SweClockers-gubben - berätta vad du tycker!

Permalänk
Hedersmedlem

SweClockers-gubben - berätta vad du tycker!

SweClockers fyller 20 år! Sedan sajten grundades 1999 har redaktörer kommit och gått, designen har bytts ut ett antal gånger och inte minst har det tillkommit hundratusentals medlemmar. Men gubben ser fortfarande nästan exakt likadan ut. Vad är det för gubbe egentligen? Edin säger att det inte riktigt finns någon särskild bakgrund till hans existens, och det går ju inte att sticka under stol med att han är en del av SweClockers idag. Hur ser din relation till gubben ut?

I samband med 20-årsjubileumet har det väckts frågeställningar kring vem gubben är, vad han har för betydelse och hur hans framtid ser ut. Ska gubben moderniseras, görs om helt och hållet, eller ska han se ut som han alltid gjort? Jag tycker det är superviktigt att ta reda på vad SweClockers gemenskap tänker i alla sammanhang och den här gången gäller det gubben.

Innan det blir några eventuella stora förändringar vill jag att alla ska få möjlighet att komma till tals och vädra sina åsikter. Jag har därför skapat den här enkäten där du kan uttrycka vad logotypen "Gubben" betyder för dig.

Klicka här för att besvara enkäten!

Har du något minne av ditt första möte med SweClockers-gubben? Vad tänker du på när du ser gubben? Svara gärna på enkäten och för all del – diskutera här i forumtråden!

Permalänk
Medlem

Synd att ändra på en klassiker många känner igen den för seriösa tester

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Alltså det är en klassiker! Det är kul att återse den lille rackaren
Man blev ju lite ledsen i ögat när han försvann

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Jag tänker alltid på Inet´s gubbe lite lika.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Den är "sympatisk" och lätt igenkännlig, modernisering av sådana loggor lyckas sällan - håll den.

Permalänk
Medlem

Personen som ritat gubben borde kunna göra lite officiella Sweclockers-seriestrippar.
Kanske roliga händelser baserat på riktiga events inom redaktionen och testlabbet

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Avstängd

Varför inte göra en avkönad variant. Om vi ska utgå från generaliseringar räcker väl nörd-glasögon. Det kanske inte ens behöver vara en person utan positiva symboler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Avstängd

Ge stakas han lite hår på huvud.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Gubben är ju SweCs DNA, ändra inte på den stackars parveln.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Alltid tyckt den varit lite malplacerad och fantasilös. Äldre gubbe med comb over speglar inte riktigt generationen som stått bakom sidan, om än det kanske når dit så småningom

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Bli inte som andra bara ändrar totalt om och varumärket blir fulare.

Ta Ingo som ett fult ändrat exempel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ändra inget på SweClockers-gubben

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Avstängd

Låt Gubben vara! För mig är det som att försöka ändra det mänskliga DNA-molekylen till något annat, så att vi blir helt förändrade från grunden och en helt ny livsform uppstår.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg när Slack försökte förnya en redan ikonisk logga, och det slutade med en grupp ankor?

#neverforget

Min poäng är: Ge fan i att laga det som inte är trasigt.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack Kul att så många skriver och verkar vara engagerade. Vi läser och tar till oss allt som alla skriver!

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hur kom gubben till egentligen? Har alltid varit nyfiken på vem som ritade den osv

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Som gubbe själv känner jag mig inkluderad med gubben

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Avstängd

Konservatism är bra när det gäller logos etc

Permalänk

Han ser för jävlig ut och designmässigt svag.
MEN jag älskar honom. Han är en klassiker. Behåll honom!
Det är samma som WM-datas gamla logga när den fanns. Gräslig som bara den (sekreteraren gjorde den av gnuggisar från Konsum 1969) men ändå blev den tokpopulär.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Don't you dare Sweclockers, don't you dare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På tiden! Det är 2019 nu, kom med i matchen!

Permalänk
Medlem

Har aldrig fattat vad gubben har med saker att göra. Han kan gärna få bytas ut

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Tycker att gubben ska vara kvar. helt klart.

Men att jobba med ett mörkt tema (t.om. Google kör mörkt tema nu), lägga in funktioner från Better Sweclockers, och annat skulle vara trevligt och det känns som att många SweC skulle bli mycket glada över!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

säger bara en sak!

DU RÖR DU DÖR!!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Den gubben är som kungen.
Man vet att han finns och fyller en funktion. Men likt kungen och sweclockers-gubben så kan man inte bara plocka bort han. Man kan vara mot apanaget men inte mot kungen. Gubben skall vara kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

En gång sweclockers gubbe, alltid sweclockers gubbe som man brukar säga!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gubben var gammal och trött redan från början. Byt ut!

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Tänker Uncle Fester med brillor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Har aldrig tyckt själva gubben på något vis passat som "trygg IT-auktoritet / IT-kvalitetsperson" som den försökt anspela på som grafisk bild. Det är väl typ först nu sådana så smått hunnit bli tunnhåriga gubbar och man hittar ändå få av dom i dom sammanhangen, de gör nåt annat.

Lite 'unik' för den ser handritad ut men samtidigt inte särskilt snyggt ritad. Har ingen synpunkt på om den borde uppdateras, 50/50... Ska man följa LAS så ska han väl va kvar.