knappen som inte finns på sista sidan i någon tråd.

Permalänk
99:e percentilen

@Lagers och @MacAllan, nu ska länken vara fixad. Jag designade samtidigt om den, då jag inte lyckades få den att passa in bra bland sidbläddringsknapparna.

Den finns ännu bara i Nightly.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

@Lagers och @MacAllan, nu ska länken vara fixad. Jag designade samtidigt om den, då jag inte lyckades få den att passa in bra bland sidbläddringsknapparna.

Den finns ännu bara i Nightly.

Perfekt, nu syns den hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

@Lagers och @MacAllan, nu ska länken vara fixad. Jag designade samtidigt om den, då jag inte lyckades få den att passa in bra bland sidbläddringsknapparna.

Den finns ännu bara i Nightly.

Superbra! Kommer använda den mycket

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Testpilot

@Alling Du, BetterSweclockers verkar ha ballat ur efter uppdatering som Sweclockers rullat ut igår (25/06-19). Har gjort en tråd om det som beskriver problemet (detta var innan jag kom på att det var pluginet som strulade).

Länk till tråden:
#17957352

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Yatagarasu:

@Alling Du, BetterSweclockers verkar ha ballat ur efter uppdatering som Sweclockers rullat ut igår (25/06-19). Har gjort en tråd om det som beskriver problemet (detta var innan jag kom på att det var pluginet som strulade).

Länk till tråden:
#17957352

Suveränt att du upptäckte detta! Lyckas inte återskapa det just nu i Firefox, men ska undersöka det vid tillfälle. Tills vidare kan du prova att inaktivera Fråga vid navigering från redigeringsläge.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

@Alling Du, BetterSweclockers verkar ha ballat ur efter uppdatering som Sweclockers rullat ut igår (25/06-19). Har gjort en tråd om det som beskriver problemet (detta var innan jag kom på att det var pluginet som strulade).

Länk till tråden:
#17957352

Skrivet av Alling:

Suveränt att du upptäckte detta! Lyckas inte återskapa det just nu i Firefox, men ska undersöka det vid tillfälle. Tills vidare kan du prova att inaktivera Fråga vid navigering från redigeringsläge.

Det har varit så länge i Edge Dev och trycker man på "Leave/Lämna" så funkar allt som vanligt och posten/ändringarna blir sparade.
Kommer inte ihåg om det även blir så i vanliga Edge, jag har aldrig reflekterat över att det var förknippat med BSC utan trott det var webbläsaren i sig.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MacAllan:

Det har varit så länge i Edge Dev och trycker man på "Leave/Lämna" så funkar allt som vanligt och posten/ändringarna blir sparade.
Kommer inte ihåg om det även blir så i vanliga Edge, jag har aldrig reflekterat över att det var förknippat med BSC utan trott det var webbläsaren i sig.

Tanken är att den rutan inte ska komma upp när man sparar eller förhandsgranskar inlägget, utan bara när man navigerar bort från sidan på ett sätt som gör att inlägget kan gå förlorat. Det är knepigare än man kan tro att få till det; uppenbarligen behövs mer arbete. Det har hänt mig flera gånger att rutan kommit upp vid fel tillfälle, och det är naturligtvis irriterande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MacAllan:

Det har varit så länge i Edge Dev och trycker man på "Leave/Lämna" så funkar allt som vanligt och posten/ändringarna blir sparade.
Kommer inte ihåg om det även blir så i vanliga Edge, jag har aldrig reflekterat över att det var förknippat med BSC utan trott det var webbläsaren i sig.

Använder inte ens Edge utan använder Chrome (senaste i skrivande stund), vilket gör det ännu roligare

Skrivet av Alling:

Tanken är att den rutan inte ska komma upp när man sparar eller förhandsgranskar inlägget, utan bara när man navigerar bort från sidan på ett sätt som gör att inlägget kan gå förlorat. Det är knepigare än man kan tro att få till det; uppenbarligen behövs mer arbete. Det har hänt mig flera gånger att rutan kommit upp vid fel tillfälle, och det är naturligtvis irriterande.

Kan tänka mig att det är lite klurigt, men ville uppmärksamma det hela iaf!

Älskar BSC, men har tyvärr fått stänga av det temporärt då jag inte kan göra inlägg/trådar utan att den poppar upp konstant (saknar mitt DarkTheme och genvägar..)

Skrivet av Alling:

Suveränt att du upptäckte detta! Lyckas inte återskapa det just nu i Firefox, men ska undersöka det vid tillfälle. Tills vidare kan du prova att inaktivera Fråga vid navigering från redigeringsläge.

Ska testa detta, återkommer!
EDIT: Det verkar fungera när man slår av det.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.7.0

Fråga vid navigering från redigeringsläge bör fungera som den ska nu. Tack till @Yatagarasu och @MacAllan!

Denna version inkluderar även andra buggfixar samt ändringar i funktionaliteten. Det tydligaste tillägget i funktionsväg är en länk till toppen av sidan, som @Lagers och @MacAllan föreslog och som har funnits i Nightly ett tag.

Ni bör kunna tvinga en uppdatering i Violentmonkey/Tampermonkey om ni vill ha v3.7.0 direkt. Återkom gärna med hur det funkar!

Förlåt, jag kunde inte motstå. Här är den riktiga länken.

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.8.0

Nere för underhåll är tillbaka! Gå in i inställningarna och sök efter just den frasen, så hittar ni inställningen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är omvandling av mobil-länken till vanlig text trasig? Får det ej att funka, m.sweclockers.com stannar som länk oavsett om jag slår inställningen av och på flera gånger. Kör senaste tampermonkey på safari på mac

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av breakwin:

Är omvandling av mobil-länken till vanlig text trasig? Får det ej att funka, m.sweclockers.com stannar som länk oavsett om jag slår inställningen av och på flera gånger. Kör senaste tampermonkey på safari på mac

Vad menar du exakt? Har kollat (med hjälp av det för ändamålet avsedda testinlägget) i Firefox och Chrome på NixOS, Safari på iOS och Firefox på Android, och det fungerar*. Kan du beskriva hur du återskapar problemet?

* I Firefox på Android omvandlas dock inte länkarna med versaler (HTTPS://M.SWECLOCKERS.COM) eller bildlänken.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Jag har nog missförstått vad den gjorde. Jag trodde att den omvandla länk till "vanlig text"/oklickbar länk. Men nu när jag fattar vad den gör så funkar den som den ska. tack för otroligt bra arbete

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

En funktion som jag gärna vill se är att "meddelande" knappen uppe till höger uppdateras utan att behöva uppdatera hela hemsidan. T.ex att det kommer en notifikation genom chrome eller att knappen blir orange "meddelande+" när nytt meddelande har kommit. Vet ej om det var bra förklarat eller hur svårt det hade varit att implementera

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av breakwin:

En funktion som jag gärna vill se är att "meddelande" knappen uppe till höger uppdateras utan att behöva uppdatera hela hemsidan. T.ex att det kommer en notifikation genom chrome eller att knappen blir orange "meddelande+" när nytt meddelande har kommit. Vet ej om det var bra förklarat eller hur svårt det hade varit att implementera

Bra förklarat. Men såvitt jag vet skulle man vara tvungen att med jämna mellanrum göra en AJAX-förfrågan till typ https://sweclockers.com i bakgrunden för att se om ett nytt meddelande inkommit. (@Klorixx kan säkert bekräfta eller dementera detta.) Min känsla är att det vore att missbruka sajten på ett sätt som inte är tänkt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alling:

Bra förklarat. Men såvitt jag vet skulle man vara tvungen att med jämna mellanrum göra en AJAX-förfrågan till typ https://sweclockers.com i bakgrunden för att se om ett nytt meddelande inkommit. (@Klorixx kan säkert bekräfta eller dementera detta.) Min känsla är att det vore att missbruka sajten på ett sätt som inte är tänkt.

Någonting sånt skulle man väl behöva göra, däremot kommer det vara lite cache lager ivägen för att ändå få det helt direkt, så det skulle ändå röra sig om viss delay.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

@Alling

Vad tror du om att bredda artiklarna till samma bredd som forumet?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av m4gnify:

@Alling

Vad tror du om att bredda artiklarna till samma bredd som forumet?

Säkert görbart, men inte helt trivialt, med tanke på sajtens layout. Men du kan alltid lägga in egen CSS. Om du får till något snyggt, posta gärna koden här!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

@Alling

Vad tror du om att bredda artiklarna till samma bredd som forumet?

Jag har en fork med den funktionen (och som bonus får man in hela hemsidan i halvt fönster på en 1920 pixlar bred skärm också!). Här kan du se vad jag kör för CSS för att få till det. Om det finns intresse och @Alling tycker det är en bra ide kan jag uppdatera min fork (är ändå på tiden att jag får en nyare version) och skicka ett PR på funktionen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.