Sagt Upp Comhem Men får internet från tele2??

Permalänk
Medlem

Sagt Upp Comhem Men får internet från tele2??

Hej, mitt Comhem bredband ska sägas upp idag och jag tror att det har sagts upp men jag får fortfarande internet från uttaget. När jag kollade från bredbandskollen stod det att leverantören är tele2. Jag har inte skaffat bredband från tele2 men från bahnhof. Nu är jag förvirrad får jag gratis internet?

Permalänk
Medlem

Tele2 har väl inte ens fiber..?
Edit: Eller har du telejack?

Permalänk

Om jag inte minns fel har Tele2 köpt upp ComHem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Tele2 har väl inte ens fiber..?

Jag vet inte men jag får internet från koaxial uttaget. Från rj45 uttaget får jag internet från bahnhof.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Redundant internet, trevligt dom har väl glömt att "dra ur" din sladd...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av FrazzorXx:

Om jag inte minns fel har Tele2 köpt upp ComHem.

Det är väl Telenor som gjorde det? Iaf har jag fått den försämringen.

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Redundant internet, trevligt dom har väl glömt att "dra ur" din sladd...

Vad är redundant internet? Idag var uppsägningsdatumet kan det vara så att det slutar imorgon?

Bredbandskollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av @ndreas...:

Det är väl Telenor som gjorde det? Iaf har jag fått den försämringen.

Telenor köpte "Bredbandsbolaget", Tele2 äger Comhem

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Har detta hänt någon annan?

Permalänk
Medlem

Som sagt om uppsägningsdatum är idag så lär du ju ha internet fram tills 23:59 eller något. Tele2 har också som sagt köpt upp ComHem så det är ju inte underligt ifall det säger det i någon tracker.

Övrigt så vet jag iaf en BRF som har "gratis" paket från comhem för alla sina bostäder. Stadsnätet där jag bor har iaf i vissa delar också gratis internet för alla på typ 2Mbit. Kanske har defaultat till något sådant abb för dig?

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Telenor köpte "Bredbandsbolaget", Tele2 äger Comhem

Ja, just ja. Såå var det... Trött efter jobbet. och gammal..

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Telenor köpte "Bredbandsbolaget", Tele2 äger Comhem

Ska man vara petig så ägde redan Telenor Bredbandsbolaget sedan länge. Det var bara ett varumärke och man valde att renodla verksamheten under namnet Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Som sagt om uppsägningsdatum är idag så lär du ju ha internet fram tills 23:59 eller något. Tele2 har också som sagt köpt upp ComHem så det är ju inte underligt ifall det säger det i någon tracker.

Övrigt så vet jag iaf en BRF som har "gratis" paket från comhem för alla sina bostäder. Stadsnätet där jag bor har iaf i vissa delar också gratis internet för alla på typ 2Mbit. Kanske har defaultat till något sådant abb för dig?

Det kanske upphör klockan 23:59 som du säger men grejen är att jag inte har 2mbit utan jag har 150/10mbit/s just nu!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Screwer:

Jag vet inte men jag får internet från koaxial uttaget. Från rj45 uttaget får jag internet från bahnhof.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du 2 olika anslutningar via olika tekniker varav en inte är beställd eller vad menar du ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du 2 olika anslutningar via olika tekniker varav en inte är beställd eller vad menar du ?

Jag har en RJ45 uttag vilket är fiber antar jag och där har jag Bahnhof som leverantör från och med idag. Och sedan finns det också koaxial uttag/tre hål i vägg och där hade jag ComHem innan men idag skulle mitt bredband hos de avslutas och från koax uttaget får jag istället tele2 som leverantör nu. Så två leverantörer antar jag? Får kolla imorgon om tele2 försvinner. Annars får jag väl kontakta ComHem eller?

Edit: Jag har inte beställt tele2, jag beställde bara bahnhof så jag vet inte hur eller varför det dyker upp tele2.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Screwer:

Jag har en RJ45 uttag vilket är fiber antar jag och där har jag Bahnhof som leverantör från och med idag. Och sedan finns det också koaxial uttag/tre hål i vägg och där hade jag ComHem innan men idag skulle mitt bredband hos de avslutas och från koax uttaget får jag istället tele2 som leverantör nu. Så två leverantörer antar jag? Får kolla imorgon om tele2 försvinner. Annars får jag väl kontakta ComHem eller?

Edit: Jag har inte beställt tele2, jag beställde bara bahnhof så jag vet inte hur eller varför det dyker upp tele2.

Tele 2 har köpt Comhem så namnet är inget underligt och antagligen har de bara inte stängt ner anslutningen än, det är antagligen inte så bråttom för det är ändå ingen annan leverantör som har åtkomst till coaxnätet så de rusar nog inte iväg för att de måste släppa in nån annan operatör.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Screwer:

Vad är redundant internet? Idag var uppsägningsdatumet kan det vara så att det slutar imorgon?

Bredbandskollen

Redundant, "felsäkert" vi har t.ex trippla internetlinor där jag jobbar, ifall någon leverantör skulle faila.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|