Permalänk
Medlem

27 tums gamingskärm

Hej allihopa,

Precis blivit klar med mitt nya datorbygge och vill nu köpa en ny skärm och skulle behöva lite köpråd, tänkte så här

27 tum
2560x1440
144 Hz +
G-Sync eller Freesync?
IPS eller TN?

Har ett 9900k och 2080 Ti nu och spelar för det mesta FPS spel men annat spelas självfallet också, vad jag förstått så funkar Freesync på de nya GeForce korten nu också, då dessa är betydligt billigare är det värt att skippa G-Sync för Freesync?

MS skillnaden mellan IPS och TN är det nåt man märker av när man lirar ?

Värt 2500 för en IPS istället för TN?

Dessa har jag kollat in än så länge alla med G-Sync

IPS:
Asus ROG Swift PG279Q
Acer Predator XB271HU (bmiprz)

TN:
Acer Predator XB271HUA (bmiprz)
Asus ROG Swift PG278QR

Mvh förvirrad skärmköpare

Permalänk
Medlem

TN är inte ens ett alternativ enligt mig

Tillsammans med ditt Nvidia grafikkort:
G-sync kommer att fungera
Freesync är en vild gissning, kan vara helt oanvändbart eller så kan du ha tur och få en utmärkt upplevelse.. eller någonstans där emellan

Permalänk
Avstängd

Det finns en hel del VA paneler
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s397259191&o=produkt_p...

jag filtrerade så att alla freesync 2 monitorer visas tror att några av dem stöds av Nvidias Freesync adaption.

om VA inte är ett alternativ enligt dig så kan du ignorerar detta.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Sitter lite i samma båt som OP. Har en Omen 27" som jag köpte när den var på rea som åkte i backen i morse så kikar på nya. Såg denna ROG Swift 27" på NetOnNet för hyfsat pris.

Vad är det man behöver som minumum nuförtiden för att man ska klara sig några år framöver? (Om man inte slänger grejerna i golvet)

Ni brukar vara grymma här på forumet.

Permalänk
Medlem

Kan ju passa på och ställa frågan om TN-panel är smartaste alternativet om man lirar mestadels FPS? Då tänker jag främst på responstiden på 1ms vs. IPS-panelernas 4-5 ms. IPS blir väl en aning mer suddigare i snabba spel?

Spelar mycket CSGO och PUBG, vore kul att höra andras åsikter.

Permalänk
Medlem

Följer denna tråden. Har en Acer Predator XB271H 1080p nu och funderar på att byta upp/addera till 1440p. Är helnöjd med skärmen annars så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro