Corsair lanserar K83 Wireless Keyboard för vardagsrummet

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar K83 Wireless Keyboard för vardagsrummet

I takt med att allt fler slår sig ned i soffan när det är dags för datorspelande passar Corsair på att lansera ett tangentbord med inbyggd hörnknapp, pekplatta samt analog styrspak.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bestäm inte åt mig vilka knappar jag ska gå med!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant för avslappnat soffspelande, men inte för det priset...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Hmm..Logitech K400 plus till 359 kronor är ju samma sak? Jag har två, ett är snart sju år gammalt. Går aldrig sönder.

Edit: Corsair hade nog ett par grejer extra ser jag.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat tänka mig ett vid slösurf framför datorn. Vore fint att luta sig tillbaka i stolen med en fotpall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Priset känns i överkant och kommer säkert till en början ligga runt 1400kr.
Kanske kan bli intressant på någon rea framöver sen. Fast frågan är om man inte ändå bör sig en björntjänst. Man kanske borde satsa på G900 spectra trådlös mus + Corsair Gaming K63 Wireless + IKEA hyllplan + stor musmatta å lite lim. Klart mycket dyrare men betydligt mindre kompromissat.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Erbjuder inte mycket över Microsofts/Logitechs motsvarigheter för 200-300kr.

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Bestäm inte åt mig vilka knappar jag ska gå med!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuuFi:

Erbjuder inte mycket över Microsofts/Logitechs motsvarigheter för 200-300kr.

Håller med.

Förvisso ingen spelmus men duger perfekt för HTPC för min del: https://www.inet.se/produkt/6607905/logitech-k400-plus-svart

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Men, har det mer än 2,5 meters räckvidd?

Permalänk
Medlem

1200:-? Med rubber domes? Eh va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Hmm..Logitech K400 plus till 359 kronor är ju samma sak? Jag har två, ett är snart sju år gammalt. Går aldrig sönder.

Edit: Corsair hade nog ett par grejer extra ser jag.

Jag har ett K400 som jag haft väldigt länge också, otroligt bra för pengarna. Gillar att det finns en vänsterklick uppe i vänsta hörnet. Har nog bytt batterier två gånger på alla dessa år.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Näh 1200 spänn för detta?
Ingen USB-port för t.ex. extern mus om man nu vill gamea med lite precision?
Ingen USB-C.
Ingen aux-utgång för t.ex. hörlurar?!

1200 för detta. Meh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

1200kr? Ha! De verkar tydligen inte speciellt sugna på att sälja den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vem fan spelar med pekplatta. Måste vara den sämsta pr-avdelning någonsin.
Borde riktat sig åt helt annat klientel än gamers.

exempelivs "Är du 50+ och vill navigera muspekaren som laptops under sena 90-talet? Då har vi en produkt för dig!"

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem

Tror jag behåller mitt Dinovo edge ett par år till

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Det köpet måste banne mig vara värt, vid det här laget.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Ljusskygg

Min Logitech K400 som används någon gång om kvällen (byta program när man ligger i sängen etc.) har hållit sin batteritid i ~2 år och den rapporterar fortfarande att den inte är låg på batteri.
Säger bara nej tack till 40 timmars batteritid på denna Corsair K83.

Visa signatur
Permalänk
Inaktivt företagskonto

Nu är det inte 100% fokus på gaming med denna produkt, utan överlag ett mediatangentbord till TVn, HTPCn osv. Vi har testat och jobbat med många olika tillverkare för att se till att den fungerar med många olika enheter som kan ses här under.

För mera information rekommenderar jag våran FAQ vi skapat för just denna produkten, den hittas här:

https://www.corsair.com/eu/en/K83-FAQ

För gaming i soffan rekommenderar jag att titta på våran Lapboard som inte ska förväxlas med Lapdog. Lapboard är en uppdaterad variant med handledsstöd och mindre mått.

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Gaming-Keyb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det köpet måste banne mig vara värt, vid det här laget.

Jag har lyckats få tag på 2st helt nya från min arbetsplats också, så jag har 2st i reserv =D
Men helt klart värt köp, ångrar dock att jag inte även köpte på mig ett Dinovo edge mini, perfekt till HTPCn.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Micro USB? Deal breaker för mig tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Nu är det inte 100% fokus på gaming med denna produkt, utan överlag ett mediatangentbord till TVn, HTPCn osv. Vi har testat och jobbat med många olika tillverkare för att se till att den fungerar med många olika enheter som kan ses här under.

https://i.gyazo.com/b67acb7e89c7bf98fb8243b8f148fb27.png

För mera information rekommenderar jag våran FAQ vi skapat för just denna produkten, den hittas här:

https://www.corsair.com/eu/en/K83-FAQ

För gaming i soffan rekommenderar jag att titta på våran Lapboard som inte ska förväxlas med Lapdog. Lapboard är en uppdaterad variant med handledsstöd och mindre mått.

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Gaming-Keyb...

Med den prissättningen så blir man inte speciellt motiverad om den är mest fokuserad som mediatangentbord. Om den låg för max 600 spänn så visst. Men 1200 för något som är samma "ballpark" som K400 för 350:-. Förvisso ingår belysning, men för det priset, något högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Min Logitech K400 som används någon gång om kvällen (byta program när man ligger i sängen etc.) har hållit sin batteritid i ~2 år och den rapporterar fortfarande att den inte är låg på batteri.
Säger bara nej tack till 40 timmars batteritid på denna Corsair K83.

Kan bara hålla med. Mitt K400 har hängt med länge. Tror jag köpte det 2012. Enda nackdelen med pekplattan är om man är blöt om händerna från disk el liknande. Gillar pekpinnen och bakgrundsbelysningen på K83. Batteritiden och priset gör det dock ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Har 2st. Alla har tyvärr gått sönder och tar inte längre laddning trots att jag bytt batteriet.
Sedan hade jag problem med att det ibland tappade mottagning och var tvunget att synca om. Annars gudomligt t-bord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Vid en första anblick tänkte jag att nu kanske det kommer en värdig ersättare till Dinovo Edge, men nej ser ut som att jag köper nytt batteri och behåller ytterligare ett par år.

Tråkigt att det inte kommer ut något på så många år som kan konkurrera med ett 12 år gammalt tangentbord.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Nog osar det lite lågbudget om detta tangentbord. Micro-USB, plastig baksida. 1200 är en ganska förolämpande prissättning i mitt tycke. Tar den AA? Hoppas det, för då kan det ändå vara intressant. Laddningsbart går bort direkt. Detta är en produkt jag förväntar mig fungera i minst 10 år och då duger inte laddningsbara batterier.

Förbättringar jag hade velat sett:
- Bort med highlights på awsd-tangenterna
- Stöd för AA-batterier
- Fyrkantig trackpad med glasyta
- Soft touch eller något material som känns lite mer premium till baksidan
- Behåll backlight, joystick, axelknappar (analoga)
- 3,5 mm-ingång (4-polig)

Varför jobbar inte Corsair direkt med communityn (t.ex. här på Swec) när de tar fram en sån här produkt? Den är såpass nischad att det vore väl klokt att göra allt rätt när man har chansen?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Blev sugen men sen när jag såg att man ska installera något extra program på datorn med macros och annat skit slocknade suget.
Har ju redan en mus, tangentbord och musmatta från Razer som lyser och får uppdateringar 3 gånger i månaden, så inte sugen att blanda in ett annat märke med uppdateringar som körs i bakgrunden.

Permalänk
Inaktiv

@Igelkott: Nä dumt av dom att markera just knapparna förmodligen >98% använder för att gå med.

OnT: Jo tjena 1200 kr för detta tangentbord då man lika gärna kan köpa ett mycket billigare och få nästan alla samma funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det köpet måste banne mig vara värt, vid det här laget.

Ja, synd att dom la ner den produkten (väl?). Kankse var svår såld då jag minns att det kostade en slant.

Permalänk
Medlem

Trodde att "hörnknapp" kanske var en kandidat för årets nysvenska ord men enligt Google fanns faktiskt 6000 träffar