Permalänk

Thermaltake core x9.

https://www.thermaltake.com/Chassis/Cube_Case_/Core/C_0000256...

Så det finns plats för en vetting custom loop.

Permalänk

540 x 230 x 575mm
"Lagom är bäst"

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Skulle nästan behövas ett til vall, har ett define c, det är ju 22 liter mindre än ett R6, så litet ATX chassi är det jag kör med men får väl rösta på miditower ^^

Samma för min del. kör ett väldigt kompakt ATX chassi som är i storleken med ITX chassit Define Nano S i volym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av go64:

Rajintek Thetis för att den är liten och snygg. Mest för att den är liten......

Samma här, riktigt nöjd även ventilationen har sina brister. Hade kunnat haft insuget i fronten istället för toppen t.ex.

Permalänk
Medlem

Moderkortslåda sedan nån månad tillbaks och fram tills nya ryzen släpps :/ efter datorn förtidspensionerade sig senast.

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ett BeQuiet 900 Dark Base Pro med orange detaljer. Måste vara ett full tower. Riktigt snyggt med trådlös laddning. Väl ventilerat och gott om utrymme.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Skrivmaskin

Kör Miditower och just nu budgetmodellen Fractal Design Focus G, för att kunna rymma ATX-moderkortet och den åldrande 5,25-tumsenheten i fronten. När det blir dags att uppgradera hela plattformen tänker jag satsa på Micro ATX, tillsammans med ett fysiskt mindre och mer påkostat chassi

Permalänk
Medlem

Hade ett stort deepcool genome men har nu bytt ut det mot ett lite mindre corsair 400c. Ljudnivån är låg och datorn tar ingen plats men fy sjutton vad jobbigt det var att få in ett 1080ti och radiator. Tror jag har drygt 2 mm mellan gpu och radiator...

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande på mitt gamla fractal design R.2.

Chassit har varit med om mycket och har lite bucklor överallt :). Kanske dags att byta ut skiten.

Sedan har jag min server(i sign). Lenovo C30, stort som satfläsk.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Inaktiv

Jag kör med ett Raijintek Metis plus.

Innehåll: Asus rog Strix z370i, 9700K, Noctua D15S, 32GB 3200MHz, 2st 500Gb SSD och ett Evga GTX 1080 SC samt ett Corsair sf600w.

Permalänk

Ett jättegammalt midtower från Corsair

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk

Stort bamse chassi från Cooler Master. Tänkt flera år nu, att när datorjäveln dör. Då jäklar blir det nya grejor. Så dammattan var ganska tjock på Sniper chassit, när jag läste att Zen 2, blir PCIe-4. Damsög chassit för första gången på typ 24 månader. För nu vill jag att den "överlever" fram till zensommaren faktiskt 😁 eller om det blir försommaren den släpps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk

BitFenix Prodigy lite stort men inte hittat något i klass med det.

Permalänk

Nano S, för att jag ledsnade, efter många år på stora chassin som var tunga att flytta på.
nästa gång blir det ännu mindre.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Klockrent ju! Och faktumet att det verkar som att Fractal tog konceptet från just ditt galleri också. Så man tackar för att du fick den idén den dagen!

Jepp, de blev taggade i kommentarsfältet. #15494109
Jag har faktiskt blivit sponsrat med ett Meshify jag ska bygga ny dator i. Jag frågade om jag kunde få ett chassi och svaret var i stort sett "Självklart, vill du ha fler saker?".

Permalänk
Medlem

Thermaltake x71, full custom loop. Ett av dem få chassin som sväljer 3 större rads (2*360+420) med vettig prislapp

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Mitx samt atx. Lite komiskt dock är att datorn som används mest är våran "hdmi sticka" som är inkopplad i våran tv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Fractal Design Core, mycket nöjd

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 USB3 | CPU: AMD Ryzen 5950X | Ram: G.Skill Neo CL16 3600MHz 64GB | Moderkort: Asus Pro WS X570-Ace | Disk: WD BLACK SN850 2TB, Samsung 970 EVO 1TB, Seagate BarraCuda 4TB | Grafikkort: Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition | CPU Kylare: Noctua NH-D15: | Nätaggregat: Corsair RM850X V2 850W | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har ett Jonsbo U2, är nöjd med det. Det kan vara lite smått att arbeta med men med slutresultatet så är det värt det.
Kan ju också hjälpa att inte ha för många hårddiskar...

Skrivet av pv2b:

Snyggt! Får det plats en riktigt nätdel (som tar 230V in) också?

Vad för annan nätdel än en som fungerar på 230V finns det menar du?
I staterna så har du 110V men det är fortfarande dom samma enheterna.

Eller finns det idag nätagg som kör på 12V?
Nä, det kan inte fungera särskilt bra (tänker mest högt)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

Har ett Jonsbo U2, är nöjd med det. Det kan vara lite smått att arbeta med men med slutresultatet så är det värt det.
Kan ju också hjälpa att inte ha för många hårddiskar...

Vad för annan nätdel än en som fungerar på 230V finns det menar du?
I staterna så har du 110V men det är fortfarande dom samma enheterna.

Eller finns det idag nätagg som kör på 12V?
Nä, det kan inte fungera särskilt bra (tänker mest högt)

Japp! Det finns. Jag har sett datorer som har en AC/DC-nätdel som är extern, som drar ner till en lägre DC-spänning, och sedan sätter in en DC/DC-nätdel inuti själva chassit för att få ner spänningarna till de olika spänningarna som behövs i datorn.

Rätt ovanligt bland stationära (även om jag sett det på vissa mITX-lådor, vilket jag tycker är fusk). Men det är så det är löst i exakt alla laptops (dock med ett batteri mellan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Japp! Det finns. Jag har sett datorer som har en AC/DC-nätdel som är extern, som drar ner till en lägre DC-spänning, och sedan sätter in en DC/DC-nätdel inuti själva chassit för att få ner spänningarna till de olika spänningarna som behövs i datorn.

Rätt ovanligt bland stationära (även om jag sett det på vissa mITX-lådor, vilket jag tycker är fusk). Men det är så det är löst i exakt alla laptops (dock med ett batteri mellan).

Denna lösningen kan ju enbart funger på strömsnåla byggen, ampere måste ju skena iväg annars.

Så om ja förstår dig rätt så har du en 230V ut från väggen, så till en transformator, och så slutligen till en slags transformator/omvandlare enhet inuti chassit som på så vis kan vara väldigt liten?

Vet du vad spänningen ligger på för denna lösningen?
Jag har aldrig varit borta i det för.

Men logiskt sätt så borde det finnas 12V rakt in i moderkortet som inmat och som så ger ut ström till hela systemet. (stationärt strömsnåla system då)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

Denna lösningen kan ju enbart funger på strömsnåla byggen, ampere måste ju skena iväg annars.

Så om ja förstår dig rätt så har du en 230V ut från väggen, så till en transformator, och så slutligen till en slags transformator/omvandlare enhet inuti chassit som på så vis kan vara väldigt liten?

Vet du vad spänningen ligger på för denna lösningen?
Jag har aldrig varit borta i det för.

Men logiskt sätt så borde det finnas 12V rakt in i moderkortet som inmat och som så ger ut ström till hela systemet. (stationärt strömsnåla system då)

Osäker på detta, men en nätdel med 19V inspänning länkades tidigare.

Hur som, nu är risken att vi hamnar lite väl mycket offtopic i den här tråden som egentligen handlar om chassistorlek om vi ska ha en längre diskussion om detta, så jag tycker vi drar ett streck i den här diskussionen i den här tråden.

Det jag menade med min kommentar var mest bara att jag tycker att det är fusk om man gör ett chassi mindre genom att bara göra nätdelen extern.

Permalänk
Medlem

Kör sedan ett år tillbaka HDPLEX H5 2nd gen. Ytterdimensionerna väger in på 12,4l, dubbelt så stor som mitt föregående chassi (Streacom FC5 Evo). Men storleken har mest med kylningen att göra då det är ett passivchassi, krävs lite metall för att kyla ett GTX1060 och en Ryzen 1600

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Framförallt luftflödet från fronten. Verkligen helt värdelöst. Det blir till att ghettomodda lite när jag får tid (borra några större hål och täta med någon form av nät så att inte dammet kommer in).

Aha, jag märker ingen större skillnad på temps från mitt förra chassi.
Har en 280mm radiator i fronten och den verkar inte ha något krångel med att dra in tillräckligt med luft.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Har ett Jonsbo U2, är nöjd med det. Det kan vara lite smått att arbeta med men med slutresultatet så är det värt det.
Kan ju också hjälpa att inte ha för många hårddiskar...

Vad för annan nätdel än en som fungerar på 230V finns det menar du?
I staterna så har du 110V men det är fortfarande dom samma enheterna.

Eller finns det idag nätagg som kör på 12V?
Nä, det kan inte fungera särskilt bra (tänker mest högt)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av pv2b:

Osäker på detta, men en nätdel med 19V inspänning länkades tidigare.

Hur som, nu är risken att vi hamnar lite väl mycket offtopic i den här tråden som egentligen handlar om chassistorlek om vi ska ha en längre diskussion om detta, så jag tycker vi drar ett streck i den här diskussionen i den här tråden.

Det jag menade med min kommentar var mest bara att jag tycker att det är fusk om man gör ett chassi mindre genom att bara göra nätdelen extern.

Det är egentligen en ganska bra idé att köra 12V DC rakt in, men man kan absolut behöva en lite tjockare kabel in till något som delar upp likstömen till 3.3V och 5V pga av den högre strömstyrkan men i och med att man kan köra 12V direkt till både GPU och CPU så likströmsomvandlaren bli väldigt liten och effektiv. Problemet är dock hur man trollar fram 12V in, och hurvida det är fusk eller inte

Permalänk
Hedersmedlem

Silverstone FT02 till huvudburken sedan många år. Kommer antagligen behålla det så länge jag använder stationär PC.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Mina chassin

Chieftec Mesh fullower

Fractal R4
Fractal R5

och nu sitter jag på ett Fractal define C

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Strax under 14 liter

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sonor:

En ombyggd stereo, eller?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number